Hvorfor så respekt løs (andres ulykke) {{forumTopicSubject}}
Ja, lige et undrings indlæg fra mig.
Hvorfor er folk så respektløse når andre kommer til skade i diverse ulykker?
Her for 14dage siden blev jeg påkørt i min bil, og der kom brandbiler, politi og selvfølgeligt ambulancer, da jeg sidder inde i ambulancen med halskrave og det hele, kigger jeg over på fortovet og ligger mærke til der står en eller anden idiot og tager billeder, og han tog også billeder af personen i den anden bil.
Her forleden dag kom mig og min far så kørende i et kryds hvor der lige pludselig var kø, det plejer der aldrig at være, jeg ligger så mærke til der holder en brandbil, og ser en ambulance ud af øjnkrogen kører afsted, det var en der var blevet påkørt bagfra eller noget i den stil. Jeg kigger så ud at vinduet og oppe på sådan en bro agtig ting, står der flere mennesker og tager billeder, jeg blev helt sur, og tænkte det var dog respektløst.
Det kan godt være folk ikke har tænkt sig at offenligtgøre billederne, men alligevel føler man sig 'ydmydet' fordi i forvejen står der et hav af mennesker og skal glo, og så stå der oveni hatten nogle idioter og tager billeder, hvorfor gør folk det?
Jeg kan forstå folk kigger, det naturligt mennesker er nysgerrie, men at tage billeder har jo intet med nysgerighed at gøre?
Tænker de mennesker der tager billeder ikke over hvor skide ufedt det er for ofrene? jeg synes bestemt ikke det var særlig fedt der stod en og fotograferet.
Ambulance folkende sagde også de var rigtig trætte af der stod sådan nogle idioter og tog billeder af de tilskade kommende osv.
Er jeg den eneste der virkelig synes det dybt respektløst af folk?
aug 2008
Følger: 143 Følgere: 142 Svar: 2.324
Men for det meste er det sådan nogen fra fx 112-nord.dk der er ude og tage billeder, og af hvad jeg har hørt er det noget med det er øvelse for dem inden de bliver politi/ambulancefolk, kan ikke huske det helt præcist. Men synes også det er MEGET respektløst. Sidste år da vi kørte galt på motorvejen, stoppede der også en MASSE ind, og de stod bare og gloede, ingen hjælp eller noget som helst, kun fra dem der kørte bag os som så os køre galt. De andre møghvalper stod bare i vejen for politi og ambulance..
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 35 Emner: 158 Svar: 1.145
Jeg lagde med 2 flækkede knæskalder i minus 10 grader kl 5 om morgen, scooteren lagde ude ved kanten af vejen TÆNDT ! der gik 45 minutter og 4 forbi kørende cykelister før en kvinde var så vennelig og hjælpe
aug 2008
Følger: 143 Følgere: 142 Svar: 2.324
Er du også ligeglad hvis det pludselig er en af dine afdøde kammerater de står og skyder billeder af? For det gjorde de ved en af mine (godt nok ikke hvor man ku se min kammerat, men de tog billeder lidt på afstand da politiet fandt ham i åen).. Jeg skal love dig for det kommer andre boller på suppen så, for der går det virkelig op for en hvor svinsk og respektløst det er..
jan 2007
Følger: 21 Følgere: 18 Emner: 42 Svar: 1.733
Og dem i den anden ulykke jeg så er jeg næsten sikker på det heller ikke var, fordi de stod oppe på den der bro ting og ovre på den anden side af gaden.
Her hos mig var der heldigvis meget hjælp, men også mange der bare stod og gloede.
snask: Hold da op lyder ikke rart :s
christian, det kan de helt sikkert! Men tror jeg ikke deres mening er med det ærlig talt
jan 2007
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.788
Der er bare et eller andet ved ulykker. Stort set alle menneske har et eller andet behov for at se hvad der er sket i færdselsuheld osv.
Tror mange nikker genkendende til det.
Men det med at tage billeder lyder alligevel lidt klamt. Som et slags minde de kan kigge på senere eller hva? Eller poste på www.liveleak.com
dog HADER jeg folk der bremser ned på den modsatte side af motorvejene når der er ulykke i den modgående retning.
jan 2007
Nu opdaget jeg manden fordi min far kom gående derhenne fra.
jan 2007
jan 2007
jan 2007
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Svar: 726
jan 2007
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Svar: 726