{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.079 visninger | Oprettet:

Fuld forældremyndighed + fælles konto {{forumTopicSubject}}

Hvordan står jeg i forhold til loven ang. fuld forældremyndighed over min søn. Han er 9,5 måned Og jeg har fælles forældremyndighed med hans far. Jeg ønsker dog ikke at hans far skal dele forældremyndigheden med mig, ikke at han ikk skal se sin søn..

Men hvordan foregår det? Skal modparten fraskrive sig sin del af forældremyndigheden eller hvordan?

En anden sag

MIn eks og jeg havde fælles konto (Har vi stadig, da banken nægter at splitte det) Her står det pt et lån på 70.000 + 10.000 minus på budgettet pga bilforsikring.
Bilen står i hans navn - der skylder vi 63.000 (plus forsikringen fra budgettet) Kan det virkelig passe at jeg skal hæfte for en bil der er indregistreret i hans navn også hvad angår forsikring... Bilen er pt til salg til 50.000 - han har fundet en køber der gerne vil give 20.000 + hans VW Polo i byt. Ergo blir lånet sat ned med 20.000 kan det virkelig passe at jeg også hæfter for dette tab af bilen, tiltrods for at bilen er hans?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuld forældremyndighed + fælles konto
  • #1   16. aug 2007 Mener kun du hæfter for det hvis i har været gift. Syntes jeg, at jeg har hørt et sted.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 747
    #2   16. aug 2007 Fælles forældremyndighed kan være noget skrammel, så forstår hende godt. Desuden kan der være mange forhold, som vi nok ikke bør blande os i herinde, som gør at hun vil have den fulde forældremyndighed. (Fx. at det er hende der står med hele ansvaret udover hver anden weekend og en ugedag i de uger hvor barnet ikke er hos faderen).

Det med billånet, hvis i har optaget den sammen, så må i deles, selvom man syntes at hvis han får bilen er det hans lån. Men den går desværre ikke hvis i begge har skrevet under på at låne pengene da det skete. Ellers må han "købe" bilen af dig, da du også har ret til halvparten af bilen når du har hæftet for det...
    Ellers som der er sagt, så sælg bilen, men sælg den i ren handel, så i kan se hvad der er tilbage, og så del tabet.

Hvis han bytter bil, og derefter får 20.000, så betal pengene af på lånet, og få bilen vurderet. Den værdi som den "nye" bil repræsenterer, det skal den der beholder bilen hæfte for. Resten deles.

Forældremyndigheden, der kan jeg kun sige: Du er nødt til at gå til din region (tidligere statsamterne) og få vejledning af dem. Medmindre du kan få barnets far til frivilligt at fraskrive sin forældremyndighed (klart den letteste, billigste og mest smertefri måde).

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#3   16. aug 2007 Denne side kan stærkt anbefales, der kan du få svar på begge spørgsmål, uden vores "gæt" herinde:

http://familieadvokaten.dk/

enten kan du lede spørgsmål og svar igennem, eller selv stille spørgsmål. Den smule penge det koster at være medlem er givet meget godt ud.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#4   16. aug 2007 Alkohol, svigt eller mangel på forsorg kan også føre til at du vinder en sådan sag.

• #5   16. aug 2007 sam-fri mig for 15-årige wannabe-lolitas! S:

Det kan der nemlig - derfor vil jeg heller ikke blande mig mere i denne sag. Syntes bare hun skal tænke over konsekvensen, da det virkelig kan ødelægge hans liv og hverdag.

Ja, måske er de stadig uvenner - efter sådanne et brud, med barn og det hele. Men lidt menneskelig skal man vel være. Er han dog en dårlig far - og gør ting, som ikke burde gøres, er det udelukkende i sin gode ret, at hun får det fulde ansvar.

Bare tænk dig om - inden du tager det næste skridt.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#6   16. aug 2007 problemet med fælles forældremyndighed er at den der har barnet boende fast er temmelig afhængig af at den anden part er enig i alt, ellers kan den anden part forhindre det. Det være sig spørgsmål om skolen, ferie ... ALT ...

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#7   16. aug 2007 et eksempel: barnet bor hos moderen, og moderen vil gerne på ferie i udlandet, dette kræver at barnet har sit eget pas, men hvis faderen ikke syntes at barnet skal til udlandet, så kan han nægte at skrive under på pas-ansøgningen. Der skulle i dette tilfælde en retsag til, og det kan sjældent nås medmindre man planlægger sin ferie flere år i forvejen.

Dette er sket for nogen jeg kender, mega surt at skulle afbestille rejse og miste masser af penge på det, og så ikke komme på ferie.

Men ja der er også en lov der siger at man ikke må bestemme noget mod barnets ønske, medmindre det er for at beskytte denne. Fx må man ikke nægte et barn at komme med den anden forælder på ferie hvis det er det barnet ønsker.

• #8   16. aug 2007 At faderen har taget stoffer i et tidligere liv og nu netop er flyttet tilbage til det miljø med de samme venner (som stadig tager stoffer)
    Må indrømme at jeg bestemt ikk er tryg ved at have fælles forældre myndighed med ham. Er hammer nervøs for at han skal have ham en time alene og jeg aldrig får min søn at se igen. Vil ikke nægte ham at se Marcus - men det skal foregå på Marcus´ præmisser og ikk hvor man er til drukfest, mens man har sin søn...

• #9   16. aug 2007 Tak det lyder rigtig godt - er næsten lige kommet hjem fra advokaten - Detgik bare rigtig godt

• #10   16. aug 2007 Og netop at han ikk er så gammel (9,5 mdr) sagde advokaten var en fordel for mig.

Advokaten sagde at jeg skulel fremskaffe en masse papirer og så skulle jeg komme igen på torsdag smiley

• #11   17. aug 2007 Jack: Det har intet at gøre med at han ikk må se ham. Men synes du ærlig talt ikk at det er noget af en chace at satse sin egen søn, fordi han skulel væreblevet mere moden og ansvarlig?

Jeg vil bare sikre mig at Martin (min søns far) ikke tropper op f.eks. og henter ham i dagpleje/vuggestuen/børnehaven/skolen eller lign.

Det handler om hvad der er bedst for barnet.. For sæt nu hvis vi har fælles forældremyndighed, og Martin skal have ham et par timer - i princippet kan han lave et pas til Marcus og tage ham med til udlandet. Men nu er det mig der kender ham, og jeg vil i hvert fald ikek undervurderer ham...

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#12   17. aug 2007 han kan ikke lave et pas uden din underskrift hvis det er fælles forældremyndighed. Og i børnehave og lignende skal du huske at sige at han ikke må hente hvis du får ene-forældremyndighed.

• #13   17. aug 2007 Brian D:

Han er i stand til hvad som helst... Han kan jo sagtens forfalske min underskrift hvis det er det

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#14   17. aug 2007 Så kan han vel også forfalske den hvis du har forældremyndigheden?

Det er ikke meget tiltro du har til ham, men som sagt, så spørg dig til råds i regionerne, og brug www.familieadvokaten.dk

• #15   17. aug 2007 Skal til advokat torsdag - men tak smiley

Brian hvis jeg har fuld forældre myndighed har han ham jo ikk på weekend eller lign.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#16   17. aug 2007 Selvom du har fuld forældremyndighed kan han godt have barnet på weekend, men det er dig der afgør det. Dog kan regionerne have noget at skulle have sagt i form af at han kan ansøge om det.

Men held og lykke ...

• #17   17. aug 2007 christina leona M
    Det er det jeg satser på at det bliver under opsyn enten af mig eller af en fra det offentlige

Jack: MIn søn har ikk planlagt da jeg blev gravid på p-piller.. Men velkommen da han var der. MIn søns far er en person der skal trækkes i gang og sparkes i røven for at gøre noget. Nu ser det dog ud til at der endelig kommer gang i at skille fælleskonto, takket været mig, tiltrods for at jeg ikke er ejer af bilen.

Det handler ikk om at jeg vil tage min søn fra hans far eller omvendt - det handler netop om hvad der er bedst for min søn - en dreng på 9,5 måned...

Men man kan vel sige at jeg lod tvivlen komme ham til gode..

• #18   17. aug 2007 Lad os sige at han er meget ustabil... Ikke psykisk, men i de hele taget.

• #19   26. sep 2007 der kommer en ny lov her pr. 1 okt. hvor de mener begge forældre har ret til forældremyndighed.... derfor laver de det sådan at de børn der bliver født fra 1 okt af ... de forældre for fælles forældremyndighed.... desværre

• #20   26. sep 2007 Ja det hørte jeg lige.. ige pt har jeg intet hørt fra ham så han virker jo ikk interesseret i at se hans søn..

Kommentér på:
Fuld forældremyndighed + fælles konto

Annonce