{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.193 visninger | Oprettet:

Kommune og kontanthjælp problemer? {{forumTopicSubject}}

Hej baboom ville lige høre om nogle kan hjælpe mig i denne sag her.

Jeg får pt kontanthjælp fra kommunen, og startede op med at gå på et aktivering center. jeg fik derefter tilbudt en pratik plads med hensigt på at komme ud og kører lastbil.I stedet blev jeg anbragt på et lager og fremtiden ser ikke lovende ud pga. de nok har de chauffører de skla ha, plus min arbejds kollega har været der 1½ månede længere tid en mig, og ser heller ik ud til at komme ud og kører, jeg ringede derfor til min sagsbehandler som sagde der ikke var mulighed for at stoppe i praktikken og derfor ville lukke min kontanthjælp?

Jeg vil bare høre om nogle ved om de må det.? For spurgte om jeg ik kunne komme på aktiveringscenter igen, og søge job derfra. men den ville han ikke gå med til? nogle der kan hjælpe om mine rettigheder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommune og kontanthjælp problemer?
  • #1   9. feb 2011 Jeg har ikke udfyldt nogle papire, og ja var glad for at komme igang igen,! MEN. jeg kan ikke få det til at løbe rundt økonomisk når man kun får 3300 kr udbetalt om måneden, og jeg til praktik pladsen skal kører 35 km hver vej, og har telefon der skal betales samt penge for at bo hjemme, til aktiveringcenteret har jeg kun 10 km hvilket er betydelig en forskel i benzin økonomien, og jeg derfra har størrer mulighed for at kunne søge et transport praktikplads og ik et lager?

  • #2   9. feb 2011 Martin K. Jeg har intet job at stå op til, jeg har en praktikplads som jeg blev tilbudt, det er ikke noget forløb. Jeg har fået lovet fast arbejde, hvis jeg får noget erfaring med kørsel med anhænger eller sættevogn. Og det var derfor jeg invilliget i at komme derud i praktik da jeg så muligheden for at ku få noget kørsel. Situationen ligger så der, at jeg har fast arbejde bare jeg får erfaringen og det får jeg ikke ved at tumle rundt og lave tosset arbejde på et lager som jeg gør pt. til max 20 kr i timen :S? sælg bilen? så har jeg ingen mulighed for at kunne komme på "arbejde"?

  • #3   9. feb 2011 Lyder som virksomheden bare bruger gratis arbejdskraft smiley Men jeg vil sige at du skulle gå højer op i systemmet og høre ad. Men ja skru ned for dit forbrug. Evt offebtlig transportmiddel ville være bedre og billigere?

    Og ja du får betalt fra 24km og op.

    Men det er mere strængt når man er på kontant hjælp end dagpenge modtager


  • #5   9. feb 2011 Er os gået op for mig det bare er gratis arbejdskraft, og heller ik sjovt at blive omtalt som "Projekt" når kommunen manden + personale chefen snakker sammen. Men selvfølgelig vil kommunen da have jeg bliver derude? som Fanatico D siger det ser godt ud på kommunen's papir at de får folk igang, og praktik stedet for folk til at lave lorte lager arbejde til 20 kr i timen?

  • #6   9. feb 2011 julie P : Spørgsmålet ligger så i, jeg har ikke skrevet under eller gjort noget som skulle påpege hvor lang tid jeg skulle være derude?

  • #8   9. feb 2011 Martin
    Så sprøg dem hvor længe de har tænkt sig at du skal være derude? smiley


  • #9   9. feb 2011 Spørg om du må søge et nyt praktik sted. hvor fremtiden måske er mere lovene

  • Søren l
    Søren l Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 84
    #10   9. feb 2011 Hold op med det klynkeri og vis en smule taknemmelighed over at du får hjælp.
    Vi andre der klare os selv piver ikke over lange transportider og ind imellem uinspirerende opgaver.


  • #12   9. feb 2011 Her fik jeg lov til selv at vælge paraktik sted smiley Så hvis det er så ring rundt til de forskellige firmaer som siger dig noget, og sprøg om du må komme i paraktik der smiley

  • #13   9. feb 2011 du til til en vær tid stoppe din virksomhedspraktik hvis der er en GOD grund, at de ikke kan ansætte dig dur ikke som grund.. og du kan til en HVER tid bede om en ny praktik et andet sted. ud over det SKAL både du og virksomhed, og jobcenter skrive en kontrakt på praktikken ellers er du ikke kommunalt forsikret..

  • #14   9. feb 2011 og over se alle de dumme kommntare som andre har fået med samfundsnasser, og du er gratis arbejdskraft.

    (for der kommer altid en eller anden prinsesse fe hår eller kong gulderod ind og er stor i slaget med KH, lige indtil den dag det rammer dem selv)


    i stedet smil og sig, jeg betaler skat af de penge jeg får af kommunuen, og så få jeg en helvedes masse ervervserfaring... sådan ser jeg på det det, er der nemlig selv, og er i øjeblikket i opstart til at jeg skal fleksjob vouderes, da jeg ikke kan varetage en 37 timers stilling


  • #15   9. feb 2011 og lige en ting mere så KAN din kommune forlange du som min skal have en times transport hver vej til en praktik, bare lige så du ikke gør dig uvenner med din sagsbehandler

  • #16   9. feb 2011 (link fjernet)

    om befodringgodtgørsel og regler


  • #18   9. feb 2011 FredericiaQ nu er jeg selv dagpenge modtager så jeg kender følsen af at bare være gratis arbejdskraft. Og hvor groft virksomhederne udnytter en. heldigvis kan jeg slippe for kun de 4 uger. Men når man bliver lovet løntilskud efter praktikken og en masse andre ting. Så bliver man lidt skuffet på virksomheden.

  • #20   9. feb 2011 - Så du syntes det er iorden at arbejdsskiver pænt sagt ikke ansætter nogen fordi de forlader sig på gratis arbejdskraft. er det iorden?

    selv kommunen har disse stillinger der ikke bliver besat med en der får fuld løn for det (løntilskud)


Kommentér på:
Kommune og kontanthjælp problemer?

Annonce