Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  luftgevær?
  • brian j
    brian j Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 154
    #1   7. feb 2009 du skal ikke have våbentilladelse du må bare ikke skyde inde i byer og tæt på bebyggelse

fik jeg afhvide da jeg snakkede med politiet om det

• #2   7. feb 2009 man skal bare være over 18 så er det lovlig at have et luftgevær
    og mener det skal være låst inde i et våbenskab

• Kling !
    Kling ! Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 157
    #3   7. feb 2009 men må jeg godt købe ammo til den selvom jeg er under 18? og gælder det samme for 5,5mm?

• brian j
    brian j Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 154
    #4   7. feb 2009 tror ikke der er nået forskeld måske kan du få en 5.5 der slår hårer

• #5   7. feb 2009 Ingen våbentilladelse nej. Dog skal man være over 18år.
    Og nej der er ingen krav om våbenskab.
    De eneste regler der er ang. hvor man man skyde, er de samme som ved "stenkast" osv. altså du må ikke være til fare eller gene over for andre.

Dvs. at sørg for at du har et godt bagstop hvis du skyder i haven, i et tættere bebygget område, så har du dit på det rene.

Der er ingen forskel på kaliber størrelse så længe dit våben er drevet af luft. Så hvis du har lyst til en 9mm pcp gun, så er det helt fint. Men stadig kun så længe du er over 18år. Nej du burde ikke kunne købe hagl, når du er under 18...

• Kling !
    Kling ! Tilmeldt:
    nov 2007

#6   7. feb 2009 takker smiley

• #7   7. feb 2009 ja som sagt skal du også være over 18 for at købe hagl.. ja det er rigtig der var noget med riffelgang, men tror at det er sådan at butikker ikke må sælge dem med riffelgang mere til "alm" folk..

• Kling !
    Kling ! Tilmeldt:
    nov 2007

#8   7. feb 2009 okay men det skal siges den er fra "dengang far var dreng" tror min far sagde 1958 eller sådan noget

• #9   7. feb 2009 Det har intet at gøre med om den er med riffelgang.
    Det er de jo egentligt næsten alle sammen.

Der er stort set INGEN regler, så længe det er drevet af luft. fjeder/pcp. Kun 18års reglen/loven.

• #10   7. feb 2009 Hvis du tager jagttegn, hvilket du kan allerede som 16-årig her i landet, kan du købe "rigtige" våben, samt ammunition lovligt (<i>også som 16-årig</i>).

• #11   8. feb 2009 * Johanna A. K. M. I. L. S. S. Brüel *

Korrekt, men hvor mange våben er det man må bruge på privat grund, ud over luftdrevne?

INGEN ud over indskydning MAX 2 gange årligt, og jagt. Så hvilket formål er der ved at købe krudtvåben, hvis man er tvunget til at tage på skydebane hver gang man vil plinke lidt.

• #12   9. feb 2009 <b>__•••~HOF~•••__</b>

Der er absolut ingen krav om at man skal på skydebanen, hver gang man vil ud på jagt - selvom det dog anbefales at træne ofte. Der er heller ingen der siger at man ikke må gå på skydebanen mere end to gange om året..... Så ved ikke hvor du har det fra?

Mvh. Johanna.

Kommentér på:
luftgevær?

Annonce