{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

ny bærbar? hvilken en? {{forumTopicSubject}}

Står snart og skal ha ny bærbar.. jeg skal starte ud på HHX til august så der ska være godt med hukommelse (: og har iik tålmodighed til en langsom pc og køber abselut iik brugt d: men mit spørgsmål er: hvilken model ska jeg gå efter? mærke? hva foreslår i? (: den må iik koste over 6000! helst et godt stykke under d:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bærbar? hvilken en?
  • #1   13. maj 2008 www.zepto.dk

    Gå derind og lav din egen! Rigtig fed side smiley

    Jonas


  • #2   13. maj 2008 Hp Dv9000 (:

  • #3   13. maj 2008 glemte at skrive er ABSELUT iik nørd og aner iik ret meget om pc'er så den ska helst bare virke xD

  • #4   13. maj 2008 Elias: hva "kan" den? (: hva er det gode ved den? (:

  • #5   13. maj 2008 (link fjernet)

    nu har jeg kigget på den her er den dum at købe? d:


  • #6   13. maj 2008 Min bror har den Znote. 3215W studie. den dyre af dem, og så lavet dem om. Den er super god. kan godt andbefales smiley

  • #7   13. maj 2008 Nygaard, Rasmus smiley
    Ja det er et dumt køb - Processoren er en af de vigtigste ting når du køber studiebærbar, det er den der bestemmer hvor hurtig pc'en er.
    Og i den pc du linker til er det en forældet processer de har smidt i, derfor den er så billig.

    Du skal kigge efter en Core2duo (c2d) processer, og den skal have mindst 1.8ghz i clock frekvens, synes jeg ihvertfald smiley
    Og så vil jeg råde dig til at købe en med 2gb ram, nu når du skal have vista spiller de en forholdsvis stor rolle.


  • #8   13. maj 2008 HM ALT, :
    Gå ind på google og skriv hp dv9000 og se billeder (:
    den ser så mega fed ud, og skriveer slev på den lige nu :=)
    Og den er sindsyg hurtig


  • #9   13. maj 2008 (link fjernet)

  • #10   13. maj 2008 Mit råd er at købe dell, de laver de bedste bærbare pc'er.
    Du kan få en rigtig go Dell inspiron til under 6000 smiley

    Komponenter
    Intel® Core™ 2 Duo-processor T5550 (1,83 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
    Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
    Jet Black med mat finish
    1 års standardgaranti
    15,4" skærm i bredformat med WXGA (1280 x 800) og TrueLife™
    2.0 megapixel webcam
    3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [1x2048+1x1024]
    250 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
    Integreret Intel® Graphic Media Accelerator X3100
    8x optisk dvd+/-rw-drev med software
    Primært 6-cellet Li-Ion-batteri på 56 W/t

    Pris: 5490,-

    (link fjernet)


  • Michael .
    Michael . Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 396
    #11   13. maj 2008 man skal bare huske at man ikke kan få alt for 6000 eller der under.. altså både hurtig bærbar osv.. men fordelen ved zepto er at man så kan betale ekstra for at få mere harddisk plads osv..

    men hold øje med deres side.. har selv lige sparet 4000 på en computer der inde, som jeg sidder med nu smiley og jeg er SUPER tilfreds! den er rigtig lækker...


  • Michael .
    Michael . Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 396
    #12   13. maj 2008 Kåre V..

    husk at hvis man ikke har en vista 64 BIt skal der lige smides 500 oven i


  • #13   13. maj 2008 Kåre V
    Den der pc er ikke oplagt til studie.
    For det første er der processoren, det er en celeron, den dårligste og langsomte processer man kan få. Godt nok kan man opgradere til en dual-core, det gør den lidt bedre, men den yder slet ikke som en core2duo.
    Og så er der 4gb ram, det er fuldstændig overkill, når du er alligevel skal køre XP, som der står.


  • #14   13. maj 2008 Zepto's bedste bud til dig ville jeg mene er:
    (link fjernet)


  • #15   13. maj 2008 Ville købe en brugt macbook, det er noget der holder..

  • #16   13. maj 2008 Nygaard, Rasmus smiley .
    Nu skriver du at du skal bruge en bærbar til studie. Dvs du ikke har brug for en sygt hurtig processor. heller ikke nødvendigt med mere end 1gb ram. en skærm på max 15.4" da den ellers vil veje alt for meget. Og grafikort er da så ubehageligt ligemeget da du ikke skal bruge den til spil. Og et almindeligt grafikkort der sidder i de "billige" bærbare virker fint til lidt småspil samt film og surf på nettet...

    Det du skal kigge efter er vægten da jeg tvivler på du gider at have en bærbar der giver dig hold i ryggen. Og på batteriets levetid. For en bærbar kan jo være sindsyg hurtig og kunne lave kaffe til dig... Men hvad hjælper det når den kun kan holde strøm i en time?



  • #17   13. maj 2008 (link fjernet)
    Den vil jeg vælge frem for alle dem der er blevet linket indtil vidre...
    2kg og kan holde batteri i op til 5 timer... det fås ikke meget bedre.


  • #18   13. maj 2008 Jaob .
    Det giver jo ingen mening du linker til en pc hvor man ikke kan læse specifikationerne, og hvorfor lige linke til en acer, det giver SLET ingen mening, da det suverænt er dem der laver dårligst bærbare, det er bevist mange gange..

    2kg er meget normalt for en bærbar, så deromkring tror jeg altså også dem jeg har linket til vejer, og batteri levetid op til 5 timer ? Det er normalt for ALLE nye bærbare, ellers er det jo ikke en bærbar !


  • #19   13. maj 2008 Jacob
    Hvis du nu trykker på den knap der hedder tekniske specs så kommer dens specs frem. Og jeg linker til en Acer da jeg har gode erfaringer med deres bærbare. Min egen bærbar som er 1½ år gammel har aldrig haft nogle problemer selvom den har stået halvdelen af dens liv på et autoværksted.

    Og jeg vil gerne se dig finde 5 andre bærbare i prisklassen mellem 0 og 6000kr der har en vægt på under 2kg og en batteritid på op til 5 timer...


  • #20   13. maj 2008 Jaob .
    Det er jo nemt at finde 6 bærbare på der vejer mellem 2-3kg, som ALLE bærbare gør, jeg ser sgu ingen bærbare der vejer over 3kg, og som har batterilevetid på 5 timer.

    Hvis du mener at man kan gå på kompromi med alting når det er en studiebærbar, er det jo bare at købe en hvilken som helst bærbar, med celeron processer, 1 gb ram, 80gb harddisk, og så opgradere battiet til et 9-cellet.

    Men det ville være dumt. JEG mener hun skal have nogle ordentlige specs i sin bærbar, også for at den er en smule fremtidssikret, men alle ved at hun kommer til at bruge den til andet end studier jo.
    Derfor mener jeg at vægten er det sidste hun skal tænke på, mon ikke hun kan overleve med 3kg istedet for 2 ?
    Batteri levetid har alle nye bærbare computere, når de står i dvale og IKKE arbejder, det samme med den acer du linker til. Hvis du bruger den, så har den vel kun en levetid på 2 timer, som er langt mindre end dell's - (Taler af erfaringer).


  • #21   13. maj 2008 Jaob .
    Nu jeg lige fik set specs, så jeg det er en 12" - Så synes jeg det er et godt køb smiley
    Men det er noget hun skal bestemme, for mange så bliver en 12" for småt - Også når man skriver stil og større opgaver på den - Selvom jeg klart ville foretrække det smiley


  • #22   13. maj 2008 Jacob
    Nu vil jeg mene at man skal kigge på hvad Nygaard, Rasmus smiley . har af krav og ikke hvad der er fremtidssikret. For kender du til Moore's lov så ved du vel at der findes noget der er dobbelt så hurtigt om 18 måneder.

    Og lige til at slutte af på så vil jeg lige informere at min Acer holder strøm i ca. 2.5 timer når jeg sidder og spiller på den. Og den indeholder en Core Duo 1.6GHz, 160gb hdd, Intel GMA lorte grafikkort og en 15.4" skærm.

    Jeg købte den lige præcis til skolebrug for 1½ år siden og den lever stadig fuldt op til mine forventninger.


  • #23   13. maj 2008 Mac!!!!!!!!!

  • #24   13. maj 2008 Jacob og Jaob: tak for alt i har skrevet men skriver lige noget som håber i kan finde noget d:

    Har rygproblemer så pc'en skal iik veje sygt meget..
    Har meget musik og elsker musik så det skal den kunne ha plads til..
    Tager VILDT mange billeder så det ska der os være plads til..
    skal ha en masse programmer der på: MSN, Photoshop, Graph mm..
    Video er os noget jeg redigerer og ser meget af (:

    Så ja hukommelse er vigtig (:

    Håber i igen kan hjælpe udfra dette (:



  • #25   13. maj 2008 Jamen Nygaard, Rasmus smiley ., Jeg holder skam stadig fast i denne:
    (link fjernet)
    med 160gb harddisk så kan du ikke gå galt i byen. Min bærbar har samme størrelse harddisk og der ligger vist omkring 10000 sange og mellem 20 og 40 film. Så jeg vil mene det er det rigtige valg. Og 2kg er jo ikke meget. Så jeg tror det er den du vil blive mest glad for. Eller i hvert fald en tilsvarende


  • #26   13. maj 2008 jaob: min den gamle var ved at slå mig i hjel hver gang nemlig d: så vægten er ret vigtig (: men det er en jeg vil overveje ihvertfald (:

  • #27   13. maj 2008 Jeg har lige bestilt den helt store Dell XPS bærbar med alt der kan proppes i den! håber jeg bliver glad for den!

  • #28   13. maj 2008 Michael W:

    Hva kan den? d:


Kommentér på:
ny bærbar? hvilken en?

Annonce