2.235 visninger
|
Oprettet:
Den eneste ene ? {{forumTopicSubject}}
findes den eneste ene ? jeg vil bestemt mene at den gør, for hver gang jeg ser mine forældre ved jeg at de er "deres" eneste ene. Jeg er den slags fyr der tro på skæbnen, kærlighed ved første blik og er klar en håbløs romantikker.
Hvor mange af jeg her inde tror, på skæbnen, og den eneste ene, som jeg gør ?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 228
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 72
Efter at have set min farmor og farfar, som har været sammen lige siden deres folkeskole, Ja så har jeg fået præcis samme holdning som dig.
Lige pt. er jeg kærester med en fantastisk pige, som jeg har kendt siden jeg var helt lille og gået i folkeskole med, hvor vi derefeter blev kærester i 9. klasse til nu, hvor jeg går i 2.g og skal til at starte i 3.g
Ja rettere sagt, så er jeg blevet kærester med min bedste venninde, forholdet var aldrig planlagt, det kom bare helt af sig selv. nu efter godt og vel at have været kærester med hende i over 2 år. Så er vi begge 2 stadig, som et helt ny forelskede kæreste par. Ved godt det måske lyder til at være lidt tidligt, men ja jeg ser squ en fremtid i hende, der er ingenting vi skjuler for hinanden, og vi bakker hinanden op til hver en tid. Jeg er stensikker på jeg aldrig finder en pige som hende igen.
Efter at have set min farmor blive knust af at miste hendes livs kærlighed, så tror jeg på at kan lade sig gøre. Det at høre min farfar og farmor har været sammen siden deres folkeskole, er det der driver tanken om at min nuværende kæreste, kan være den eneste ene og at skæbnen førte os sammen.
dec 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Emner: 33 Svar: 198
dec 2007
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 238
dec 2007
dec 2007
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.917
Forklarer det i morgen engang.
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 174
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 3.328
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 3.328
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 11
Er sikker på det er skæbnen der gør, at man finder sammen med en, hvor det hele bare går op i en højere enhed
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 335
jan 2012
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 174
jan 2012
Hav en dejlig dag folkens.
dec 2007
sep 2008
I og med at man tror på skæbnen, accepterer man samtidig at man ikke har reel indflydelse på sit liv og sine handlinger, for man vil tro på at alt er bestemt på forhånd, og man vil dermed fralægge sig ethvert valg man kan foretage sig i livet. Alle beslutninger og valg du tager, vil være forudbestemt og dit liv er dømt til at følge den tråd, som er blevet spundet i skæbnens navn, og du kan ikke gøre noget for at ændre på det.
Tanken om at der er en eneste ene, er, omend hvor romantisk det virker, som sagt en ignorant indstilling til kærligheden. Der vil være tusinder, måske titusinder eller flere som du ville kunne leve lykkeligt med hele dit liv, og måske finder du en af dem, eller også gør du ikke. Men at tro der kun er en person i verden der er "ment til dig på forhånd", er at begrænse sig selv. Du kan måske finde en du kan leve lykkelig med i ti år, men så slutter det. Eller du kan finde en du kan leve lykkeligt med i 30 år før det slutter. Men for at finde den eneste ene, ville du skulle prøve at have et forhold med alle mennesker, før du ved hvilken der er den rigtige.
Alle forhold har noget specielt i sig, ellers ville man ikke have et forhold sammen. Og det kan føles så specielt, så man kan tro det er nu man har fundet den eneste ene. Men så snart man sætter den titel på sin partner, og overgiver sig til den tro, vil man begynde at lukke øjnene for eventuelle problemer eller andre negative ting og finde sig i dem fordi ens partner jo er "den eneste ene", i stedet for at komme videre og finde en ny partner og være glad i sit liv.
For nogle mennesker lykkes det at være sammen med samme partner, lykkeligt, i mange år, måske hele livet. Og det kan jeg kun være glad for på deres vegne, men det er indbildsk at tro at der er kun er en udvalgt partner til en.
bo S har ret, når han siger at mennesket er bygget til at forplante sig, derfor kan mænd sprede deres sæd ret hyppigt, og en kvinde kan føde mange børn igennem sit liv. Det er tydeligt at mennesket er udviklet til at formere sig, og ideologier som monogami og kærlighed er moraler udviklet løbende, da mennesker blev mere intelligent og lagde flere og flere instinkter fra sig.
feb 2007
Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 880
Uden tvivl den eneste ene - måtte igennem mange inden ! Men det var vejen værd !
sep 2008
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 142
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 238
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Fotoprofiler: 1 Emner: 156 Svar: 5.485
Men min klud med kloroform og snor.
Hjælper mig da lidt med i og finde hende.
nov 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 6 Svar: 44
Og et eller andet sted, så ville det da være kedeligt, hvis det nu var sådan, for så er der jo ikke noget at arbejde for i forholdet. og hvis der kun findes en enkelt derude til sig, så er der sgu da mange mennesker på jorden der er ekstrem heldige hva!
Man vælger den bedste ud fra det udvalg man nu har fundet og den som også vil en selv. Så handler det om hvor god man er til at udvikle forholdet sammen.
Og jeg er forlovet og har kommet sammen med min kæreste i 4 år nu.
jan 2012
Jeg ville aldrig NØJES med en mand. Aldrig. hvis jeg ikke kunne få ham jeg ville have ville jeg ikke have en anden.
Og nu kører vi på vores 9år. Vi har tre børn.under fire år og fire hunde plus diverse. Og vi er stadig som nyforelsket. Og ingen skal nogensinde diktere om.den eneste.ene findes. I.min verden gør den.
Jeg håber for alle der søger den.eneste.ene.at i finder den!!!
sep 2008
Jeg vil nærmere sige at du lever i en urealistisk drømmeverden, og jeg er spændt på din holdning hvis det viser sig jeres forhold ikke holder. Hvilket jeg håber det gør, og jeg ønsker jer alt lykke i fremtiden, men jeg deler ikke din overbevisning og valg.
sep 2008
jan 2012
Og jeg har ikke nøjes of taget den næstbedste. Næ det ham og kun ham jeg vil have. Så må verden og baboom tænke sit.
sep 2008
"Den tid den sorg" - Så du anerkender der er en chance for det ikke holder for evigt?
jan 2012
Man skal aldrig sige aldrig. Folk ændres, men tror stadig på det kan vare evigt. Et forhold er ikke kun optur. Men man skal kunne takle dårlige perioder sammen. Være åbne og tale.sammen. Den dag kommunikationen stopper dør forholdet.
jan 2012
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 398
For de personer som lever længe sammen, går ikke op i de samme værdier, som dem fra "for lækker til love" Måske et dårligt eksembel?
Men, der går de op i for mange ting, og dog de forkerte syntes jeg selv.
Hvis du stiller for mange krav, så er chancerne i hvert fald = 0.
Jeg har før, efter min egen mening og smag, været sammen med en pige, som virkelig var "model look", hvis man kan kalde det, det. Men det holdte 1år, da hun virkelig ikke var min type personlighedsmessigt.
Men hvis man ser ordenlig på tingene, kan du syntes en pige er lige så smuk, med hendes udstråling end sådan en som jeg beskrev længere oppe. Så lad hver at stil for mange krav, så skal den eneste ene i hvert fald nok findes
sep 2008
Det er måske negativt tænkt, men lad os nu antage at det går i vasken.
Men dine ekser, som du var forelsket i, har du troet de var den eneste ene, eller kunne du godt nøjes dengang? Jeg citerer: "Men hvis man ikke tror på. Der findes "den eneste ene" så betyder det jo man aldrig bliver tilfreds og slår sig til tåls.
Jeg ville aldrig NØJES med en mand. Aldrig. "
Så er det forkert opfattet at du kunne nøjes dengang, og at du i virkeligheden bare blev så betaget af din fyr første gang du så ham, at du gav ham en chance og senere fandt ud af han har potentiale til at være din "eneste ene", så det kalder du ham nu?
jan 2012
Angående mine xer, har jeg jo.ikke nøjes når jeg stopper forholdet når jeg lærer dem at kende.bedre. Jeg var ung.
Min mand har jeg kaldt min eneste fra.dag et og kalder ham det stadig.
Udtrykket eneste ene.dækker altså ikke at der kun er en på verden for.en. Den.dækker når man en sjælden gang.finder noget der er så fantastisk at det svært at.nævne ord. Der er sikkert flere i verden man.passer sådan sammen med, det ikke til at sige. Har ikke.behov for at lede.
Nå men.nu vil jeg bruge min.tid på noget andet lolwut. Forskellige.meninger har vi da heldigvis lov at hav. Hav en.dejlig dag og nyd det dejlige vejr.
sep 2008
Men jo tak, og i lige måde.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
ellers går ens forhold aldrig...
apr 2011
feb 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
Derfor siger jeg det
apr 2011
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 515
desværre er den tid nok slut, i det senmonderne samfund.
Kærlighedsmæssigt ville jeg sgu heller være blevet født i det traditionelle samfund.:(
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 37
de var sammen i 5 årfik en datter efter blot 1 år, jeg var ødelagt, men kom videre fik selv en søn 2 år efter og 1 år efter igen fik de endnu en lille dreng, deres forhold var meget on off.
vi måtte ikke snakke sammen for hans dame, så når chancen bød sig, var vi sammen.
han turde ikke gå fra hende tanken om ikke at skulle være sammen med sine børn hver dag skræmte ham.
men nu vi sammen har 3 børn i alderen 2,3,4. kunne ikke forstille mig at ungerne ikke var der heller ikke hans.
elsker dem og de mig, og jeg deres far af hele mit hjerte og jah jeg vil leve resten af mit liv med ham.
MEN er os realist ved det (kan) gå i stykker HÅBER det ikke men chancen er der altid.
jeg vil nyde hver dag med ham og håbe det aldrig sker, men hvis det sker, skal jeg os nok komme videre, og jah finde en anden at dele glæder med så det bare et nyt eventyr.
Elsker min kæreste elsker vores liv både i medgang og modgang, han er min bedste ven, med ham kan jeg være mig og jeg skal ikke være bange for at sige min mening.
han gør mig glad MEN det gjorde de andre os da det var godt
Den eneste ene ?