Mangler et godt råd Mangler et godt råd
Well, sagen er den at min kæreste slog op med mig for godt 2 måneder siden – efter 3 års forhold.
Vi snakker stadig meget sammen, og har set hinanden et par gange efter bruddet – da vi begge stadig gerne vil være venner, da vi har haft stor betydning i hinandens liv. Vi har også vendt og drejet tingene en hel del, i forhold til vores brud, og i går havde vi en samtale, som for mit vedkommende i hvert fald, har sat MEGET skub i tingene, og i at komme videre.
Men nu begynder det så også at blive lidt indviklet – jeg vil forsøge at forklare det så godt som jeg kan.
Min ekskæreste (X) mødte jeg på nettet, og vi havde skrevet sammen et års tid – og havde udviklet følelser for hinanden på det punkt. Vi havde også snakket en del om at mødes, men vi kunne ikke helt finde ud af hvordan det skulle foregå – specielt fordi vi måske ikke havde lyst til at involvere vores forældre i det. Dog havde vi snakket om at hvis der skulle dukke en anden op, skulle vi ikke vente på hinanden.
En af mine veninder (M) havde så taget en af hendes veninder (J) med til en fest, og hende blev jeg lidt små-forelsket i. Hun fik så mit nr. af M, hvilket jo har betydet at J også havde interesse for mig. I første omgang sagde J dog nej til at mødes, men alligevel blev vi senere på ugen enige om at vi skulle mødes – vi skulle bare lige finde ud af hvornår det passede os bedst.
Dette fortalte jeg så til X, og forståeligt nok blev hun ked af det. Det fik så X’s veninde (A) op i det røde felt, så A tog kontakt til mig, og syntes ikke jeg kunne tillade mig dette overfor X. Derfor fik jeg egentlig ret hurtigt arrangeret et møde med X i stedet, og måtte af indlysende årsager aflyse mødet med J.
Jeg har siden da skrevet nogle gange med J for at høre hvordan det gik, og hvad hun rendte rundt og lavede, men vi har endnu kun mødtes den ene gang.
Nu er sagen jo så den at jeg er blevet single igen, og jeg er begyndt at skrive lidt med J igen – og jeg synes stadig hun er rigtigt sød. Problemet er så bare, at jeg er bange for at J vil komme til at føle sig som et andet-valg, som en nummer to – fordi det ikke lige lykkedes med min førsteprioritet – men det er hun jo som sådan ikke. Grunden til jeg prioriterede X over J for 3 år siden, var jo fordi jeg havde udviklet følelser for X i forvejen, og jeg ikke kendte videre meget til J.
J ved i øvrigt godt at jeg stadig er gode venner med X – og det synes hun kun er fedt. Desuden virker J ikke som sådan afvisende, og vi havde allerede vendt det kort, i forhold til at skulle mødes.
Såe, what to do? Skal jeg skrive et brev til J, og forsøge at forklare mig – eller skal jeg ”bare” forsøge at charme mig ind på hende?
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 657
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 40 Svar: 648
der er da intet at forklarer overfor J, det 3 år siden du traf et valg.. scor hende som du ville score en hvilken som helst anden pige..
maj 2008
@Louise: Okay, tak. Det er nok bare mig der nogen gange tænker lidt for meget over tingene
feb 2009
maj 2008
feb 2009
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.574
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.574
Det går alt alt for hurtigt oppe i dit hoved når du skriver...
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 32 Svar: 516
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 32
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.912
Hvis du vil have noget kørende med J, og du føler der er en god chance for det, så er det helt klart det du skal gøre, hvis det er det der gør dig glad.
Mht. hvordan du skal bære dig ad, ville jeg "charme" mig ind. Vent med at forklare noget indtil i naturligt falder i snak om det, ellers virker det som om du har noget at undskylde overfor hende som du gjorde for tre år siden.
maj 2008
X har ikke noget imod jeg finder en ny (eftersom det er hende de slog op med mig, fordi hendes følelser var gået sin vej), og episoden hvor X bliver ked af det, og A kommer op i det røde felt, er for 3 år siden - inden vi mødtes første gang.
Kan sagtens følge dig ift. at jeg egentlig bare skal vente med at forklare noget, til vi kommer i snak om det
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.912
maj 2008
Mangler et godt råd