{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Ny gamer pc!! {{forumTopicSubject}}

Hej har ikke så meget forstand på pc, men har været ude og kigge lidt rundt, og har fundet det her,
ser det okay ud, eller er der noget der skal ændres eller nogle forslag eller tips, til hvor jeg kan købe det samlet billigt.
Max 7000 kr.

grafikkort
(link fjernet)

processorer
(link fjernet)

ram:
Ved ikke helt i nu, nogle forslag?? (min. 4 gb tror jeg)

Bundkort:
Ved ikke helt i nu, nogle forslag?? Er det meget vigtig alt det er godt ?
Lyd kort:

Ved ikke helt i nu, nogle forslag??
gerne 5,1 (har et Logitech Z 5500 Digital)

Ved ikke om der andet jeg skal være opmærksom på?

Og modtager gerne tips og gode råd!!!

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny gamer pc!!
  • #1   5. mar 2008 Find en der er lavet fra starten prøv disse sider : Midtdata, Tjdata, Topdata, Prcdata

  • #2   5. mar 2008 find en gang corsair ram + corsair psu.
    gigabyte bundkort, kvalitet så det rykker !

    kanon gode højtalere du har smiley . og køb evt gigabyte ps35-ds3p bundkort, det har optisk lydudgang, det kanon har det selv, og de højtalere smiley

    også en 550+ corsair strøm forsygning.


  • #3   5. mar 2008 Topdata helt sikkert.

    Sørg for der er Intel C2D e 6850 3GHZ, eller Intel Q6600 2.4ghz.
    Og så skal der som mininum være 8800gt i, 8600 er IKKE acceptabelt.



  • #4   5. mar 2008 Det optimale gamer bundkort.

    (link fjernet)

    Ram.

    (link fjernet)

    Har selv lige handlet det bundkort og de ram.


  • #5   5. mar 2008 jakob H - skal jeg grine nu? , nævn et spil der bare kan udnytte en duo 2 core fuldt ud ?

  • #6   5. mar 2008 Og så en Corsair HX620 PSU til at trække det hele rundt.

  • #7   5. mar 2008 Bundkort: Asus p5b
    CPU: Intel c2d e6850
    GFX: Det du selv linker til 8800GT (Oc, evt)
    Ram: http://www.memoryc.com/computermemory/ddr2ram/4gbteamelite6400cl5kit.html
    HD: Samsung spinpoint 250gb
    PSU: Corsair 500watt

    Så er du godt på vej, hvis du selvfølgelig vil køre crysis i de højeste indstillinger, skal du enten have 8800gtx/ultra elller et sli mobo og så 2x 8800gt i sli smiley


  • #8   5. mar 2008 Frost? .
    Vil du have han skal købe singlecore cpu, for så er det vidst mig der skal grine :D:D ?


  • #9   5. mar 2008 Frost? .>> Hvor vil du hen dem den kommentar, at man kan nøjes med en single core CPU eller hvad?

  • #10   5. mar 2008 jakob h - ? d2c er nok. du kan ikke bruge mere som gamer. quadcore og extreme er kun til stats

  • #11   5. mar 2008 Frost? .
    Crysis udnytter en del af quad coren, desuden vil alle spil jo blive lavet til triple core, og quad core cpu'er -
    Man må jo godt være en smule fremtidssikret ?


  • #12   5. mar 2008 Frost? .>> Ja det er rigtigt nok, men du får da stadig en bedre performende computer ved at købe en Quad CPU og vil klart anbefale at man gør det.

  • #13   5. mar 2008 Bundkort
    (link fjernet)

    cpu E8400 45nm
    (link fjernet)

    gfx
    (link fjernet)

    ram 2 stk's
    (link fjernet)

    psu
    (link fjernet)

    drev
    (link fjernet)

    Et bud fra min side du skal selv finde kabinet.
    Der kommer både til at være masser af gaming power og oc power i den maskine. Og hvis der er nogen som siger at de ram ikke er gode så aner de ikke hvad de snakker om. Det er de bedste og billigste og mest oc venlige ram der findes.
    Cpu'en skulle kunne køre 4 ghz med en ordenlig luft køler og en 5 ghz med vand


  • #14   5. mar 2008 også lige for opfriske den største fejl jakob H skrev, LAD VÆRE MED KØBE ASUS BUNDKORT !!!! det noget lort.

    jakob H - haha ? eneste jeg kan sige til det .

    MArtin J - præcis, men hvis han vælger quad core, så vælger man også ddr3 ram pc10000 eller over . også stiger prisen pludselig!


  • #15   5. mar 2008 Rasmus L - delvist enig smiley glad for du en der kan ved man skal have gigabyte. men ram skal være Corsair også

  • #16   5. mar 2008 Frost? . Ja hvis haha, er dit argument, må jeg hellere smutte istedet for at spilde tid på et lavstående retarderet individ smiley
    Asus bundkort lort, jeg ved ikke hvor fanden du får din viden fra, men det er altså forkert. Asus p5b+ / p5b deluxe, har i lang tid været et af de bedste oc mobo's til prisen smiley


  • #17   5. mar 2008 Jeg har nog også bedre OC erfaringer med de ram jeg linker til og så ville jeg til en hveer tid vælge Quar frem for Duo og SLI frem for single af ren fremtidssikring.

  • #18   5. mar 2008 Jeg retter lige.

    Asus har lavet nogle få kort de ikke har været så heldig med, men det er langt fra noget lort hele vejen igennem.


  • #19   5. mar 2008 Frost? .
    Du kan sgu da ikke bare sige Ram skal være corsair??? (Hvilke corsair), når han linker til crucial, som ihvertfald er mindst lige så gode smiley


  • #20   5. mar 2008 Jakob H - hahahahhahahaha ? . sidste test jeg så fik asus bedste bundkort tæsk af ps35-ds3p . hvor der 1000kr forskel, og hvor gigabyte kun kørte med ddr2 ram og asus med ddr3 ram . plus de havde givet gigabytes mindre fsb !!!! .

  • #21   5. mar 2008 kan ikke linke ram, da der ikke er fastslået et bundkort. til at tage udgangpunkt i. men alt corsairs er godt. det kvalitet.

  • #22   5. mar 2008 Frost? .>> Den test vil jeg MEGET gerne se et link til tak.

  • #23   5. mar 2008 tak alle sammen, men er der ikke nolge der har nolge links, hvor jeg kan købe det samlet. da jeg ikke selv kan samle det ?

  • #24   5. mar 2008 Efter min mening kan de crucial ikke slåes.
    Prøv lige at tænk på at de for et sæt meget oc venlige pc2 8500 ram for 500 kr...
    Mange af dem som har dem kører nemlig 1200-1400 mhz på hvis man ikke er uheldig at få en mandags model.
    Corsair har også lavet nogle okay oc ram men synes nu ikke rigtig om dem. Holder mig enten til min geil ram eller mine cellshock som også kører 1200 mhz uden de store problemer de koster bare det dobbelte af hvad de crucial ram koster og det er samme chips


  • #25   5. mar 2008 Frost?
    Hvor helvede vil du hen med denne kommentar?
    Den er jo FULDSTÆNDIG irrelevant til tråden her, men også til mit reply, da du pludselig snakker om helt andre bundkort end jeg nogensinde har nævnt.

    At en lille dreng, kan blæse sådan en lille ting op til noget stort, og pludselig forsøge at gøre det personligt, over nettet..
    Den vil jeg tænke lidt over - Måske du skulle gøre det samme smiley


  • #26   5. mar 2008 Her er et godt bud.

    (link fjernet)


  • #27   5. mar 2008 Og Frost?
    For at dine latterlige argumenter, skal være bare lidt troværdige, er du nødttil at komme med dine kilder smiley
    Link et.c.


  • #28   5. mar 2008 http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1205&pageID=4286 vi har link her. hvor man kan se , hvor gigabyte køre med ddr2 800 ram og asus maximus extreme fik ddr3 1450 ram ? . men gigabyte følger uden problemer med ?

  • #29   5. mar 2008 Rasmus L>> Nu er der jo så ikke rigtig nogle grund til at køre så hurtigt med ens ram, ved mindre man har en sindsyg OC CPU...hehe

  • #31   5. mar 2008 jakob H - prøv dog slappe af man, det jo ikke ligefrem lettest og finde specifikke teste frem vel!!!. sku hellere spørge dig om få noget argumentation for det du siger med du påstå med spil der kræver 3 kerner !!

  • #32   5. mar 2008 og nok er jeg lille, men har temperament så "store" folk blir de små !

  • #33   5. mar 2008 Frost? .
    Det påstår jeg ikk, men forhelvede, om et 1 år eller helt, bliver 9/10 nye spil lavet til quad core eller triple core, hvis det bliver ordentligt.

    Det kan du vil godt forstå, at hvis han køber en cd2, kører den fint det næste halve år, men så er der sgu heller ikke meget mere gamer power i den mht nye spil.

    Men jeg hopper i seng nu, fortsat god aften


  • #34   5. mar 2008 overcloking is the way of life...
    Der er jo en grund til at jeg går ud og bruger 2000 kr på vandkøling.


  • #35   5. mar 2008 er det rigtig vis jeg skal bruge xp kan jeg max bruge 3 gb ram ?

    og skal jeg vælge Core 2 Quad eller Core 2 Duo ??


  • #36   5. mar 2008 . . - ja 3.5gb ram i windows xp 32bit . men når du køber et 8000 serie gfx så køber man også vista. og det ikke dårligt som de folk der ikke har prøvet det påstår.

  • #37   5. mar 2008 . .>> Ja det er rigtigt med rammene og hvis du slet ikke vil rode med OC ville jeg nok vælge en Duo men er du frisk på lidt lettere OC så klart en Quad.

  • #38   5. mar 2008 jeg sys vista stinker der vold mange fejl i.. har 3 pcèr med det....


    så skal ha xp


  • #39   5. mar 2008 Rasmus L - OC til hvad nytte ? for få mere ustabil computer ? overclocking er kun til bench test og for se hvor meget en comp kan klarer .

    .. - underligt, har ikke en eneste fejl haft med mit vista. eneste fejl jeg har er grundet mit SLI grafikkort ikke er fuldt understøttet. alt virker eller fint..
    hvis du ikke vælger vista så lad være med købe 8000serie gfx, det får du intet ud af .


  • #40   5. mar 2008 hvad er oc? og vis jeg skal ha xp gør det ike noget jeg har 4 gb ram eller ?

  • #41   5. mar 2008 Vista er ikke så slem men op til en selv. Tag de crucial ram så er det ikke helt skidt. Køb tingene ved www.shg.dk de har den bedste service
    Men tag en quad core hvis du skal benche hvilket jeg ikke regner med at du skal. Så den E8400 45 nm cpu jeg linker til vil klart være det bedste valg.


  • #42   5. mar 2008 . . - du skal have 64 bit xp så, for få de 4gb ram mener jeg, for ingen jeg skiftede til 64bit vista, viste den kun 3.5gb ram. men skifte så snart jeg fik 64bit.

  • #43   5. mar 2008 Frost? .>> For man for jo ikke noget ud af f.eks to stk 8800GT som jeg har og så XP som jeg også har. Nu stopper du simpelhen med de der mærkelig meninger.

  • #44   5. mar 2008 Martin J - du unytter jo ikke det de kan ? . Hvad skal man så have dem for ? . Hvis man ikke udnytter tingene så det spild af penge.

  • #45   5. mar 2008 Frost? .>>> Shit du ved jo ikke hvad du snakker om, tror nu nok jeg udnytter hvad de kan når jeg køre Crysis med alt på High med AA og i høj opløsning.

  • #46   5. mar 2008 Frost...

    Nu ved jeg ikke hvor meget du er inde i overcloking men oc kan være en klar fordel for at spare penge på sit hardware.
    ved at oc cpu kan du spare penge istedet for at den den lidt dyre model som kun har en par 100 mhz mere.
    Jeg oc'er fordi jeg synes det er sjovt og man for en masse kendskab til pc'en både med bios, test programmer osv.


  • #47   5. mar 2008 martin J - nej du gør ikke !!! geforce 8000 serien = 10.0 driectx. hvor XP kun understøtter 9.0 !!!
    det dette har resultater, du udnytter ikke grafikken fuldt ud.


  • #48   5. mar 2008 Rasmus L - ja men som gamer skal du ikke bruge OC til noget, det gør bare det mere ustabilt. også det waste of money da man skal købe bedre køling.

  • #49   5. mar 2008 sli= spild af penge det er kun til benching og blær.
    Hvis man vil have rå power både i spil og bench så kommer man ikke uden om Hd3870x2

    (link fjernet)

    Det er det hurtigeste gfx på market lige pt til under 3000 kr


  • #50   5. mar 2008 Rasmus L>> Nemlig, samme her...hehe

    Hvor meget er du efterhånden kommet op på?

    Frost? .>> Ja det er rigtigt, men tro mig de bliver udnyttet fuldt ud.


  • #51   5. mar 2008 Frost? .>> Lad være med at udtale dig om OC for det ved du da tilsyneladende ikke noget som helst om.

  • #52   5. mar 2008 Nu har jeg ikke et HD3870x2 men kun et HD3870 men smed da 13000 point i 3dmark06 ved 3,4 ghz på min Q6600 G0

    Frost er ikke enig med dig oc gør ikke din pc ustabil. I mange tilfælde gør det ens pc mere stabil hvis man har sat det rigtigt op.
    Intel's box køler kan nemt holde cpu'en kold op til en 3,3 ghz så det er noget fis med at man skal bruge en formue på en ny køler.


  • #53   5. mar 2008 Martin J - lol nej du udnytter ikke dit gfx fuldt ud uden directx 10.0 , fat det dog?

  • #54   5. mar 2008 Rasmus L>> Ok, jeg byggede lige en "luft" gamer til min fætter her i weekenden med en Asus Maximus Formula, en Q6600, et 8800GTS og det spillede sgu max.

    Ramte 16,300 point ved 3,4 på CPU og OC på GFX...hehe


  • #55   5. mar 2008 Frost? .>> Der er forskel på at udnytte deres kunnen og deres evne...fat det dog.

  • #56   5. mar 2008 Det altid evne det handler om, for der kun en måde at udnytte en ting fuldt ud på .det hvad det kan !

  • #57   5. mar 2008 Regner med at kunne ramme i hvert fald 4 ghz med nyt bundkort.
    Har et asus bundkort som kører med ddr3 ram i tankerne nu.
    Så er ved at undersøge priser og sammenligne ram så det siger en ting.


  • #58   5. mar 2008 Og det med at OC er latterligt.

    En E6850 (1600 kr) vil køre f.eks Crysis bedre end en E6750 (1100 kr)...Enig?

    Man kan OC en E6750 til det samme som en E6850 meget les og på std box køler.

    Hvor er det lige det dumme i det ligger om jeg må spørge?


  • #59   5. mar 2008 Rasmus L>> Ok, lyder godt.

    Jeg regner med at smide en Bench på min egen her i weekenden med mit nye bundkort på 3,8 Ghz og masser af OC på GFX og se om jeg kan komme op omkring 20.000 point.


  • #60   5. mar 2008 Lidt derfor man oc'er for at spare penge ved at tage den mindre model cpu og smække den op på samme mhz som den lidt dyrere og en lille smule hurtigere model

  • #61   5. mar 2008 Rasmus L - det der beviser bare hvor nærig du er ! . så køber man fandme den største cpu og smækker den op så andre ik har det samme.

  • #62   5. mar 2008 Jeg er bare pris bevist:D
    Gider ikke bruge ekstra penge på noget som kan løses på 10 min i bios


  • #63   5. mar 2008 Frost? .>> Meld dig ind på HWT eller en anden af den salgs sider, du har meget at lære endnu.

  • #64   5. mar 2008 når man har computer, skal man ikke være nærig. og især man "oc'er" som du vælger og kalde dig. for en rigtig OC'er køber det nyeste og laver nye projekter hele tiden.

  • #65   5. mar 2008 Frost? .>> For du bestemmer jo definationen på en såkaldt OC'er..HAHA

  • #66   5. mar 2008 Martin J - lol det vidst dig der har noget og lærer. når du påstår du udnytter 8000serie i xp ! .

  • #67   5. mar 2008 Som martin j siger kom ind på enten hwt.dk eller www.tweak.dk/forum du har noget at lære...

    Og kan lige hilse og sige at jeg er rimelig med på det nyeste. Jeg ved i hvert fald har jeg har de nyeste ting før du overhovedet for dem. Og jeg laver ikke nye projekter??
    Tjek mit fotoalbum med min pc hvis det ikke er et projekt såved jeg ikke hvad du mener med et projekt


  • #68   5. mar 2008 Martin J - en oc'er er en der blir ved med teste og prøve sig frem videre og gøre ved.
    du blir jo heller ikke hjemmeside designer bare fordi du har lavet en side?


  • #69   5. mar 2008 rasmus L - tvivler på du får dem før jeg kan, som om jeg ikke har kontakter til få ting før andre ? . når nej for det kun dig der kan det. HAHA.

    haha i har linket til de 2 største RETARDS sider der findes på hele internettet.

    og hvis man bruger nogle sites så det hardocp.com


  • #70   5. mar 2008 Jeg melder mig ud af denne diskution nu, gider ikke bruge min tid på en lille dreng der tror han er klogere end alle andre.



  • #71   5. mar 2008 Men du mener jo tilsyneladende også at en Samsungskærm er det bedste man kan få...HAHA siger vist endnu mere om din viden igen..

  • #72   5. mar 2008 Med mindre de arbejde ved et it firma lige som mig så tror jeg næppe du har tingene før mig.
    Men man må jo selv om hvilken hardware sider man holder sig til.
    Bare man kan få lidt hjælp når der er behov for det


  • #73   5. mar 2008 haha fuck hvor er du en svans da. og lige få genopfriske angående skærme, MS har ikke den store betydning når det kvalitets skærme om det sony, samsung, phillip eller lign.
    og ikke for sjov at Sony og samsung er de 2 bedste fladskærms mærker der er ?

    ja nok er jeg lille men du ik større end du kan ligge ned !


  • #74   5. mar 2008 Rasmus L - ja kender mærkelig nok flere der arbejder inde for it, både i dk og usa.

  • #75   5. mar 2008 Frost? .>> Haha tror lige du skal undersøge fladskærmsmarkedet lidt nærmere.

    Du kan sikkert ikke engang svare mig på hvilken producent der producere flest fladskærmspaneler vel?

    Og NEJ Samsung og Sony laver ikke de bedste..


  • #76   5. mar 2008 Hvilken relevans har det med hvem der var de bedste paneler?

  • #77   5. mar 2008 Det har noget at sige på billede kvaliteten. Men skal ikke spille klog på dette område da jeg ikke er så meget inde i det. Men mener man skal gå efter en skærm med et s panel

  • #78   5. mar 2008 Frost? .>> Man kan godt høre du ikke har været på messer her det sidste års tid omkring fladskærmspaneler, for så ville du bestemt vide at hverken Sony eller Samsung laver noget af toppen.

  • #79   5. mar 2008 hvordan kan det være samsung er det mest solgte så ? hmm fordi det dårligt?


  • #80   5. mar 2008 Flot design og gode paneler.

    Siger ikke det er noget lort, men det er langt fra det bedste man kan få, heller ikke til prisen.

    F.eks. Sharp laver væsentlig bedre paneler.


  • #81   5. mar 2008 Nok fordi samsung laver nogle gode og billige skærme.
    Men ja samsung er langt fra toppen af poppen


  • #82   5. mar 2008 sharp lol "det tyske b&o? haha, og b&o er noget bras for sige det lige ud, eneste gode ved dem er livvarig garanti!, min bror har sharp og kan uden problemer se mit samsung er bedre og specielt med ps3 til.

  • #83   5. mar 2008 Du griner så af verdens største producent af fladskærmspaneler, du ved sgu ikke hvad du taler om lige på det her punkt.

    Og havde du fulgt med i udviklignen her de sidste 6 måneder, ville du også vide at Sharp laver bedre skærme end Samsung.

    Det er jo EISA der beslutter det.


  • #84   5. mar 2008 griner af noget opreklameret lort imo! . Holder ved hvad jeg syntes og har set med egne øjne, ku tydeligt se jeg havde flere effekter og mere levende billed på mit samsung end min brors sharp! . begge med 1080p hdmi!
    mangler kun teste sony nye serie. for om om det det jeg skal have, da min ps3/hdmi er altafgørende!


  • #85   5. mar 2008 Frost? .>> Ja nemlig.

    Hvilke modeller er det så?


  • #86   5. mar 2008 sony og samsung har fået adward 07/08 af eisa? (link fjernet)
    (link fjernet)

    er klar over de delt op i kalegorier,
    men samsung vandt bedste hd rdy tv ?


  • #88   5. mar 2008 Jeg kan kun sige at jeg holder mig til xerox's skærme lækker design og kanon billede kvalitet

  • #89   5. mar 2008 Frost? .>> Ja og hvornår er den award fra? Den er fra 7. måned 2007 og du ved nok hvor meget der sker på det markede.

    Hvilkne model Sharp har din bror?


Kommentér på:
Ny gamer pc!!

Annonce