{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Mister hele tiden forbindelsen på Macbook Pro {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har for ca. 1 måned siden haft min Macbook pro til rep hos eplehuset, fik sat en ny harddisk i. Men efter jeg fik den tilbage har jeg haft problemer med internetforbindelsen lige siden, som jeg ikke havde før.

Når jeg tænder maskinen viser den at der er forbindelse, når jeg åbner safari er der stadig net, men lige så snart jeg fremhæver safari og vil skrive en adresse, ryger den af.

Efter det, er det sådan lidt forskelligt om den vil oprette forbindelse med det samme igen.
nogle gange går den på med det samme, andre gange tænker den og kommer ikke på, nogle gange skal jeg skrive koden igen, selvom den som regel plejer at huske koden.
Andre gange laver den timeout i forbindelse.

Før jeg fik den tilbage, var der altid forbindelse og jeg skulle aldrig vælge netværk som nu.

Der ER internet der hvor jeg er, sidder 5 meter fra routeren.
- Og både min Iphone, min Ps3 er på nettet, selvom macbook'en mener der ikke er net.

Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan prøve?

Mvh Henrik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mister hele tiden forbindelsen på Macbook Pro
  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 61
    #1   5. jun 2012 Havde samme problem med en spritny macbook, det endte med at jeg skiftede router da der efter en forklaring lå for mange netværk på 2,4 Ghz frekvensen. Skiftede til et der også kører 5Ghz og har ikke haft skyggen af problemer siden.

  • #2   5. jun 2012 Som Kim siger.

    Det er ikke PC'en, men tværtimod en driverfejl som er hyppigt kendt hos Apple.

    Det drejer sig om det signal Routeren broadcaster forbindelsen i.
    Jeg har haft samme problem med min MacBook Pro 13" siden vi startede i skole efter sommerferien 2011; vores skole havde nemlig skiftet accespoints.

    Jeg fandt kun én løsning, og det var at installere Windows igennem boot-camp. Der findes pt ingen softwareændringer som kan fjerne fejlen indtil Apple kommer med nogle nye netværksdrivere, i og med netkortet er kompatibel.
    Hvis det er din Router derhjemme, kan du selv ændre broadcastingfrekvensen i routerens setup.

    Håber du finder ud af det, for det er r** irriterende hele tiden at miste nettet. Jeg har lidt af problemet i et år nu, men nu er det heldigvis også snart slut da man får huen på! smiley


  • #3   5. jun 2012 Lyder lidt forvirrende det jeg skrev.

    En forenklet version: skift din broadcast-frekvens i routerens setup. Det er nemt og ligetil. Hvis du har routerens navn og modelnummer, kan en simpel googlesøgning hjælpe dig godt på vej.

    Der er også indstillinger, som tillader routeren at broadcaste multichannel (b/g/n) hvoraf 'n' er multi. Hvis du sætter routeren til kun at sende i b/g så har du med stor sandsynlighed også kommet dit problem til livs, da det også ofte er det som skyldes timeout.


  • #4   5. jun 2012 ... og grunden til at du ryger af nettet hvis din router har "n" slået til, er simpelthen fordi "n" er slået fra fra standart i din MacBook.

    "Integrated 802.11a/b/g and draft-n (n disabled by default)(AR5008 chipset)*"

    * http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Pro


  • #5   5. jun 2012 tak for hjælpen.

    Men det er sgu lidt for teknisk til mig smiley


Kommentér på:
Mister hele tiden forbindelsen på Macbook Pro

Annonce