{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

bedre lyd ved køb af nyt lydkort? {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Har tænkt på om det kan betale sig at købe nyt lydkort på min 3 år gamle pc.

Går ud fra det ville give bedre lyd ved alm. Stereo musik men vil det gøre nogen forskel når man ser film 5,1 og forstærkeren står på dts pcm et eller andet? smiley

Næste spørgsmål lyder på om det gør en forskel at lydkortet er extern eller intern ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedre lyd ved køb af nyt lydkort?
  • #1   13. jun 2014 www.computergalleri.dk smiley

• #2   13. jun 2014 1. ved ren stereo lyd på et godt anlæg, vil en ekstern dac være bedst.
    2. Hvis det ikke er et fint anlæg, og du kræver 5.1, så er det nok et lydkort du skal have fat i.

• #3   13. jun 2014 Det er et større b&w setup .

Når man ser film og forstærkeren står på pcm betyder det så ikke at den ikke bruger pcens lydkort ?

• #4   13. jun 2014 pas, jeg har en analog forstærker (ingen receiverdel).
    Men hvis det er en surroundreceiver du har, så har den allerede en indbygget digital til analog converter (DAC).

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 24
    #5   14. jun 2014 PCM er bare et ukomprimeret signal. DTS komprimeret. Hvis du allerede har en reciever der kan vise 5.1 PCM så gør et bedre lydkort i din pc kun minimal forskel. Du vil hente meget mere ved at købe en bedre reciever smiley

• #6   14. jun 2014 Men ved alm. Stereo giver det bedre lyd ? smiley

Mener da os at min ps3 gengiver lyden væsenligt bedre med en blue-ray i forhold til når jeg ser en film af samme kvalitet på pcen ?

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 24
    #7   15. jun 2014 Lydkortet går intet andet end at sende bitstream'en videre, dvs. en masse data. Forskelled i lydkvaliteten ligger nok nærmere i hvad din PC gør ved lyden FØR den bliver sendt videre i digital form smiley Hvis du bruger dit lydkort til at sende lyden digitalt (enten via HDMI, toslink eller coax) så er der kun en minimal (og formentlig ikke hørbar) forbedring i at købe et dyrere lydkort.

• #8   15. jun 2014 Okay tak for det brugbar svar så sparer jeg jo de penge smiley

Kommentér på:
bedre lyd ved køb af nyt lydkort?

Annonce