427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

overcloking overcloking

har en ønske drøm om at få hivet lidt mere effekt ud af min cpu men er ikk så meget inde i det med overcloking.
har de fleste programmer hvor man kan se hvor mange volt cpu'en køre med. men kan ikk finde ud af at finde der hvor man kan justere volten til cpu'en

Min pc køre med en AMD Ahtlon 3500+ cpu
men har hørt på flere at det er svært at overcloke en AMD cpu

men jeg siger mange tak for hjælpen på forhånd!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overcloking
  • #1   7. maj 2007 er du ikke inde i det så lad være du brænder lortet af

• #2   7. maj 2007 bo l. har ikk rodet med det endnu. ville gerne have lidt mere hjælp på det her område

• #3   7. maj 2007 så skal du have en der kan finde udd af det smiley altså en som kan sidde ved siden af dig imens..

Den gang jeg clockede min gamle com .. amd Sempron 2800+

den kørte 1600 mhz standart fik den op på 2.5 ghz uden problemer . men den kunne ikke komme længere op da rammende ikke kunne mere .. når jeg skød den længere op gik computeren bare i sort skærm og skulle virkelig være hurtig til at komme ind i bios for at kunne rette fejlen .. men en anbefalning er da at Flashe din bios til den nyeste du kan finde. også tage ca 200 mhz til at starte med ad gangen og så teste den også have et program du kan måle tempraturen med også under 100% Belastning. den må ikke blive alt for varm .. min lagde underligt nok kun op på 50grader under 100% belastning i en time havde jeg nogle hurtigere ram kunne jeg få den langt hurtigere op.

• #4   7. maj 2007 bo l. man hvordan gør jeg sådan så min cpu bliver hurtigere gør man det i bios eller hvor. har nemlig været inde i bios kan ikk finde noget

• #5   7. maj 2007 ja du skal ind i bios .. men evt flashe den til den nyeste bios ..
    skulle jeg ved min for at kunne clocke den ..

kan ikke clocke min bærbar smiley

• #6   7. maj 2007 hvad mener du med flashe???. er det at jeg skal finde den nyeste driver til bios eller!!!!

• #7   7. maj 2007 Overclocking er ikke noget man forsøger bare for at hive mere ud af et givent system. Man skal vide hvad man gør, og have de rigtige redskaber (fx. overvågnings programmer til temperaturer osv.).

Så hellere køb noget bedre hardware.

• #8   7. maj 2007 ja det kaldes at Flashe .. og så skal du lukke ALT du har åben på computeren og virkelig være sikker på computeren ikke kan fryse eller gå i stå når du flasher den .. går det galt når du flasher den kan du skrotte din computer smiley

• #9   7. maj 2007 bo> Tror du er påvej ud i noget gris.
    Man beder ikke en person, som reelt ikke aner hvad det er (undskyld), om at flashe en BIOS. Hvis det gøres forkert, og hvis fx PC'en slukkes under processen, så er PC'en FÆRDIG.

• #10   8. maj 2007 har flashet min bios nu. Nu skulle bios gerne være fuldt opdateret men den kommer at siger i starten når pc'en starter op at jeg skal ind og lave nogle opsætninger i bios!!!!!

Kommentér på:
overcloking

Annonce