{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.137 visninger | Oprettet:

michael  h
michael h
Tilmeldt:
23. jul 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Forsvaret {{forumTopicSubject}}

Heej
Jeg er blivet indkaldet til forsvaret hvor jeg skal tjekkes om jeg skal være soldat eller ikk, og det er på onsdag, men jeg vil ikke være soldat, hvordan kan jeg undgå det eller hvordan slipper jeg for det? og hvordan forgår det ellers? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsvaret
  • #1   25. jun 2012 Bliver erklæret uegnet eller trækker frinummer smiley Du kan evt lade være med at hoste når doktor mand skal mærke om begge bolcher kan hoppe og danse.

  • #2   25. jun 2012 Er det efterhånden ikke kun 3 måneder man skal være derinde ?

    Hvorfor IKKE tage derind, og få en oplevelse ? Du for da penge for det

    Men du kan jo bare være heldig og trække fri nummer eller blive kasseret ved lægen..Ellers kan du blive militær nægter, også kommer du til at lave noget andet træls arbejde


  • #3   25. jun 2012 Kør på det psykiske, jeg gad heller ikke, så jeg skrev at jeg havde angst og blev fritaget.

  • #4   25. jun 2012 Mener da jeg var til session i sin tid var alt over 4000 frinummer, det skal lige siges jeg trak omkring nummer 36+++.. Så chancen for at komme ind er ikke så høj mere, da der er mange der frivilligt melder sig.

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #5   25. jun 2012 Lad være med at fake alle mulige sygdomme og andet. Det kommer til at stå i dine papirer, og det er ikke super smart at have stående hvis du engang vælger at søge et arbejde der vil se dine sessionspapirer.

    Derudover. De sidste par steder jeg har hørt, har der været 1,5 års ventetid på at komme ind, for dem der GERNE ville.
    Forsvaret er skåret godt ned og de har rigeligt med frivillige. Tror der er god sansynlighed for at de slet ikke har brug for dig, selv hvis du ikke trækker frinummer.


  • #6   25. jun 2012 jeg har hørt fra mine venner som for nyligt hat været inde og trække at der ikke er nogle som SKAL i forsvaret.. der er rigtig mange frinumre ! også er der måske 5(!!!!!!?????) numre hvor man måske skal ind, fordi der er så mange som vælger det frivilligt.. så bare rolig smiley

  • #7   25. jun 2012 Kasper H
    Og hvem får lov at se de papirer ?
    Der vil maks kunne komme til at stå at han er blevet kasseret. Læger har tavshedspligt, så en arbejdsgiver har ikke adgang til de oplysninger.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #8   25. jun 2012 Awe

    Det gør eksempelvis arbejdspladser som Falck og politiet hvis du vælger at søge arbejde der.
    Og ja, du kan godt søge arbejde på kontor, murer og alt muligt andet uden det betyder noget. Men der er også steder hvor de skal se din sessionspapirer, og der er det sku svært at få arbejde hvis du har faket angst, skæv ryg eller dårlige knæ.


  • michael  h
    michael h Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #9   25. jun 2012 Men man kan jo ikke lave fake når man skal ind, regner da med at lægen tjekker mig smiley

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #10   25. jun 2012 Jo, det kan man sagtens. Men som sagt, jeg tror på ingen måde du kommer ind hvis du ikke vil, da der er masser af frivillige.

  • michael  h
    michael h Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #12   25. jun 2012 Hehe kan jo bare sige til dem deroppe at jeg ikke vil være soldat.. smiley

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #13   25. jun 2012 Bare rolig. Du trækker nummer: 17.604 smiley

  • #14   25. jun 2012 Da jeg var til station tidligere på året fik jeg at vide at nr. 1-3999 er MÅSKE.
    Resten er frinumre.
    Der er ingen SKAL numre længere.
    Jeg blev så erklæret delvist egnet og trak frinummer :b


  • P. N
    P. N Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #15   25. jun 2012 Tag da turen der ind. Jeg kom ind i januar 08, og har været i Søværnet lige siden. Fik en tur til Grønland, Island og USA under min værnepligt ! Jeg har derefter sejlet et år ved Grønland, og Island, hvorefter de tilbød mig en fed uddannelse som elektronikfagtekniker, med fuld løn. Til September går turen til middelhavet.
    Du finder ikke en federe arbejdsplads. Så mand dig lidt op, og tag udfordringen op, og få dit livs oplevelse smiley Det vil du ikke fortryde, hvis du møder op med den rette indstilling til tingende.


  • #16   25. jun 2012 sig du ryger hash hele tiden så kommer du ikk ind

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #17   25. jun 2012 P. N - Det er jo en smagssag. Jeg kan da sagtens finde en federe arbejdsplads. Kommer jo an på, hvad man brænder for og hvad man synes er fedt?

  • morten j
    morten j Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 22
    #18   25. jun 2012 Chancen for du "skal" ind er nærmest ikke eksisterende, man vælger primært dem der gerne vil ind, da der er lang vente tid og der er mange flere frivillige end man kan finde plads til. I dag er "værnepligten" nærmere et sted at finde nye mulige værvninger....

    Der er kun steder i staten og fks falck man vil se sesionspapir... Men du for ikke noget ud af at fake noget da du risikere at blive sendt til en masse undersøgelser hvis sesionslægen lugter lunten.

    Vær ærlig og sig det har jeg ikke lyst til, og jeg vil ikke være nogen gevinst for nogen hvis jeg bliver taget..

    Jeg ved hvad jeg taler om en del af mine 22 år i forsvaret har været brugt på værnepligten og værnepligtige...

    Så vær ærlig ;o)


  • P. N
    P. N Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #19   25. jun 2012 Cover til iPhone - Selvfølgelig er det en smagssag. Jeg snakker jo kun ud fra min egen erfaring. Men derfor, er det stadigvæk en rigtig fed oplevelse man siger nej til. Uden tilsyneladende, at vide hvad man egentlig siger nej til.

    Og hvor er det da de dårligste råd der bliver givet, om at "fake" til lægeundersøgelsen. For det første er det strafbart, og for det andet er det da et udtryk for manglende modenhed af rang, at gøre det. Man må mande sig lidt op, og gøre hvad samfundet kræver af en.


  • Anders C
    Anders C Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 911
    #20   25. jun 2012 Kylling.


    Jeg trak 1700 ud af de nævnte 36.000

    Mit var et "Måske" nummer, og senere skulle jeg ikke ind alligevel.


  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #21   25. jun 2012 True. Jeg tror på at det hel sikkert er en god oplevelse. Jeg synes at alle burde komme igennem systemet og få lidt respekt for folk.

    Det er altid dumt at lyve.


  • morten j
    morten j Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 22
    #22   25. jun 2012 P.N hvor er du nu?? har blandt andet været på FLS KOR, FLS FRH SGS, og SRS... inden jeg flyttede over i Hæren..

  • P. N
    P. N Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #24   25. jun 2012 Morten J - Er tilknyttet SSG FRH. Men når man kommer under lærlinge lærlinge ordnen, så er man jo over det hele lige pludselig smiley Skal sejle i 2. Eskadre til august.

  • morten j
    morten j Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 22
    #25   25. jun 2012 Mikkel ja det er en ting der kan ske ;o) og er du klar over hvor svært det er at overbevise lægerne om at du ikke fejler noget ;o)

    P.N Det er en fantastisk mulighed du har fået der de fedeste oplevelser jeg har i livet er der inde fra ;o)... og jeg gjorde en masse i forsøget på at slippe da jeg skulle aftjene min værnepligt ;o)


  • #26   25. jun 2012 1-4000 er måske nummer.. 4000-36000 er frinummer.. Rimelig stor chance for at du ikke kommer ind.

  • #27   25. jun 2012 Tror sådan en nexus wannabe kunne have godt at en tur i trøjen, du lyder som en der får alt serveret for dig, men jeg kan jo tage fejl.

  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Svar: 95
    #28   25. jun 2012 Er jeg den eneste der undre mig over hvorfor denne debat er under Kærlighed og forhold? smiley

  • #29   26. jun 2012 Jeg har nu også selv meldt mig frivilligt og glæder mig sindsygt og håber at kunne blive en del af reaktionsstyrken bagefter. Jeg kan heller nu heller ikke se hvorfor man ikke vil ind og prøve det af, det er jo kun 4 måneder..

  • #30   26. jun 2012 0 - 100 skal ind og fra 100 - 4000 er måske. Det fik jeg afvide for 1½ år siden.

  • #31   26. jun 2012 Jeg forstår virkelig ikke at folk ikke gider det, jeg er sgu glad for at have været inde.

  • #32   26. jun 2012 Så længe man ikke rammer vintermånederne;) Jeg var inde fra start august til slut november.

  • MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 4 Svar: 853
    #33   26. jun 2012 Har været inde siden 97. Og jeg finder ikke et bedre job andre steder,



  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 18
    #34   29. jun 2012 cover iPhone 4 s - hvor er det dog sjovt at du bliver ved, jeg har funder dig på hostmaster.. Du har jo ikke en skid ???

  • #35   29. jun 2012 Det hedder ikke værnepligt mere, men værneret fordi du SELV kan vælge om du vil eller ej. Pga de har så mange der søger ind.

  • #36   29. jun 2012 eller værneret er så det man kalder det for kvinder. Men alt under nummer 4000 skal man MÅSKE ind, men da elle de danske kasserner er total overbookede på frivillige er chancen ca 1 ud af en mio.

  • #37   30. jun 2012 Ja det skulle vidst være helt op til 98% af alle der er inde skulle være frivillige..

Kommentér på:
Forsvaret

Annonce