{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

påkørt bagfra {{forumTopicSubject}}

er for noget tid siden blevet påkørt bagfra på min scooter, af en anden scooter. jeg kommer kørende over en vej og ind på en cykelsti med "bummer" jeg stopper op da jeg har passeret bummerne, (der var plads til at overhale) og bliver påkørt. der er ikke sket noget ud over et skjold der er flækket, det vil jeg selvfølgelig gerne have erstattet da jeg mener at det er den bagvedkørende der skal holde en sikkerhedsafstand. hver gang jeg kontakter vedkommende får jeg blot af vide at det er min skyld og at jeg ikke må bremse der. dette synes jeg er noget l*** at fyre af da der var plads til at overhale + at han skulle holde afstand, hvad mener i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  påkørt bagfra
  • #1   15. jan 2012 Vi mener det er helt underordnet hvad vi mener.

Det er ganske enkelt en forsikrings sag, og det er deres mening der tæller.

• Peter  N
    Peter N Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 73
    #2   15. jan 2012 siden hvornår er der lavet regler om man ikke må bremse nogle steder ?
    men du fik vel hans police nummer til forsikringen ?

• #3   15. jan 2012 det er en person jeg kender, så ja jeg har alle oplysninger om ham.

• #4   15. jan 2012 SÅ er det jo bare direkte forsikringssag.. påstand mod påstand.. lov, alt det der..

• #5   15. jan 2012 Ja klart allesammen, fordi alle ved jo scootere må køre på cykelstier med bummer for LOL
    Du har ikke krav på en skid, begge to kørte ulovligt

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 414
    #6   15. jan 2012 Mammi

Den holder jo ikke en meter.. Fordi han ikke må køre der, derfor må ham bagved ikke køre op i ham.. Total lige meget hvor de kørte..

• #7   15. jan 2012 min scooter er en 30' og har samme regler som en cykel mammi, undskyld for manglende info

• #8   15. jan 2012 Karsten K
    Ehm det er det jo så ikke????

• #9   15. jan 2012 Daniel Fisker !

Om det så er en 30'er så må du ikke køre på cykelstier med bummer for!

• #10   15. jan 2012 Du for ikke en klejne andet end en uven i byen når du bliver ældre!

• #11   15. jan 2012 hvad snakker du om? den har samme regler som en cykel.

• #12   15. jan 2012 Man.. talking sense to something this senseless nvm

God tur med forsikringen!

• #13   15. jan 2012 Mammi smiley som 30 knallert skal du dele cykelsti med cykler! smiley Du har de samme regler som en cykel har smiley

• #14   15. jan 2012 Hvis det var det du mente? smiley

• #15   15. jan 2012
    Martin A

Er der bummer for skal du jo så nok ikke?

• #16   15. jan 2012 har du nogen idé om hvad du skriver, en 30'knallert har samme regler som en cykel. hvis der er en sti skal den benyttes fremfor en vej. en 30 knallert en en cykel med motor. jeg har lov til at køre på alle de cykelstier jeg vil så længe det ikke er en scooter 45. get youre facts right.

• #17   15. jan 2012 bummerne har ingen betydning for om jeg må køre der, de er der kun for at forhindre biler at køre der ind.

• #18   15. jan 2012 Daniel Fisker !
    Javel, Fordi en bil kan jo også komme ind på en cykelsti det kan jeg da godt se..

• #19   15. jan 2012 forresten til trådstarter

Standsning og parkering

§ 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen.

Stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti eller fortov. Tilsvarende gælder for midterrabat, helleanlæg og lignende. Køretøj, hvis tilladte totalvægt ikke overstiger 3,5 t, kan dog, medmindre andet bestemmes i en lokal bekendtgørelse, standses eller parkeres med en del af køretøjet på fortov, såfremt dette ikke er til fare eller ulempe for færdslen på fortovet.

§ 29. Standsning eller parkering må ikke ske

• #20   15. jan 2012 Mammi smiley Det der er færdselsregler for personbiler smiley

• #21   15. jan 2012 Martin ej det er det så godt nok ikke det er taget inde fra trafikstyrelsens regler for lille knallerter smiley

• #22   15. jan 2012 Og overemnet var netop om lille knallerter og cykelstier, men jeg kan da godt se det kan forvirre lidt nu hvor jeg ikke har kopieret det hele smiley

• #23   15. jan 2012 Ja, det må det da gøre, for det lyder da som den komplette kopi fra det teori jeg læste for en årstid siden smiley Men du må da meget undskylde det lyder som det samme smiley

• #24   15. jan 2012 Men det er også ligemeget smiley Jeg skal ikke blande mig, han skal tage den op med forsikring og alt det der, og ikke med os smiley

• #25   15. jan 2012 Kan du huske teori du læste for et år siden?:D
    Hold da kæft det må jeg sgu nok sige

• #26   15. jan 2012 Martin A
    Ja det kan du have ret i, tror desværre bare det ville blive en blindgyde for ham smiley

• #27   15. jan 2012 Well.. det er sku hans problem :D! Nu ved jeg jo self. ikke med dig, men jeg kører tilfældigvis lastbil til hverdag, og skal jo dermed kende til færdselsloven i en tilstrækkelig udstrækning! smiley OG jeg synes nu bare det der lyder MEGET mere som noget til bil, end til scooter, men hæng mig ikke op på det, for det er snart 5 år siden jeg tog til knallertkørekort smiley

• #28   15. jan 2012 Martin A

haha fedt job:D
    Nej nej har lige fundet det i trafikstyrelsen for fører af lille knallert smiley

• #29   15. jan 2012 Mammi. Det vil sige hvis du nu parkere din bil ulovligt inde i byen. Så kan jeg også påkøre din bil uden at det er min skyld? smiley

Selvfølig har man ikke påkørselsret.

En 30 knallert må gerne køre på en cykelsti selvom der er bomme for. Der skal være angivet tavler hvis knallert ikke må køre der ind. smiley

• #30   15. jan 2012 Mammi. Hvornår overstiger en knallert 3,5 ton? De regler du har fundet har intet med knallert at gøre. smiley

• #31   15. jan 2012 En 30 knallert må gerne køre på en cykelsti selvom der er bomme for. Der skal være angivet tavler hvis knallert ikke må køre der ind.

Det er der jo som regel også når der er bummer for

"Det vil sige hvis du nu parkere din bil ulovligt inde i byen. Så kan jeg også påkøre din bil uden at det er min skyld? :)"

Det fattede jeg så ikke lige en meter af? Du vil simpelthen selv parkere MIN bil ulovligt, og så tage DIN bil og smadre ind i min
    Hvad fanden skulle du få ud af det?

Men hvis jeg tilgængeld holdte ulovligt i MIN bil midt ude på vejen og du så kommer kørende og knalder ind i mig, så er det jo nok min skyld?

• #32   15. jan 2012 SHN .
    Og der står IKKE

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 2
    #33   15. jan 2012 en knallert 30 skal køre de samme steder som en cykel... Og det er altid den bagfra kørende der har skylden da han ikke overholder sin afstand så han kan nå og bremse eller undvige... Ring til politiet og de vil sige præcis det samme som mig

• #34   15. jan 2012 Martin A. vi er helt enige!! smiley

• #35   15. jan 2012 Undskyld men fatter du virkeligt intet?

Jeg skrev. "Hvis DU nu parkere DIN bil ulovligt inde i midtbyen". Hvorfor begynder du så at snakke om jeg parkere den? Så svært kan det vel heller ikke være at forstå?

Nej der er stadig ikke påkørselsret lige meget hvor ulovligt du holder.

Du forstår vist ikke meget af regler gør du? smiley

Mener du så også hvis der er en der køre op i røven på DIG og DU ikke har sele på. er det så DIN skyld? DU bryder jo loven smiley

• #36   15. jan 2012 Mammi - du må da være på stoffer eller noget:)
    kan se at de fleste giver mig ret i dette tilfælde, tak for de svar som kunne bruges til noget smiley

• Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #37   15. jan 2012 Det er en Mammitroll

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

#38   15. jan 2012 SOm de andre skriver.. Der er ikke noget der hedder påkørselsret, så uanset hvor ulovligt du end måtte holde eller hvor du end måtte bremse, så MÅ man ikke køre op i røven af en forankørende...

Jeg ville kontakte forsikring og fortælle dem sagen..

Karsten

• Mr. Fu !
    Mr. Fu ! Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 152
    #39   15. jan 2012 Til alle:
    Et eller andet sted i Danmarks fabelagtige færdselslov MÅ der være noget der hedder påkørselsret.

Jeg mistede mit kørekort for 3 måneder siden pga sammenstød med motorcykel i noget ubetinget vigepligt, jeg skal til venstre og motorcyklen rammer min venstre side af bilen, smadrer venstre forfælg og sidespejl. Bevares, jeg holder stille, med håndbremsen trukket med venstre forhjul l10cm over "midterlinien" (en revne i vejen som følge af dårlig tilstand).
    Holder der pga fodgængere kom gående på fortovet som blev synlige bag nogle ULOVLIGT parkeret biler, forsent. Har holdt der 3-5 sekunder da jeg pludselig ser noget foran og småkage så bliver jeg torpederet af en motorcykel, FORFRA.

Selvrisiko 1770 (dog billigt for omlakering af kofanger, forskærm, ny lygtebum og sidespejl + fælge og 2 nye dæk og nyt styrtøj)
    Bøde 1500 for at "foretage venstresving uden orientere mig så manøvren ikke er til gene for andre.
    Statsafgift 870 til orienterende teori og køreprøve.
    Selve kørekort 2525

6665 kr for HVAD? Så fuck den danske færdselslov, fuck loven generelt. Kør som om det er ALLE DE ANDRE der er nogle idioter..

Konklusion
    Der MÅ være noget der hedder påkørselsret i den danske færdselslov, f.eks jeg kan umuligt køre ind foran en, der kommer forfra, og blive ramt i venstreside af min bil.

Held og lykke til trådstarter
    Der er forskel på moralsk og økonomisk kompensation...

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

#40   16. jan 2012 Det lyder godt nok underligt Mr. Fu

Men som du selv skriver, du holder med bilen over stregen, også er du jo i hans bane hvor du ikke har noget og gøre. Om det er 1 cm eller 100 cm er vel som sådan lige meget..

Har selv mistet mit kort engang pga fart.. Tog den i retten da det politiet havde målt mig til slet ikke kunne lade sig gøre..

Kom kørende på en rimelig stor vej.. Politiet kom ud fra en side vej i venstre side, og kørte i modsatte retning af mig, altså væk fra mig. ca 1½ km fra det kryds hvor de kørte ud blev jeg holdt ind til siden.. De mente jeg havde kørt 180 km/t det havde de målt mig til..

Da jeg 200 meter før jeg mødte dem lige var kommet ud af en rundkørsel så mente de jeg havde kørt 180 km/t på ca 1½ km, de havde så vendt bilen, indhentet mig, taget en måling på mig og stoppet mig på 1½ km.. hmmmm godt så, hvor hurtig kører kan sådan en politibil lige køre smiley

Karsten

• #41   16. jan 2012 Jeg har en knallert på 3,5 ton.

• #42   16. jan 2012 Mr. FU lur mig om vi har fået hele historien(-;

Det vil altid være i dit forsikring selvskabs interesse at få sagen tørret af på modparten. Så når det ikke har kunne lade sig gøre, så er der nok noget andet der er gældende. Du kan jo scanne en kopi af afgørelsen ind (-:

• #43   16. jan 2012 Det er sikkert fordi han ikke har holdt sin egen vognbane at han får skylden. smiley som Karsten også er inde på.

• Mr. Fu !
    Mr. Fu ! Tilmeldt:
    okt 2010

#44   16. jan 2012 Karsten K
    Lige netop min pointe, dvs der MÅ findes noget i færdselsloven der giver dig påkørselsret.

Eksempler:

Hvis jeg kom kørende i med trailer og skulle bakke ind i min indkørsel, bor på/ved En hovedgade, der er fri bane både for og bagfra, jeg ligger an til at bakke ind men får den muligvis ikke ind første gang, kører frem og bakker igen...
    Smask, fru Olsen rammer mig i venstre side
    Har hun så påkørselsret fordi jeg befinder mig i "hendes" vognbane?

Hvis jeg skulle køre i stykker i min bil, lad os sige alle 4 hjul falder af og bilen (overdrivelse fremmer forståelsen) og lander på maven, dette sker i det største kryds i, f.eks Kbh, i et kryds på en hovedvej, eller whatever, midt på kørebanen på MÅNEN?????
    Så må alle køre på mig og jeg får skylden, uanset hvad?!? Gu må de da ej, Det er da nøjagtig det samme..

Blackic.
    Nej det har i ikke. Motorcykelisten påstod han kom med 25-30 kmt (not, så ville han kunne have kørt både højre eller venstre om ELLER BREMSET?!?)
    Han ringede efterfølgende til mooaar som sagde han skulle ringe til politiet og der tiggede og bad han om de ikke ville komme i 15min.
    De vidner der var der sagde direkte til ham, da jeg snakkede med politiet, at de nok skulle hjælpe ham.
    Da jeg kom ud af bilen og spurgte ham om han var okay svarede han først ikke, 2gang jeg spurgte, svarede han: Har du kasko?

Vi havde samme forsikring, GF-Forsikring, så de skulle betale gildet uanset hvad?!

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

#45   16. jan 2012 Han lyder godt nok som en klaphat..

Normalt kommer politiet også kun ud ved person skade..

• Mr. Fu !
    Mr. Fu ! Tilmeldt:
    okt 2010

#46   16. jan 2012 Karsten K
    Han havde slået hånden men ikke noget alvorligt, mente han.
    Hørte så senere at han havde brækket håndledet eller noget lignende.

Kommentér på:
påkørt bagfra

Annonce