375 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Momsen Momsen

forslaget fra SMVdanmark ligger på politikernes bord om at sænke momsen 10% resten af året som skulle generer en vilje til at få gang i hjulene.

Som ide er den fantastisk - men desværre med gode ideer, så dør de ud når det omhandler mindre indtægt for staten.

det ville betyde at tobak ville blive på samme niveau end før stigningen 1 april.

Moms reduktion vil gøre at en familie ville kunne spare 2 - 3000 kr pr. måned.

Hvis jeg kender politikere, så ved jeg godt hvor den reduktion falder - og det er ikke hos detail handlen men hos virksomheder som så detail handlen score en masse penge på som ikke udmyntes i lavere priser.

Man siger det bare er simpelt at ændre??? Nej - det er det ikke for en masse hensyn skal tages i betragtning og det bliver ikke den almene borger som får del af den reduktion.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Momsen
  • #1   7. maj 2020 Jeg kan da huske en momsfri måned, det må vel ligge 40 år tilbage i tiden, jeg tror oven i købet det var december måned.
    Og før min tid, havde man skam 2 skattefri måneder om året... WAUW siger jeg bare.

Men hvem er SMV Danmark Polysl?

• #2   7. maj 2020 Greve, var det ikke i forbindelsen med Kildeskattens indførelse?!

Da vi boede i Gentofte dengang, betalte vi kun skat 8 gange om året...mener Kbh. var 10 gange årligt, altså før Kildeskattens indførelse...?

• #3   7. maj 2020 markgreven

organisation for små og mellemstore virksomheder,

• #4   8. maj 2020 Omsætningsafgiften (oms) blev indført i 1962 og var på 9% og sluttede på 12 1/2% i 1967 hvor meromsætningsafgiften (moms) blev indført med en sats på 10%.

Kildeskatten skulle være indført i 1969, men der var så store problemer med EDB behandlingen at det blev udskudt til året efter og det medførte at alle danskere i 1969 slap for at betale skat.
    1969 blev kendt som det skattefrie år smiley

Kommentér på:
Momsen

Annonce