3.205 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Oversættelse til engelsk, hjælp. Oversættelse til engelsk, hjælp.

Hej Baboom.

Skal hjælpe en veninde med at oversætte noget til engelsk, men hun fortjener sku en bedre oversættelse end jeg kan stykke sammen, kan nogle hjælpe?

Dette skal oversættes:

Hvorfor er der så stor fokus på kroppen i det senmoderne samfund?

”Efter grundlæggende ændringer i det senmoderne samfund, er der kommet en adskilles af tid og rum, som har medvirket til at øge hastighed og kompleksitet i samfundet, individer er blevet mere selvstændige og har fået større indflydelse på at påvirke samfundet”, Anthony Giddens teori.
Individer stræber i dag efter samfundet ide på det ”perfekte menneske”, som i børnenes verden ses som Barbie for pigerne og Herkules for drengene, dog er det ikke mere forskelligt fra de voksne, som også stræber efter mediernes billeder af samfundets ”perfekte menneske”. Slanke og veltrænet individer udstråler succes og velstand, hvor at fedme udstråler at individet ingen kontrol kan tage over sig selv og har opgivet at deltage i det senmoderne, da disse individer ikke mener de kan leve op til de krav, samfundet stiller med henblik på udseende dets fordomme. I mit studieretningsprojekt har jeg inddraget Sociologen Anthony Giddens teori om identitetsdannelse og på baggrund af min dansk analyse af ”Lille spejl på væggen der” af Bjarne Reuter har jeg gået i dybden med skønhedsidealer og kropsidealer, derud over en undersøgelse af sportsaktiviteter og motionsaktiviteter i Danmark.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oversættelse til engelsk, hjælp.
  • #2   15. dec 2011 Ja men hun får 00 normalt og det er lidt hendes eksamens opgave, og hun fortjener sku bedre.

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 817
    #3   15. dec 2011 Hun fortjener bedre hvis hun tog sig tid til at øve sig på sproget. Hun fortjener ikke bedre hvis hun får andre til at gøre størstedelen af arbejdet.

• #4   15. dec 2011 Regnede / håbede på hjælp, da jeg selv hjælper en del herinde med matematik, dog med forklaringer for udregningerne og ikke bare resultatet.

• #6   15. dec 2011 Mit eget bud ville være noget i denne stil:

Why is there so much focus on the body in late modern society?

"The fundamental changes in late modern society has become a separated by time and space, which has helped increase the speed and complexity of society, individuals have become more empowered and have greater influence to affect society," Anthony Giddens's theory.
    Individuals strive today for society idea of the "perfect human being" as the children's world is seen as Barbie for the girls and Hercules for the boys, yet it is not more different from the adults who also strives for media images of society's "perfect human being" . Slender and well-trained individuals exudes success and prosperity, where obesity radiates to the individual no control can take over themselves and have given up trying to participate in the post-modern, because these individuals do not believe they can ***meet the demands**** which is made by society in terms of appearance its prejudices. In my study project, I have included the sociologist Anthony Giddens's theory of identity formation and based on my Danish analysis of "Mirror, mirror on the wall" by Bjarne Reuter ***I've gone in depth*** with beauty and body ideals, in addition, a study of sports and exercise activities in Denmark .

tingene er der *** omkring er jeg usikre på hvordan det skal formuleres. er heller ikke selv for god.

• #8   15. dec 2011 Gas det er fair, så her er hendes bud med lidt hjælp fra hendes forældre:

Why is there so much focus on the body in late modern society?

"The fundamental changes in late modern society has become a separated by time and space, which has helped increase the speed and complexity of society, individuals have become more empowered and have greater influence to affect society," Anthony Giddens's theory.
    Individuals strive today for society idea of the "perfect human being" as the children's world is seen as Barbie for the girls and Hercules for the boys, yet it is not more different from the adults who also strive for media images of society's "perfect human being".
    Slender and well-trained individuals exudes success and prosperity, where obesity radiates to the individual got no control over themselves and they have given up trying to participate in the post-modern, because these individuals do not believe they can match those grades which is made by society in terms of appearance its prejudices. In my study project, I have included the sociologist Anthony Giddens's theory of identity formation and based on my Danish analysis of "Mirror, mirror on the wall" by Bjarne Reuter and then I've analyze the beauty and body ideals, in addition, a study of sports and exercise activities in Denmark .

• michael J
    michael J Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #9   15. dec 2011 Why is there so much focus on the body in late modern society?

"The fundamental changes in late modern society has come a separated by time and space, which has helped increase the speed and complexity of society, individuals have become more empowered and have greater influence to affect society," Anthony Giddens's theory .
    Individuals strive today for society idea of the "perfect man" as the children's world is seen as Barbie for the girls and Hercules for the boys, yet it is not more different from the adults who also strives for media images of society's "perfect man" . Slender and well-trained individuals exudes success and prosperity, where obesity radiates to the individual no control can take over themselves and have given up trying to participate in the post-modern, because these individuals do not believe they can meet the demands made ??by society in terms of appearance its prejudices. In my study project, I have included the sociologist Anthony Giddens's theory of identity formation and based on my Danish analysis of "Mirror, mirror on the wall" by Bjarne Reuter I've gone in depth with beauty and body ideals, in addition, a study of sports and exercise activities in Denmark .

• #10   15. dec 2011 Michael J: Det ligner pænt meget translate smiley

• #11   15. dec 2011 vis detter er hende eksamen, hun får normalt 00.

vis hun så giver en perfekt engelsk opgave ud, mon så ikke læren kan putte 2 og 2 sammen og side den har du ikke selv skrevet?

• #12   15. dec 2011 Jo det kan læren godt, men det kan censor ikke og man må faktisk gerne få en engelsk lære til at skrive dette / hjælpe.

• #13   15. dec 2011 Jo man må gerne få hjælp til oversættelsen i sin store eksamens opgave, sådan så det faktisk ligner en lærer som har skrevet det.

• Christina J
    Christina J Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 31
    #14   15. dec 2011 Er det hendes SRP? smiley

• #15   15. dec 2011 Suck it up..

Der er kun en vej.. Træning træning og træning.. Man lærer det jo ikke af at andre gør det.. Hvis hun ikke kan finde ud af det, så må hun gå op og dumpe, og så får hun lidt længere tid til at lære det..

Har selv lige overstået en eksamen, og har været pænt meget ude og skide hele semesteret (dog min egen skyld), men måtte jo til sidst sige at der kun var en vej, det var bare at komme derud af og få lavet noget, og så gøre det så godt jeg kunne med det jeg ikke var så god til.. Gik da op og fik 10-10..

Kommentér på:
Oversættelse til engelsk, hjælp.

Annonce