1.126 visninger
|
Oprettet:
Reperation lov ? {{forumTopicSubject}}
Hej bb.
Nu er mit grafikkort for 3 gang på 1 år gået dødt .. Så går jeg ind og tjekker, og ser at mit grafikkort er gået ud af produktion.. ringer så til komplett for at høre hvad der så skal ske.. Det siger så at de kontakter firmaet og hvis de så stadig kan skaffe dem så må jeg vente til at det kommer... Men jeg synes da ikke det er fedt hvis jeg skal vente 4 mdr. på at jeg kan bruge min computer igen.
Er der ikke nogen lov med det ?
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 68 Svar: 668
Komplett giver jo 3 års garanti på computerdele, det har min kammerat i hvert fald.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
jan 2011
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 818
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.569
Til gengæld skal dit kort repareres "inden for rimelig tid" Som er omkring 10 arbejdsdage. aka 2 uger. Dog ved jeg ikke om du kan bruge det til noget, og derved få et nyt kort eller pengene igen.
Så din eneste mulighed er at true dem lidt med hvad angår tid osv. Hvis de kommer med et ladt svar til dette, så ringer du til forbrugerklagenævnet.
feb 2007
Tilgengæld giver nogen producenter ofte 3+ år.
jan 2011
jan 2011
Hvis en vare går i stykker mindre end to år efter købet, kan du klage til butikken. Det samme gælder, hvis du opdager, at varen mangler funktioner eller er udstyret anderledes, end du blev lovet eller havde grund til at forvente ved købet.
Butikken er forpligtet til at afhjælpe fejl og mangler, der har været til stede på købstidspunktet uden udgifter og unødigt besvær for dig."
feb 2007
http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/25-forkerte-p%C3%A5stande-om-k%C3%B8beloven#taenk_fejl1
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 398
Det bare ikke iorden Service.
apr 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 61 Svar: 472
apr 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
Det er for så vidt angår dit grafikkort uvenkommende, om du grafikkort er udgået af produktion. Sælgeren skal i så fald give dig et tilsvarende.
Med hensyn til ventetiden, så forholder det sig således, at det ikke må være en urimelig ventetid.
En ventetid på over 3 uger (max 4) ville være urimelig. Derfor er du ikke bundet til at skulle vente i fx 3-4 måneder på at få et nyt grafikkort.
- Da sælgeren ikke vil have uforholdsmæssige store omkostninger til at give dig et nyt grafikkort, så er det denne vej du skal gå - og forlange et nyt grafikkort.
jan 2011
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 23 Svar: 254
Han sagde bare til mig at sådan var det bare også måtte jeg vente
Han sagde at jeg ikke ville få mine penge tilbage fordi at så ville jeg bare få et kort med samme ydeevne, men vil da tro det er svært og ramme helt samme ydeevne da nogle kort køre bedre med det ene setup end et andet .. Så nu må vi se, det er ikke første gang jeg har haft problemer med komplett .. Første gang det gik i stykker, gik der 5 uger før jeg fik det igen, anden gang gik der 3 1/2 uge
Reperation lov ?