1.630 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Uddannelses muligheder? Uddannelses muligheder?

Jeg søger lidt råd og vejleding.

Jeg troede, at jeg brændte for, at blive dyrepasser. Men efter 2,5 månederes slid og slæb har jeg mistet fuldstændigt min passion for mine egne heste og det var ikke just meningen. Så nu går jeg og overvejer, hvad der findes af andre muligheder. Men lige nu er jeg simpelthen på bar bund. Jeg vil gerne kunne tjene en god løn, da jeg elsker at rejse og leve lidt dyrt. Derfor er dyrepasser også lidt urealistisk.

Mit gym. gennemsnit er elendigt: 5,0
Dog bestod jeg mit dyrepasser grundforløb med et stort 12 tal.

Jeg er ekstremt dygtig til sprog, biologi, psykologi, jeg er meget kreativ og jeg kan godt lide, at være aktiv.

Mine absolut minus punkter er, at jeg er ekstremt dårlig til matematik, fysik og så er jeg 50% ordblind.

Kom med nogle bud eller ideer. Hvad studerer i? Eller hvad er i ved, at uddanne jer til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelses muligheder?
  • #2   20. aug 2013 no easy way out.
    hvis du lever dyrt og vil have en god løn, så er det måske ikke ikke lige sagen med 5 år med SU på Uni...
    sprog, kreativitet og aktiv, så tænker jeg noget i retning af guide i udlandet?

selv har jeg også arbejdet og rejst, gerne i samme forbindelse, i nogle år før jeg fandt ud af hvad jeg ville uddanne mig til. smiley sådan er der vist flere der har det.

• #3   20. aug 2013 At vælge job efter lønnen gør blot at du ikke viser nok interresse for jobbet = du bliver aldrig glad for det

• #4   20. aug 2013 Casper S: Uanset hvor mange 12 taler du får når du læser enkeltfag, så er dit gymnasielle snit uændret smiley det tæller simpelthen ikke med på den måde.

Talepædagog'er skulle tjene ret godt, det er vidst bare pissesvært at få job.

• #5   20. aug 2013 Lønnen er bestemt ikke det essentielle. Men det kunne bare være rart med en god løn, så jeg kan leve et lidt mere spontant liv.

Jeg ved godt at mit snit aldrig kan ændres, det var mere en side note, at jeg er god til dyre adfærd og biologi.

• #6   20. aug 2013 Sara Maria: Den del med gennemsnittet var nu til Casper.

Hvis du kan lide biologi, så er der en relativt ny uddannelse der hedder miljøteknolog på min skole, laborantskolen i hillerød (den findes også andre steder) men fordi den er ny kan man ikke sige så meget om lønnen endnu.

Ellers så Laborant som jeg er ved at uddanne mig til smiley jeg er super glad for at gå på skolen og det er en superbred uddannelse hvor du kan bruge dine evner indenfor biologi, du kan også komme til at arbejde i zoologisk have (så er du tæt på dyr uden at være dyrpasser) eller at arbejde med forsøgsdyr (forsøgsdyr har det godt i modsætning til hvad mange tror, i hvert fald i ordentlige firmaer, du kan ikke bruge forsøgsresultater til noget fra et stresset dyr) og der er også rige muligheder for at komme til udlandet og evt. at videreuddanne sig, skriv gerne en pb for mere info smiley

• #7   20. aug 2013 Jeg havde også tænkt meget på Laborant, da min veninde studere det. Og hun virker super glad for det. Og så er Hillerød så nærliggende.

• #8   21. aug 2013 I hillerød? må jeg spørge hvem? kan jo være jeg kender hende? smiley

Det kan ikke skade at prøve ^^
    http://cphbusiness.dk/laborant
    Jeg faldt over uddannelsen ret tilfældigt (havde egentlig tænkt mig at søge ind som finansøkonom), men et eller andet fik mig til at ringe til skolen smiley Personalet og eleverne er super søde, du kan jo prøve at komme og besøge skolen, det er de super åbne for og hvis du starter til næste vinter, så har du jo en anden baboomer du kan nasse tidligere afleveringer fra osv smiley

jeg kan i hvert fald kun anbefale det! smiley

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #9   21. aug 2013 Gift dig med mig = problem solved!

Kommentér på:
Uddannelses muligheder?

Annonce