Hjælp til uddannelse.. Hjælp til uddannelse..
Hej.. Har et stort problem som jeg ikk ved hvordan jeg skal løse..
Jeg går med mange interesser og vil gern dit og dat.. Men ved jo godt at alting tager tid osv.. Og udfra det ved jeg ærlig talt ikk hvad jeg vil være..
Jeg er færdig med folkeskolen og har gennemført uden holdt i 8. klasse eller noget.. Jeg har også en tiende klasse og så har jeg 10 ugers grundforløb til en automekaniker uddannelse.. Da jeg så knuste mit knæled var jeg nødt til at droppe den uddannelse.. og regnede med at starte igen.. Men eftersom interessen er forsvundet lidt for bilerne fordi det er blevet så eletronisk det hele og ikk så mekanisk så gider jeg ikk rigtig den uddannelse..
Jeg kan rigtig godt lide at bruge mine hænder og konstruere med mine hænder.. Jeg havde 4 uger på teknisk skole i tiende klasse hvor vi prøvede 4 forskellige fag.. Altså Smed, automakniker, tømrer og elektriker.. Jeg kan godt lide at svejse og sådan noget.. Den uge hvor jeg var på smede holdet lavede jeg noget til en kammerats scooter.. Og har mange planer om så mange andre ting jeg også gerne ville lave.. Derudover kan jeg godt lide at bygge noget i træ.. På tømrer holdet buggede vi et legehus som nu praktikanter plejer på sådan en uge.. Og jeg kunne rigtig godt lide det.. Og vi blev færdig med legehuset på den uge vi havde til det.. Fordi vores interesse var der for arbejdet.. Jeg har tønkt på at tage begge uddannelser Men det er bare lang tid at gå under uddannelse når man ikke kan bestemme sig..
Så ville jeg hører om der var noget andet man kunne tage hvor der var mange ting der var samlet så man kom til alt muligt..
Vil gerne have nogle seriøse svar for vil gerne snart i uddannelse igen..
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 12 Emner: 48 Svar: 2.205
Det er rigtig sådan noget med teknik og hvor man skal bruge både hoved og hænder måske det kunne være noget?
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 323
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 149
Hvad med noget emd grafik/ computere...lyder også somom du er den kreative type..men du vil måske hellere have "ting" i hænderne?
Jeg har selv prøvet et hav af forskellige udd. fordi jeg ikke var 100% sikker på hvad jeg ville. Det kan klart IKKE anbefales. Man spilder tiden, og ærger sig når man er midt i 20'erne og ikke har en udd endnu.....
Du skal bare sætte dig ned og tænke positive og negative ting igennem ved hver udd. du har overvejet. Og så tænk fremaf...er det noget du vil lave de næste 20 år, eller er det bare et impulsivt valg?
maj 2007
Jeg kan nemlig godt lide at have tingende i håneden..
Har lige anskaffet mig en lille svejser som man ikk behøver at bruge gas til.. og jeg glæder mig til at konstruere noget med den.. Har haft lidt planer om hvad den skulle bruges til osv..
Og ja som du siger så vil det være træls at begynde på noget som man egentlig ikk gider alligevel.. Jeg er også træt af jeg ikk ved hvad jeg vil være.. Og ville gerne have en mere bestemt interesse frem for så vildt mange interesser.. for så ville det måske være nemmere at finde noget man ville være..
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 68 Svar: 344
- "HANDYMAAAN" , similer
maj 2007
Jeg har bare det problem jeg er meget vejr styret.. Hvis det er trist og gråt ude så er jeg ikk nær så aktiv som hvis solen skinner.. Og det er det der ville være træls for firmaet som jeg ville komme til hvis det var.. Og jeg hader kulde og regnvejr hvis jeg skal gå ude i sådan noget.. Jeg ville ikk have noget i mod det hvis det var noget der skulle være indendørs.. Eller hvis det er udendørs når solden skinner og det ikk er for koldt ude..
maj 2007
Jeg ville også gerne starte noget op selv.. Men der er jo også et problem.. For Jeg skulle jo også helst have noget erfaring i det jeg går og laver..
jun 2007
maj 2007
Det tvivler jeg på jeg kan.. For Det kræver en del bare at starte op deltids.. For der er sku nok ikk mange der vil lade en ufaglært gå og lave ting.. Så tror ikk indtjeningen ville være særlig stor før efter meget lang tids arbejde..
jun 2007
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 389
maj 2007
Det er nok rigtig nok.. Men tror bare ikk jeg er parat til at starte eget.. :S
Maibrit G
Det ved jeg ikk.. :S Har ikk prøvet det..
Hvad tænker du på da.. ?
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 389
Har du en vision om at blive ingeniør eller blot få en ungdomsuddannelse, der kan give dig adgang til videregående uddannelser indenfor det teknisk, så er HTX vejen frem.
- Det er kun et forslag, da man jo udover de praktiske fag, også har en masse boglige fag, og kan du ikke sidde stille, er det nok en EUD-uddannelse, du skal gå efter.
maj 2007
Hjælp til uddannelse..