Kamera Svært valg:( {{forumTopicSubject}}
Heey står og skal have et andet og langt bedre kamera end det jeg har nu og synes valget er svært da der er mange muligheder. Prøvede samsungs NX1000 hvilket var super lækkert kamera tog hurtigt billedet og synes kvaliteten var i top og prisen alla 5000kr med en 50-200 linse. Men det jo system kamera og har som sådan ikke rigtigt forstand på det. Skal tage knivskarpe billeder både i dårlig lys og inden for og når solen står på en fuld blå himmel. Ja lidt af alle tidspunkter og må meget gerne have Go pro funktion mht at tage billeder på forskellige vinkler . Men prisen helst ikke over 6000kr ved de køre med et Canon 6-650D lige nu på tilbud til omkring 4k Men har hørt jeg skulle holde mig til Nikon når det gælder spejlrefleks. Håber nogle af jer herinde kan hjælpe mig med mit valg så jeg får et kanon kamera med knivskarpe billeder som jeg bliver glad for
Mine forældre har et Nikon D40 som tager nogle kanon gode billeder når man ser det på Computeren med en Tamron 75-250 linse. Valget er sku svært.
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 334
Det tar kanon sprøde billeder og fokusere lydløst og hurtigt.
Kan optage video direkte, med ned til 0.25 hastighed, hurtig opstart, et vælg af indstillinger (hvis man ikke bare snyder med forprogrammerede indstillinger)
Jamen, til dèn pris får du ik bedre.
To fra Ekspert anbefaler det osse, medmindre du vil ofre 5-6.5 kilo, men til hverdagen og lidt over, dækker det fuldt ud.
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 24 Svar: 453
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 854
Men en 18/200 er for langt de fleste bedre end en 75/250. Da man kan klare 99,99% af sine opgaver, uden at skulle skifte obj.
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 224 Svar: 644
feb 2013
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 46
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.039
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.039
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 548
Så kan du læse til du bliver skør.
Købte mit kamera (4-5 år siden), efter jeg havde læst derinde.
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 24 Svar: 453
Canon:
Simpelt interface for "nybegyndere".
Video funktion er bedre hos Canon end den er hos Nikon eks. længere optagetid i 1080 (ikke at man skal bruge den, men nogen ønsker at have dette hvis ikke man skal ud og bruge +30.000 kr på en proff video kamera).
Bedre udviklet sensor.
mht Tamrom glas/objektiver så er det selvfølgelig fint "til prisen" men det betyder skam ikke er det er GODT. Hvis du kigger på reklamationer på Tamron objektiverne i forhold til Canons egen EF serie. Så får du ligesom så mange andre ting i denne verden hvad du betaler for.
Cantona: Meningen er med et spejlrefleks til disse penge at, man kan udfordre sig selv og lære lidt mere end med et kompakt kamera.
inden man bliver for kæphøj i et online forum så tænk jer lige om, jeg kunne også sagtens sige at Nikon er lort. Men det er det ikke. Hver sin mand, hver sin mening. Dog er der fakta og det skal man holde sig til.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 46
Kamera Svært valg:(