2.274 visninger
|
Oprettet:
Ny skole PC til Revit {{forumTopicSubject}}
Hey.
Jeg skal have købt mig en ny pc, som hovedsagelig skal bruges til arbejde i Autodesk Revit. Men har lidt problemer med at finde ud af hvad for nogen der er gode nok grafikmæssigt.
Er der en der kan anbefale en?
Prisen gør ikke så meget, men på den anden side må den gerne være så billig som muligt, dog ikke så billig at man bliver træt af den.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 209 Svar: 744
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 86 Svar: 665
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
(link fjernet)
(link fjernet)
Er to gode eksempler.
jul 2007
Har aldrig hørt noget blæse så meget..
jul 2007
Og Revit fungere ikke særlig godt med Apple iøvrigt..
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 79 Svar: 1.992
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.490
Autodesk certificerer ikke andre grafikkort end FirePro og Quadro til deres kreative suiter, så hvis du skulle ende med et Geforce eller et Radeon så vil Revit ikke godtage det som et gyldigt arbejdskort.
Kan nemlig huske jeg havde samme problem da jeg byggede en PC til en veninde der skulle arbejde i Autodesk Maya.
Råd:
Stærk processor (i7 eller nyere Xeon), SPANDEVIS af RAM, eventuelt SSD (knap så vigtigt) og så et Quadro eller FirePro grafik kort.
mar 2007
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.490
Certificeret hardware til Revit.
Standard 'consumer' grafikkort mangler nogle bestemte funktioner for at kunne bruge alle programmernes muligheder. Det er muligt det har virket, men det er ikke optimalt i et professionelt miljø.
mar 2007
Mit har virket ganske optimalt, og vil mene jeg har brugt det på semi professionelt niveau igennem min uddannelse som bygningskonstruktør..
Skolens pc har ikke haft i nærheden af samme specs som min hjemme pc, og selv derop kørte det fint, dog ikke optimalt men fint..
Min egen pc har jeg aldrig oplevet nogle problemer med programmet, til trods for at det er et tungt 3D program, når man får bygget en stor og detaljeret model op..
Ny skole PC til Revit