775 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Dobbelt-D !
Dobbelt-D !
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 56

Videregående Uddannelse? - Hjælp Videregående Uddannelse? - Hjælp

Hej

Jeg har til 10.klasses eksame, valgt at analyse og perspektivere en artikel (Link: http://politiken.dk/uddannelse/article949424.ece)

Spørgsmålet er hvorfor tror I at folk er begyndt at gå på videregående uddannelser som folkeskolelærer, pædagog, sygepjelerske og ingeniør?

- Og hvorfor er det især mænd på pædagog og lærer?

Bare for at høre jeres mening om det.

Forhånd tak for jeres hjælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Videregående Uddannelse? - Hjælp
  • #1   15. jun 2010 Gad jeg egentlig godt vide ! og omvendt for kvinder som vil være kokke og bygnings malere smiley

• Danni A
    Danni A Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 262
    #2   15. jun 2010 Jeg læser selv til lærer, selvom jeg ellers havde svoret aldrig at skulle have sådan et job.
    For mit vedkommende tror jeg det hang sammen med, at jeg efter gym begyndte at arbejde som lærervikar og pædagogmedhjælper og fandt ud at at jobbet egentlig ikke var så slemt.
    Da jeg så efter 3 års studiefri skulle til at vælge, havde jeg jobtilbud som elev i en bank og hos ejendomsmægler.
    Men valgte altså at læse til lærer.
    Afgørende punkter for mig var intet overarbejde eller weekend arbejde, meget lidt aften arbejde.
    Jobsikkerhed.
    Og selvom lønnen ikke er imponerende, så er den udemærket når man ser på alle de andre bonuser der kommer med jobbet.
    Desuden er der mange gode dage pr. dårlig dag, og den tilkendegivelse man får fra eleverne er ubeskrivlig.

Til dit spørgsmål om hvorfor folk er begyndt at ta´ en videregående uddannelse, er mit bud at du idag ikke kommer nogen steder uden en længere uddannelse, medmindre man er håndværker eller butiksansat.

• Danni A
    Danni A Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 262
    #3   15. jun 2010 btw, dit link virker ikke

• Dobbelt-D !
    Dobbelt-D ! Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 56
    #4   15. jun 2010 *Tusinde tak Danni A, det mener jeg! smiley

Kommentér på:
Videregående Uddannelse? - Hjælp