{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.829 visninger | Oprettet:

SU arbejde frikort? {{forumTopicSubject}}

Hej. Får SU her snart. Samtidig har jeg et mindre fritidsjob ved siden af.

Jeg går ud fra den SU jeg får går ind under mit frikort.
men når det frikort er opbrugt, hvor meget skat betaler jeg så? Er der nogen muligheder for at betale en mindre grundet den meget lave indkomst det er? smiley

Nogen der har nogle guldkorn at fyre af for en hjemmeboende der vil vide mere om SU, skat kontra lille ekstra fritidsjob.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU arbejde frikort?
  • #1   19. jun 2012 Hehe, du skal betale 39% i skat. Den kan du sgu ikke få nedsat smiley
    Og hvad din su går ind under kan du selv bestemme.
    Altså, om du skal køre det hele på frikort eller om du skal lave et skattekort i stedet. Det kommer helt an på hvor meget du tjener hvad der er smartest der.

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 324 Svar: 619
    #2   19. jun 2012 alt afhængig af hvor meget du tjener så pas på med at kører det hele under frikort, så kommer du til og skylde SKAT en god sjat penge. jeg kører SU under frikort, løn blir der trukket SKAT af smiley

• #3   19. jun 2012 Kan jeg ikke hele beløbet ud af frikortet og så når frikortet er opbrugt så begynde at betale skat?

Er frikort ikke bare et frirum for folk med indtægt på under 40k?

• #4   19. jun 2012 Tjener ikke mere end lige en anelse mere end frikort..

• #5   19. jun 2012 Mener det er 60% man betaler til SKAT når ens frikort er opbrugt.

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 101
    #6   19. jun 2012 Når du kommer til at have en fast indkomst (SU) nu her vil jeg råde dig til at få et skattekort. På den måde bliver dit fradrag fordelt over hele året.

Dit frikort er dit samlede skattefradrag hvilket vil sige at når du har tjent det beløb, begynder du at skulle betale skat af din fulde indkomst den resterende del af året. Det vil være almindelig indkomstskat på 38%.

Ved at bruge et skattekort bliver dit totale fradrag fordelt ud på årets 12 måneder, så hvis du skulle komme til at tjene mere end hvad dit fradrag er på en måned, så betaler du kun indkomstskat af det beløb som overstiger dit fradrag i den pågældende måned.

Dengang jeg havde ungdomsarbejde havde jeg opbrugt mit frikort allerede i juni, hvilket betød at den første halvdel af året havde jeg en god udbetaling af løn, hvorimod den sidste del af året var væsentligt mindre grundet skatten.

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 101
    #7   19. jun 2012 Det skal dog også lige nævnes, at hvis du ikke regner med at din indkomst (SU+løn) overstiger dit samlede fradrag, så er det lige meget om du har frikort eller skattekort.

Og du skal ikke være nervøs, det at nogen siger at du kommer til at betale mere i skat når dit frikort er opbrugt er forkert. Du betaler det samme i skat lige meget hvad, forskellen er bare hvornår du betaler den. Hvis du vil undgå at skulle betale restskat, så sørg for at få opdateret din selvangivelse inde på skats hjemmeside.

• #8   19. jun 2012 Stef S
    Det er forkert, han betaler 39% ca.

Mr. Random
    Jeg har 45.000 på mit frikort.

• #9   19. jun 2012 Hov, læste det du skrev forkert.
    Nej, alle har sådan set et frikort.
    Jeg tjener vel omkring 80.000 lige nu som studerende.

• #10   19. jun 2012 Er der måske lidt hjælp at hente her:

http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/Sider/default.aspx

• #11   19. jun 2012 Lav et skattekort smiley det andet er som at pisse i bukserne om vinteren smiley

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

#12   19. jun 2012 Jeg betaler altså også 39 Stefan..

• #13   19. jun 2012 Jeg betaler også 39%.
    Jeg ved det svinger lidt, derfor jeg skrev ca. smiley

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

#14   19. jun 2012 der er ikke nogen jeg kender af mine venner og forældre der betaler under 39, men ja det kan vel være det svinger..

• unknown *
    unknown * Tilmeldt:
    mar 2007

#15   19. jun 2012 Region Sjælland og Kalundborg og Slagelse Kommune smiley

• #16   19. jun 2012 Jeg betaler 36% smiley
    Nå okay så var det ik 60% mener bar der var et eller andet den gang jeg var yngre med min løn. Men nu hvor jeg lige tænker tilbage tror jeg det var fordi de kom til a bruge mit b kort istedet for det normale skattekort smiley beklager

Kommentér på:
SU arbejde frikort?

Annonce