{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

opgradere bærbar ?? {{forumTopicSubject}}

hej

har en ældre HP HDX 18 jeg enlig er ret glad for men den er ved at være lidt sløv i betrækket og tænkte om man kan opgradere en bærbar ligesom en stationær ??

og hvad man så opgradere
lige nu sidder der en intel core 2 quard q9000 CPU i (socket p 478)
6 GB 533Mhz DDR 3 ram

og noget nividia geforce GT130M 1GB grafik men det er ikke det der er problemet smiley

og er der nogen måden ( uden at skille den ad) man kan finde ud af om der er plads til en ekstra hdd vil rigtig gerne har en SSD i smiley

og blæseren kan den skiftes ud i sådan en for nøj hvor den larmer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opgradere bærbar ??
  • #1   29. aug 2014 Her fundet ud at den blev leveret med to gamle 500gb hdd den tænker jeg at udskifte til en 128gb SSD og en 1TB 7200rpm HDD men hvordan finder jeg ud af om jeg kan bruge en 6GB/s SSD i min "gamle" pc fra slutningen af 2010?? Dengang var den i vært fald ret dyr at købe smiley

Og så regner jeg med at smide 8GB 1066Mhz ram i (min pc understøtter op til 8GB)

Vil jeg så ikke få en hel "ny" pc ud af det ?

DEN BRUGES PÅ INGEN MÅDE TIL SPIL!

• #3   29. aug 2014 hvorfor ikke 7200rpm?

tror den for nye ram alligevel smiley

den blir varm og er forsøgt renset flere gange men uden hæld med sys generalt det er et problem på HP bærbar og tænker om ikke man kan sætte en anden mere lydløs blæser i min værelses kammerat sys den larmer for meget smiley

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 101
    #4   29. aug 2014 Jeg har selv en ca. 7 år gammel HP bærbar (8510P) som jeg smed en SSD disc i, og det gjorde en verden til forskel (Det gjorde at jeg ikke fik grå hår under specialeskrivningen). Den har dog også det problem med at blæseren kører på højtryk, selv efter at den er blevet renset.

Der er ikke så meget at gøre ved det, da den jo skal af med varmen på en eller anden måde, og hellere at blæseren kører end at den brænder sammen. Det jeg gjorde når jeg synes at den larmede lidt for meget, var at hæve det bagerste af pc'en fra bordet med et eller andet under, så den fik lidt mere luftgennemstrømning nedenunder. Det gør at de væsentligt nemmere kan køle af, og dermed ikke bruger blæseren så meget.

Men ekstra ram og ny harddisc burde gøre en verden til forskel for dig. (et andet styresystem kan måske også hjælpe, især hvis du skulle være så uheldig stadig at køre Vista)

• #7   30. aug 2014 Det kan sagtens være at varmeoverførselspladen der ligger på din CPU ikke har optimal kontakt. Og derfor bliver din CPU varmere end det rent faktisk er nødvendigt.
    Dette kan nogle gange afhjælpes ved nyt kølepasta. Og rens hele kølesystemet.

Alternativt kan det være et defekt leje i blæseren.
    Eneste holdbare løsning er så at skifte den ud. Det kan dog være svært at finde en ny blæser med samme specifikationer.

Og ja, som skrevet oven over, så vil en SSD gøre underværker. Min bærbar blev købt uden SSD, men under en uge efter skiftede jeg den ud med en 240GB disk, og flyttede den originale 500gb disk over hvor mit optiske drev originalt var. Dette er en beslutning jeg absolut ikke har fortrudt.

• #9   30. aug 2014 Tak for alle svarene

Så det vil ikke give noget betydnings fuldt og sætte 1066mhz ram i istedet for de 533mhz?

Kan det ikke lade sig gøre at sætte en anden blæser i for det er godt nok ved at være træls smiley

Hvor bøvlet er det at adskille sådan en bærbar ad? Har kun selv lavet stationære aldrig bærbar smiley

• #10   30. aug 2014 Nu har jeg pillet den fra hinanden og fundet ud af at den ene "vinge" på blæseren var flækket og blev enig med mig selv om at det var det der støjede smiley så en ny blæser og CM kølepaste er bestilt smiley og så for den en ordentlig tur med tryk luft og blæser alt støv væk så håber jeg den kan køle optimalt igen uden at larme smiley

Kommentér på:
opgradere bærbar ??

Annonce