{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Lager plads på pc {{forumTopicSubject}}

Godaften baboom
Min mors pc er pludselig blevet helt fyldt på harddisken
Det er en 60 Gb harddisk hun har i sin bærbar. og der står pludselig kun at hun har 1,57 Gb tilbage
Det eneste hun har til at ligge på computeren er skoleopgaver.
Der står at windows fylder ca 40 gb det undre mig rigtig meget det burde det da ikke gøre ?
jeg har været inde og kigge om den gemmer kopier så man kan gendanne computeren men det gør den ikke så det er ikke det der ligger og fylder den op ?
er der nogle har har nogle andre ideer til hvad der kan være galt ?

Jeg har skannet med Ccleaner og den frigøre intet jeg har tømt papir kurven det frigjorde heller ikke noget
Jeg er helt på bar bund

Mvh Jens.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lager plads på pc
  • #1   27. mar 2017 Hallo.

    Tror du ikke du ser på Recovery? - Der har jeg 1,72 gb tilbage.... Lyder faretruende.... Men nej....

    Gå ind i indstillinger - Denne PC - Der ser du både hvad du har tilbage i Windows(C) og i Recovery(D).... Og det lyder som om du læser Recovery.


  • #2   28. mar 2017 Lyder lidt mærkeligt.

    Prøv at gå ind i:

    start - programmer - denne computer

    før musen hen over c:\ drev så den bliver blå

    kig i venstre side under detaljer - hvad står der?


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #3   28. mar 2017 Uanset hvad der er sket, så er 60GB bare ikke særlig meget til en computer idag.

    Forslag:

    Køb og installer en SSD til hende. Så får hun en frisk installering af styresystemet, mere plads til fremtiden og en super hurtig maskine. Det er den absolut bedste opgradering man kan give en computer; at skifte fra en gammel harddisk til en SSD

    god dag smiley


  • #4   28. mar 2017 Simon B

    Jeg er til dels enig med dig, men er mere for at foreslå en extern usb SSD, så behøver man ikke at tage sin bærbar med men kun sin SSD.

    At den kun har 60gb tyder på en Vista eller win xp, problemet er måske nok mere at der ikke er ram nok så win bruger en stor del af harddisken som swapfil. - den swapfil øges i takt med at den fysiske ram bruges op.

    Men det er spørgsmålet om det kan betale sig at sætte flere ram i og ydermere en SSD eftersom bærbare er blevet så billige til alm opgave skrivning.


  • #5   28. mar 2017 Prøv det her:
    1) Åben "Denne computer" og find dit C: drev.
    2) Højreklik og vælg "Egenskaber"
    3) Vælg "Diskoprydning"
    4a) Klik først på "Ryd op i systemfiler"
    4b) Vælg alle tingene i listen "Filer, der skal slettes"
    5) Tryk "Ok"

    Mit gæt går på der ligger nogle systemfiler i form af gamle windows opdateringer og spøger. De kan godt fylde ret meget! smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Lager plads på pc

Annonce