{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Udannelse under 18, penge? {{forumTopicSubject}}

Heei alle. jeg går i 8 klasse nu. Og her efter 9 klasse er jeg godt og vel blevet smidt ud.
Jeg har fundt ud af at jeg skal uddanne mig til frisør her efter 9 klasse.
Og skal snakke med min vejleder i morgen.
Men kom til at tænke på.

Idet at jeg skal begynde på uddannelse blir jeg smidt ud. Altså jeg skal finde en lejlighed og det kommer til at koste penge. og skal betale min egen mad. Og har osse min hund. Hvad kan jeg få af penge??
Jeg starter jo som 16 årig så kan ikke få su..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udannelse under 18, penge?
  • #1   1. nov 2009 et arbejde.. smiley

• #2   1. nov 2009 Altså begynder at lede med min uddannelses vejleder i morgen efter en læreplas.
    men hvor meget blir det?

• #3   1. nov 2009 Du kan ike få su når du er under 18. Men du kan få elevløn. Men både lejlighed, hund, mad og transport bliver nok næsten umuligt at klare, da du knap får 10.000 FØR SKAT!

• #4   1. nov 2009 Kris H : sorry men spørg bare om råd, da jeg ikke selv ved det, så hvorfor skal du komme med sådan en lattelig kommentar var?
    Vis jeg ikke tog ansvar, var det her jo nok ikke noget jeg ville gøre nu hvor jeg kunne være sammen med venner !!.. Istedet sidder jeg her hjemme så jeg ikke sidder når jeg skal flytte hjemmefra og ingen penge har !..

Fnis . : okay tusind tak. Prøver lige at snakke med min vejleder i morgen. Og så må jeg jo se om hun ved noget smiley

• #5   1. nov 2009 sådan en vejleder kan vidst også give lidt tilskud til hverdagen, det for min ven ihvertfald, men ved ikke om det er samme slags vejleder i har:)

• #6   1. nov 2009 trine M : Det med su ved jeg godt. Men ja ved det bliver meget svært. Men min hund skal jeg ikke a med. Hmm fuck det blirver svært.

• #7   1. nov 2009 Det er ikke sådan en vejleder jeg har, hun vil ihvertfald ikke gi mig penge smiley
    Gider bare ikke et andet sted hen at bo. Så det blir bare i min egen lille lejlighed når den tid kommer ..

• #8   1. nov 2009 sara b - Jeg sagde heller ikke at det ikke kan lade sig gøre... smiley

• #9   1. nov 2009 Altså min mor har bare sagt på en pæn måde at når jeg går ud af 9 klasse skal jeg flytte hjemme fra, hun sage det på en pæn og rolig måde. Men vil bare bo i min egen lejlighed med hunden.

Min halv storebror flyttet hjem til sin far som 9 årig og har ikke set ham siden da. Og kontakten stoppede da han var 13-14 år..

• #10   1. nov 2009 Gider bare næsten ikke bo i sådan et ungdoms hus.
    Er vandt til at ha frie tøjler her hjemme, må holde fester i weekederne, og ja alt hvad jeg vil.

• #11   1. nov 2009 ungdoms bolig

• #12   1. nov 2009 Min moster, mor, mormor og far flyttede hjemmefra som 16 årig tror det er derfor at de osse synes at jeg skal ?.
    Altså jeg har det fint med at jeg skal flytte. Det er bare lige det med pengene der kniber ...

• #13   1. nov 2009 Men ja det med fester blir det hårdeste smiley
    For ½ år siden begyndte jeg at feste med alkohold. Altså fra jeg fyldte 14 og så til nu. Og nu drikker jeg hver weekender, og holder osse selv fester her hjemme ca 1-2 gange om måneden smiley
    så det bliver det hårdeste at måte undvære smiley

• #14   1. nov 2009 Sara B - som sagt sagde jeg ikke at det ikke kunne lade sig gøre.. Jeg ved godt selv hvordan det er. Jeg flyttede selv hjemmefra som 15 årig, så jeg godt hvordan det er. Men det lyder bare på hende som om hun glæder sig ekstremt til at flytte, så jeg ville bare forklare hvor hårdt det egentligt bliver..

• #15   1. nov 2009 På en måde glæder jeg mig osse helt vildt. Men ved osse at der er fucking hårdt

• #16   1. nov 2009 Du skal virkelig lære at prioritere, for der skal jo være penge til hundens mad og dyrlæge samt mad, shampoo, tandpasta osv til dig selv. og der skal jo være penge til regningerne både husleje, el, vand, varme, forsikring osv.
    Jeg vil ikke fraråde dig at flytte hjemmefra, men du skal da virkeligt overveje om det er det du vil, og få lavet et ORDENTLIGt budget.

• #17   1. nov 2009 Altså jeg skal væk hjemmefra det siger min mor så det er ikke så sværdt. Glæder mig da lidt til at komme væk men det gør alle tennager vel.
    Men ja ved jeg skal priotere en masse. Og ikke bare bruge penge på alt muligt

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 63
    #18   1. nov 2009 stakkel, det bliver virkelig hårdt, fordi man har bare stort set ingen penge til sig selv,
    flyttede ganske vidst først da jeg var 17 men syntes stadig det var økonomisk hårdt.
    men held og lykke, håber det bedste for dig smiley

• #19   2. nov 2009 i skal ikke tage jer af kris H
    da han har to profiler
    Skrevet: 31-10-2009 11:45:53

no name... jamen det kan jeg snildt forklare... et emne som det her plejer at udløse mange udstemmer... så derfor bruger jeg ikke min rigtige profil til det....

• Tine L
    Tine L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 56
    #20   2. nov 2009 Jeg ville altså anbefale at du får en ungdomsbolig - de er de fleste steder rigtig fine og man må altså gerne holde fester (med måde). I randers er de f.eks små 2 værelses lejligheder og er næsten nye smiley
    Jeg flyttede hjemmefra som 17 årig og synes det var vildt fedt den første måned - indtil alle regningerne kom... husleje, licens, telefon regning, forsikringer osv osv... det blir et stramt budget, men det kan lade sig gøre med lidt beslutsomhed ;O)
    Held og lykke

• #21   2. nov 2009 Jeg ville også rigtig gerne i ungdomsbolig, men man må ikke have dyr og jeg har to hunde, så det duer ikke.. Jeg tror jeg bliver lidt afhængig af min mor, da jeg også er ved, at købe hest. Jeg har LIGE PRÆCIS penge til dyrene om måneden, så er der altså bare heller ikke noget tilbage til mig, haha.;D

• Tine L
    Tine L Tilmeldt:
    apr 2007

#22   2. nov 2009 Jeg havde en veninde der havde hund i en ungdomsbolig, men ved ikke om man må i alle ungdomsboliger ;O) Men det kan man vel søge om??

• #23   3. nov 2009 Sikker på hun havde fået lov? Smil..
    Jeg ved det ikke, de steder jeg har kigget, må man ihvert fald ikke have dyr overhoved.
    Og hvis jeg så søger om, at have 2 hunde... Tror ikke jeg må.. Smil..:D
    Men ville ellers helt sikkert gerne!!
    Hvis du finder et link til, hvor man må, så sig endelig til! smiley

• Tine L
    Tine L Tilmeldt:
    apr 2007

#24   3. nov 2009 Hun sagde at hun havde fået lov, men det er jo os MANGE år siden ;-)))

• #25   3. nov 2009 Ja okej.:D

Kommentér på:
Udannelse under 18, penge?

Annonce