1.672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Rettigheder ved lægen ang udprint af jounal eller lign Rettigheder ved lægen ang udprint af jounal eller lign

Davs.

Jeg skal til lægen, her i løbet af ugen, da jeg skal have en eller anden form for skriftelig udprint, til skolen, om jeg ikke må dyrke idræt i en hvis periode..

Der er dog det problem, at jeg kender min læge ret godt, og hun vil gøre alt, for at få mig til at give 600,- for en lægeattest.. Det har jeg set andre gøre, med et stykke papir om skaden, eller andet..

Det tvivler jeg på det ......... af min læge, vil give mig, så vil gerne høre hvordan rettighederne er.. Har jeg ret til at få en udskrift af min journal, når den er skrevet? Jeg har læst mig til jeg har ret til at se den, da jeg er over 15, men kan jeg få den i hånden?

Vil gerne have lidt at stå imod, når hun vifter med sin læge errklering, ting smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rettigheder ved lægen ang udprint af jounal eller lign
  • #2   9. sep 2013 Julie P - Hm.. 10 dage kan nok gå..

Jamen jeg tror skam nok det er forståeligt.. Måske da.. Det er bare en overbelastning i knæet, men før jeg kommer med noget fra lægen, kan jeg ikke fratages fra idræt, uden fravær, bah. Går desuden på gymnasie smiley

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #3   9. sep 2013 Har en veninde som fortalte skolen at hun ikke havde råd til at betale for den, og hun fik af vide af skolen, at når det var dem der absolut ville have den, så skulle de også nok betale den - så orøv at hør en studievejleder om hvordan du gør, fordi at du ikke har pengene til den...

• Louise .
    Louise . Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 66
    #4   9. sep 2013 Hvis skolen vil have en sygemelding er det dem der skal betale.

Ja du kan sagtens få print af din journal, men det er ikke sikkert at du kan få det på dagen. Men så skal du bede om
    Skriftlig akt indsigt, også har hun ifølge loven 10 dage til at imødekomme dig dette

• #6   9. sep 2013 Vores skole har haft så mange problemer med folk ikke gad være med til idræt, derfor blev der strammet op på reglerne.. Og nej, de betaler ikke den lægeerklering, de siger de ikke har brug for en erklering, bare en eller anden form for papir fra lægen, med underskrift, om den og den person må ikke dyrke idræt i given tidsperiode, fordi....

Lidt latterligt.. Så jeg skal jo sådanset se om jeg kan overtale min kære læge om at udskrive et papir med hendes underskrift, ellers må jeg ned og hente den journal en dag.. Jeg takker for svarene, fik hvad jeg har jeg brug for smiley

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #7   9. sep 2013 Hvis skolen forlanger en lægeattest, så skal de betale

• #8   10. sep 2013 Problemet er jo de ikke kræver en direkte lægeattest smiley

• #10   10. sep 2013 Ved ikke om jeg har forstået det korrekt, men forstår det sådan at du har fået skrevet en journal?

Du kan se dine journaler på borger.dk

• #11   10. sep 2013 Sorry sundhed.dk

• #12   10. sep 2013 Har ikke nem-ID, haha smiley Har vidst løsninger nok.. Tak smiley

• #14   10. sep 2013 Nåh, det vidste jeg ikke...

Hvorfor egentlig kun fra sygehuse? Ved du det?

• Louise .
    Louise . Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 66
    #19   10. sep 2013 Min skole betalte så for min lægeerklering !

• #21   10. sep 2013 Jeg synes nu ikke det er fordi det er slemt, med en lægeerklering.. Synes også det er fair vi selv skal betale..

Men som jeg igen lige vil pointere, så er det ikke nødvendigt med en originalt erklering..

For lige at debatere, kan jeg godt forstå at bl.a. min skole ikke gider betale. Vi er også en forholdsvis stor skole, med 800 elever, på 3 årgange. Det vil være rigtig mange penge der gik til det.

Desuden er det rigtig sjældent, man har brug for at pjække for idræ, for mit vedkommende i hvert fald. Døjer man med en skade, må man jo smutte til lægen, give 600,- også er det ude af verden.

Kan for engang skyld godt følge Dr. House's argumenter smiley

Kommentér på:
Rettigheder ved lægen ang udprint af jounal eller lign

Annonce