{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Spejlreflekskamera til ca 2000 {{forumTopicSubject}}

hej baboomers, det her er til foto nørderne, min datter på 12 er meget foto interesseret hun har sparet op og vil have et godt kamera hendes budget er ca 2000.- så det bliver ikke råd til prof udstyr og det skal hun heller ikke have, men kan det lade sig gøre at få noget ok spejlrefleks til de penge eventuelt brugt, jeg har ikke en skid forstand på det så nu spørger jeg her:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spejlreflekskamera til ca 2000
  • mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 20
    #1   3. jul 2012 Hej, altså nu er jeg selv til Canon, så det er jo self det jeg vil råde til.

Først og fremmest køb ikke et kamera uden hun har haft det i hænderne så hun ved om det ligger godt, da det kan have utrolig meget at sige.

Dernæst køber i det brugt så sørg for personlig handel ikke forsendelse da det ville være surt at hun ikke får det hvis det går tabt i post samt hun kan ikke prøve at holde det, udover det så sørg for der er kvittering, samt vær kritisk omkring hvordan kameraret har været brugt for det hjælper ikke i finder et billigt brugt hvis det så har taget 20.000 billeder for så er det altså godt brugt.

Mit start kamera var et Canon eos 400d, rigtig godt kamera.

Har fundet lidt annoncer på dba:

http://www.dba.dk/canon-eos-400d--rebel-xti/id-83691548/
    http://www.dba.dk/canon-eos-400d-spejlrefleks/id-83982990/
    http://www.dba.dk/canon-eos-400d-spejlrefleks/id-83861432/

Ovenstående annoncer er fundet ved at søge Canon eos 400d på dba.

Mht at købe fra nyt af så vil det næsten ikke være muligt når der kun er et budget på 2000, i hvert fald ikke hvis det skal være noget værd.

Mvh Søs.
    (lånt profil)

• #2   3. jul 2012 Lars du kan jo evt. melde dig ind i fotogruppen.. Der sidder en masse fotonørder der sikkert kan hjælpe dig smiley

http://baboom.dk/grp_vis.aspx?GroupID=75

• #3   3. jul 2012 For det budget vil jeg anbefale Sony, et Canon EOS 350D eller et Nikon D60. Det burde kunne lade sig gøre, og vil være udemærkede begynderkameraer.

• #4   3. jul 2012 okay tak begge to jeg kigger på det

• #5   3. jul 2012 Nu så jeg lige de billige 400D'ere der er linket til. Sådan et er klart bedre end dem jeg nævnte, og sådan et jeg selv bruger næsten hver dag. Så det kan jeg kun give mange tomler opad.

• #6   3. jul 2012 lolwut ok tror også det bliver sådan et

• #7   3. jul 2012 Det synes jeg er et godt valg, især til en begynder. Det er dejlig nemt, men kan også lave gode billeder.

Og så er det ikke (altid) kamerahuset det kommer an på, men hvilket objektiv du har på. For det bedste hus kan lave dårlige billeder med dårligt objektiv på, men et middel hus kan lave skide gode billeder med et godt objektiv. Og når hun bliver bedre og bedre, kan jeg 100% klart anbefale et Canon 50mm f/1.8 objektiv. Det tager virkelig gode billeder, og koster kun omkring 900 fra ny af.

• #8   3. jul 2012 Vil nu sige at du kan få et nyt Olympus Pen Pl1 til 1999 i Photocare. Super lækkert kamera med mange gode finesser, det fylder ikke ret meget og tager rigtig gode billeder. Har selv lavet vores udstilling i den Photocare jeg er i og er jeg virkelig overrasket over kvaliteten. Det er også ganske godt som nybegynder smiley

Der kan du også skifte objektiver osv, hvis man ønsker det smiley

http://www.olympus.dk/consumer/21693_pen-camera_e-pl1_22757.htm

• #9   3. jul 2012 Flemming, hvilke muligheder har du for at bruge andre objektiver end Olympus' egne?

Grunden til jeg spørger er, at hvis man vælger Canon eller Nikon har man ca. 50-60 års objektiver og tilbehør som man kan bruge.

• #10   3. jul 2012 Det der olympus er det spejlrefleks?

• mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

#11   3. jul 2012 Nej vil jeg ikke mene det er, jeg ville være blevet meget skuffet hvis jeg forventede et spejlrefleks og fik det omtalte olympus.

Men ja er jo op til dig og datteren, men ville bestemt holde mig til Canon eller Nikon.

• #12   3. jul 2012 lolwut -> man kan faktisk få en adapter, hvor man kan bruge gamle objektiver fra andre kameraer på sit nye kamera. Men når de er så gamle, så skal du selv stille skarpt på ringen, da der ikke er autofokus i som de nyere har.

og jo Maximus - det er et spejlrefleks kamera.

Mikkel E - Altså bare fordi du selv har erfaring med dit Canon kamera, så skal du jo ikke sidde og sige han skal købe kun Nikon og Canon. Olympus har lavet kameraer ligeså længe som Canon og Nikon og er rigtig gode. Mange fotografer bruger faktisk Olympus i deres studier, da de giver bedre farver. Så vil du ikke godt undersøge tingene næste gang før du siger alt muligt der kan forvirrer manden og andre - så er du flink smiley

Olympus Pen har faktisk vundet over Nikon D3100 som koster 3999 kr i tests og andre kameraer - så helt dårligt er det jo ikke smiley og så koster det det halve.

Hvis nogen ønsker og se nogle billeder med kameraet, så kan jeg jo sende dem jeg har taget til vores udstilling i butikken som ikke er redigeret og de står rigtig flotte.
    Bare skriv en PB med mail, så kan jeg sende smiley

• #13   3. jul 2012 Og VED hvad jeg taler om. Arbejder i en fotobutik og jeg er uddannet i fotobutik med speciale i foto - har arbejdet med det i 7 år nu.

• #14   3. jul 2012 tusind tak for input fra jer alle vi bruger et par dage på at undersøge de forskellige, det skal også være noget hun han betjene og blive glad for da 2k er mange penge for hende og hun har sparet op siden jul

• mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

#15   3. jul 2012 Flemming N

Satser på med Mikkel E at du mener Mikkel K

Skriver ikke han skal vælge Canon eller Nikon skriver jeg ville holde mig til, ved godt Olympus er godt, men det er ikke lige mig og han spørger efter råd fra os.
    Uanset hvad så har vi jo alle forskellige meninger og jeg gav bare min til udtryk undskyld at jeg trådte dig over tærende ved ikke at have en masse års erfaring og ikke er uddannet til at vide hvilke kameraer der realt set er bedst. smiley

Hilsen Søs.
    (låner profil)

Kommentér på:
Spejlreflekskamera til ca 2000

Annonce