710 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Trådløs streaming af lyd fra PC til højtalere Trådløs streaming af lyd fra PC til højtalere
Hej Baboom.
Jeg står i den situation, at jeg gerne vil kunne streame al min lyd fra min bærbare computer, over til nogle computer højtalere, placeret et andet sted i stuen. Det skal foregå trådløst.
Hvad har jeg af muligheder for det?
Jeg kender til Apple Airport Express, men så vidt jeg ved, er det ikke ALT lyden som kommer ud af min computer, der bliver streamet igennem det.
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
Den burde vist kunne... Har lige fået den, og den spiller godt
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.784
Eneste negative ting er, at der er et delay på lyden. Men sådan er det vidst med alle sendere som køre wifi.
hvis du skal have det direkte streamet, så skal du nok have fat i noget trådløs monitor system, som du så kan sætte til højtaleren (sådan en som en sanger f.eks. har siddende i bæltet, hvor lyden sendes til og så vidre op i ørene.
Jeg har dog arbejdet mig udenom problemet med delay når jeg ser film, ved at forsinke billedet ligeledes i VLC
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 334
Jeg bruger selv Airfoil til min Phillips Aiplay højtaler. Den kan man desværre bare ikke sætte ekstra højtalere til. For så var mit problem jo løst.
Men den Airfoil version jeg har, kan ikke sende alt lyden fra computeren til højtaleren. F.eks hvis man hører musik på youtube, så kan den ikke sende lyden fra webbrowseren og over til højtaleren. Nu ved jeg ikke om det måske er blevet forbedret i en nyere version af Airfoil måske?
feb 2008
så vælger jeg bare system audio, eller safari
mar 2007
Det er nok fordi jeg har en gammel version af Airfoil, at jeg ikke ha den "System Audio" mulighed.
mar 2007
Forresten - foregår tilslutning af højtalere til sådan en Airport Express bare med et almindeligt AUX kabel?
feb 2008
Trådløs streaming af lyd fra PC til højtalere