{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Hvorfor så respekt løs (andres ulykke) {{forumTopicSubject}}

Ja, lige et undrings indlæg fra mig.

Hvorfor er folk så respektløse når andre kommer til skade i diverse ulykker?

Her for 14dage siden blev jeg påkørt i min bil, og der kom brandbiler, politi og selvfølgeligt ambulancer, da jeg sidder inde i ambulancen med halskrave og det hele, kigger jeg over på fortovet og ligger mærke til der står en eller anden idiot og tager billeder, og han tog også billeder af personen i den anden bil.

Her forleden dag kom mig og min far så kørende i et kryds hvor der lige pludselig var kø, det plejer der aldrig at være, jeg ligger så mærke til der holder en brandbil, og ser en ambulance ud af øjnkrogen kører afsted, det var en der var blevet påkørt bagfra eller noget i den stil. Jeg kigger så ud at vinduet og oppe på sådan en bro agtig ting, står der flere mennesker og tager billeder, jeg blev helt sur, og tænkte det var dog respektløst.

Det kan godt være folk ikke har tænkt sig at offenligtgøre billederne, men alligevel føler man sig 'ydmydet' fordi i forvejen står der et hav af mennesker og skal glo, og så stå der oveni hatten nogle idioter og tager billeder, hvorfor gør folk det?

Jeg kan forstå folk kigger, det naturligt mennesker er nysgerrie, men at tage billeder har jo intet med nysgerighed at gøre?
Tænker de mennesker der tager billeder ikke over hvor skide ufedt det er for ofrene? jeg synes bestemt ikke det var særlig fedt der stod en og fotograferet.
Ambulance folkende sagde også de var rigtig trætte af der stod sådan nogle idioter og tog billeder af de tilskade kommende osv.

Er jeg den eneste der virkelig synes det dybt respektløst af folk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor så respekt løs (andres ulykke)
  • #1   19. sep 2009 Nej er du bestemt ikke smiley
    Men for det meste er det sådan nogen fra fx 112-nord.dk der er ude og tage billeder, og af hvad jeg har hørt er det noget med det er øvelse for dem inden de bliver politi/ambulancefolk, kan ikke huske det helt præcist. Men synes også det er MEGET respektløst. Sidste år da vi kørte galt på motorvejen, stoppede der også en MASSE ind, og de stod bare og gloede, ingen hjælp eller noget som helst, kun fra dem der kørte bag os som så os køre galt. De andre møghvalper stod bare i vejen for politi og ambulance..

• #2   19. sep 2009 I januar blev jeg påkørt af en flugtbillist ( dvs. han kørte fra stedet uden at stoppe op )

Jeg lagde med 2 flækkede knæskalder i minus 10 grader kl 5 om morgen, scooteren lagde ude ved kanten af vejen TÆNDT ! der gik 45 minutter og 4 forbi kørende cykelister før en kvinde var så vennelig og hjælpe

• #3   19. sep 2009 Razion !
    Er du også ligeglad hvis det pludselig er en af dine afdøde kammerater de står og skyder billeder af? For det gjorde de ved en af mine (godt nok ikke hvor man ku se min kammerat, men de tog billeder lidt på afstand da politiet fandt ham i åen).. Jeg skal love dig for det kommer andre boller på suppen så, for der går det virkelig op for en hvor svinsk og respektløst det er..

• #4   19. sep 2009 Stinna : Jeg ved tilfældigvis at ham der stod og tog billeder af mig ikke var fra 112-nord. Fordi ambulance folkende og politiet var ikke glade for han stod der.
    Og dem i den anden ulykke jeg så er jeg næsten sikker på det heller ikke var, fordi de stod oppe på den der bro ting og ovre på den anden side af gaden.
    Her hos mig var der heldigvis meget hjælp, men også mange der bare stod og gloede.

snask: Hold da op lyder ikke rart :s

christian, det kan de helt sikkert! Men tror jeg ikke deres mening er med det ærlig talt smiley

• #5   19. sep 2009 Razion: Tvivler på du skide ligeglad når det dig der sidder mast fast i en bil, eller lignede.

• #7   19. sep 2009 Egen lykke er godt, men andres ulykke er heller ikke at foragte smiley
    Der er bare et eller andet ved ulykker. Stort set alle menneske har et eller andet behov for at se hvad der er sket i færdselsuheld osv.
    Tror mange nikker genkendende til det.
    Men det med at tage billeder lyder alligevel lidt klamt. Som et slags minde de kan kigge på senere eller hva? Eller poste på www.liveleak.com

dog HADER jeg folk der bremser ned på den modsatte side af motorvejene når der er ulykke i den modgående retning.

• #8   19. sep 2009 Razion: Jeg var ved fuld bevist hele tiden ja, men det behøver jo ikke at betyde det ikke var slemt? Nu var jeg ufattelig heldig ja, og slap med storer blå mærker, hjernerystelse og smerter i hele kroppen, men om man er ved bevisthed eller ej, om det en stor eller lille ulykke er det da stadig lige udfedt at der står en og tager billeder.
    Nu opdaget jeg manden fordi min far kom gående derhenne fra.

• #9   19. sep 2009 Markus: Jeg har også forståelse for folk kigger, jeg ved det er naturligt 100% og jeg kigger da også selv når jeg ser en ulykke, men vil sige jeg ville da aldrig nogle side i mit liv tage et kamera op af lommen og tage billeder af det. Som du selv siger hvad skal man dog bruge det til.

• #10   19. sep 2009 razion: Ud over det var det eller ikke mig men min far der kørte bilen da vi kørte forbi den andne ulykke, selvom det fuldstændig irrelevant i dette indlæg.

• #12   19. sep 2009 Missy: Præcis!

• #13   19. sep 2009 gir dig helt ret. Min bror døde for 4 mdr siden. han blev fundet død derhjemme Og en eller anden journalist havde så hørt på sin scanner at politi og falck blev kaldt ud til en ung mand, der var fundet død.. Så da redningskøretøjerne holdt udenfor og da de bar min bror ud i sådan en ligpose stod han og tog billeder. derefter kom han fandme og bankede på og ville have at vide hvad der var sket, for som han sagede: "han ville hellere have historien fra os, end selv at finde på en". der fik jeg fandme nok. heldigvis fjernede politiet ham efterfølgende.....

• #14   19. sep 2009 Pædagog: sikke en idiot, jeg synes ærlig talt at det burde være ulovligt at man må overhører politi radioen (eller hvad den nu hedder).

• #15   19. sep 2009 shella: ja det var squ rigtig ubehageligt....... og jeg glemmer aldrig den bemærkning han sagde, at hvis vi ik var interesseret i at fortælle, hvad der var sket, kunne han bare selv finde på en historie................. smiley

• #16   19. sep 2009 Pædagog: Ej! ret så skræmmende et eller andet sted.

• #17   19. sep 2009 shella: ja det syns jeg oz....... får stadig helt gåsehud bare ved tanken

• #18   19. sep 2009 pædagog: Kan jeg godt forstå!

• #19   8. feb 2010 Nu har jeg ikk læst hva alle skriver. Men jeg er en af de "idioter" der tager billeder, men fortæl mig så lige. Hvis der kommer noget i tv, finder i så en anden kanal ? eller hvis der er noget på forsiden af enten bt eller eb, dropper i så at kigge ? Det ved jeg i ikke gør. I er jo nysgerige smiley

• #21   8. feb 2010 Hør her miss **Missy** ! Ville du slå væk fra tv hvis der kom noget fra et uheld ? Jeg har med 100 procent sikkerhed aldrig taget billeder af en tilskade kommen person, Hvis i ser på hjemmesiden www.alarm112danmark.dk finder i heller ikke billeder af folk som er kommet til skade. Og er de tilfældigvis på billedet bliver de sløret. Ifølge dansk lovgivning er det i orden at ta billeder på et skadested. Det er oven i købet lovligt at ta billeder af en person som har mistet halvdelen af hovedet i en ulykke. Ved godt det er underligt, men det er sandt !

• #23   10. feb 2010 Det er mit arbejde ? Jeg lever af det!

Kommentér på:
Hvorfor så respekt løs (andres ulykke)

Annonce