2.231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Pisse forvirret, HJÆLP Pisse forvirret, HJÆLP

Heey folkens.

Er i den situation at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg vil med mit liv.
Først gennemførte jeg folkeskolen, derefter direkte på HG fordi jeg var sikker på jeg ville i butik, fandt så ud af efter 1. År, at det ikke var mig, men gennemførte alligevel grundforløbet på 2 år.
Så har jeg tog jeg grundforløbet som tømrer, og er nu ca. 4 måneder henne i min læretid, og dette synes heller ikke at være noget for mig.

Har nu virkelig overvejet hvad jeg vil, elsker at køre bil el.l. Og har intet imod at køre alene, kunne godt tænke mig at være "bud" altså fx. Køre ud med reservedele fra mekonomen men kan ikke finde nogle Job eller noget.

Nogen der kan hjælpe ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pisse forvirret, HJÆLP
  • Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #1   28. maj 2013 Lastbil chauffør eller pakke-postbud?

• Jonas K
    Jonas K Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #4   29. maj 2013 Glem chauffør der er ikke noget at hente !

• #5   29. maj 2013 Jonas, hvis 30000 for et ufaglært job ikke er penge, så ved jeg ikke hvad det er.
    En udlært butiksassistent får mindre;-)

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #6   29. maj 2013 Det er kun nogle enkelte der kan score den løn, hvad for en genre inden for chaufførverden kan man tjene så meget.

• #7   29. maj 2013 Nogle enkle? Alle mine kolleger (+100) tjener sådan, vores konkurrenter tjener næsten det samme. Og vi arbejder måske 10-12 timer mere om ugen. Hvilket er normalt i chauffør branchen.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 748
    #8   29. maj 2013 Cantona >> de fleste arbejder 50+ timer om ugen til de penge, og som regel er arbejdstiderne derefter, det vil sige det er ikke hver aften man kommer hjem, og hvis man gør, så er man enten sent hjemme, eller skal meget tidligt afsted.

Der er ikke meget rosenrødt over jobbet som chauffør, og lige pakkepost er oftest heller ikke så godt lønnet, de fleste steder skal man selv have "bilen" eller lease den, og selv afholde udgifterne, det vil sige man som sådan bliver selvstændig vognmand, men dog med den forskel at man har en kontrakt, som binder dig noget hårdere end hvis du bare var almindelig selvstændig.
    Derudover kan arbejdet variere, så der er såmænd ikke så meget fast over det, specielt ikke når de kommer fra øst... !

• #9   29. maj 2013 GLS, UPS, DPD osv.. Tjener sådan, men som i de fleste jobs kræver det et par års erfaring.

• #10   29. maj 2013 Er det sådan de unge ser det i dag - altså at lønnen?
    Handler det ikke om, at man er glad for at stå op til sit job?

Enig i at nogle steder skal man selv have bil, men som selvstændig får man intet foræret. Jeg er dog ikke selvstændig, men tjener stadig +30.000 og synes ikke 8.30-17 er skæve tider.

• #11   29. maj 2013 Det med lønnen vs. "at man er glad for at stå op og tage på job" lærer man ret hurtigt.. Jeg udlærte mig først som it-supporter og fik et godt betalt job ved Dansk Supermarkeds Administration.. Omkring de 30k om måneden, men efter bare et halvt år var jeg kørt død i det..

Nu er jeg så tilbage på en ny læreplads og får en løn der ligger under det halve, men trods det, er jeg helt sikker på det var det rigtige valg. Man tænker jo ikke på lønnen når man sidder på jobbet, men derimod mærker man hvor godt man har det med det..

Hvis man kan stå op hver morgen ikke være træt af at skulle afsted, har man en god indikator på om det nu er det rigtige man har gang i ..

For det at være glad for sit job, vil altid være det vigtigste, ligegyldigt hvad folk siger..

• #12   29. maj 2013 Vil elske at have sådan et job som du snakker om contana, har nu spurgt mekonomen om de mangler chauffører.

• #13   29. maj 2013 Prøv dem jeg har nævnt og evt FTZ og Red Office. Bare husk at stress og overblik er en del af jobbet smiley

• #14   29. maj 2013 FTZ der kommer ved os virker sq ikke stresset smiley

• #15   29. maj 2013 FTZ og Red Office, kategoriserer jeg heller ikke lige som kurerkørsel smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#16   29. maj 2013 Det kan godt være det er sjovt at køre bil/stor varebil, men de fleste jeg kender der kører som kurer er direkte trætte af det, og ville gerne have noget andet at lave, men de kan ikke undvære lønnen, og som ufaglært er det rimelig godt betalt.

De der så er blevet fyret har enten forsøgt at starte op selv og køre for en af de andre distributører, men det er som bekendt heller ikke lutter lagkage.

Så vil det være godt at have en uddannelse at falde tilbage på...

• #17   29. maj 2013 Bare lige så vi er enige Brian, så skriver jeg på intet tidspunkt, at man ikke bør tage en uddannelse. Jeg kommenterede blot på, at chauffør jobs ikke nødvendigvis er lavtlønnet smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#18   29. maj 2013 Så er vi enige, men i forhold til arbejdsindsatsen er det sjældent "højtlønnet", men alt andet lige, så er der også mange timer i andre brancher...

Men de god chauffør-jobs er der ofte længe imellem.

• Jonas K
    Jonas K Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #19   29. maj 2013 Jeg gider ikke arbejde mere det er spild af tid smiley

• #20   30. maj 2013 Cantona - Du skriver at arbejdstiden er fra 8:30 til 17:00 og at i arbejder 10-12 timer mere om ugen end normal, det bliver da ikke til meget frihed?

Er der så kun en fridag om ugen?

• #21   30. maj 2013 Nej, jeg holder weekend fra fredag. Vi er mange der ikke holder vores pause, da vi har en del transporttid, så den ekstra time kan vi skrive på om dagen, så det løber om i 47.5 timer. Så er der jo Julen, hvor vi gerne tager en times ekstra arbejde hver, for at få alle julepakker ud.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#22   30. maj 2013 Cantona >> Pas nu på hvad du siger, for det er ikke lovligt ikke at holde sin pause smiley Og hvis det er på den bekostning, så syntes jeg den løn er dyrt købt.

Og hvis det er 30.000 kr/md for 47,5 time/uge, så lander timelønnen et sted mellem 140 og 150 kr i gennemsnit. Og det regnet udfra at der ikke er pauser, og meget lidt fleksibilitet.
    Så tror jeg at jeg kunne finde andet spændende at lave smiley

• #23   30. maj 2013 Det er ikke et krav, at man holder pause, men en ret. Jeg vælger dog at springe over, da jeg ikke finder det nødvendigt, da jeg har 2 timers transport, hvor jeg intet laver.

Fysisk er jeg der 42.5 timer (nogle dage mere, som skrevet længere oppe), men kan tillægge 5 timers ikke-afholdt pause på skemaet.

Men som jeg også tidligere skrev, så er lønnen irrelevant, hvis bare man er glad for at stå op til sit arbejde. Og det her er tilmed ufaglært job, så lønnen synes jeg ikke er urimelig. Men nævn da gerne, noget der giver mere for færre timer og som ikke er om natten og ufaglært smiley

• #24   31. maj 2013 Der er ikke køre hviletid for varevogne.. Ellers godt forsøgt klogeåge smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#25   31. maj 2013 Cantona >> Du skal lige prøve at spørge arbejdstilsynet og din fagforening om de er helt enige i dine regler.
    Det er heller ikke sikkert din arbejdsgiver er enig i at du "bare" kan afholde pausen til sidst på dagen ... smiley

Men anyway, lønnen er såmænd også 140+ kr/time for ufaglært arbejde på fx Siemens vindmøllefabrik, det længere man har været der, og det mere man kan, der stiger lønnen også.

Men jeg selv har tage en uddannelse, og er ikke timelønnet.

• #26   31. maj 2013 Alle 3 ved besked og var det ulovligt, så var det også blevet stoppet. Men det er frivilligt, om man vil holde pause, da vi ikke har fastlagt pause iflg. overenskomsten, som andre brancher.

Er det ikke glasfiber arbejde?

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#27   31. maj 2013 Glasfiber, nej, der er meget mere at lave på en vindmølle end glasfiber.
    Det er bl.a. montage.

Jeg arbejder ikke selv på Siemens, men der er rigtig mange i min omgangskreds der gør.

Kommentér på:
Pisse forvirret, HJÆLP

Annonce