1.486 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Jens H
Jens H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4

Identitetsændrig & Forhold Identitetsændrig & Forhold

Hej

Jeg vælger at skrive her delvist pga. frustration men også for at få nogle andres synsvinkel på min tilgang til situationen.

Lad os starte helt for bunden..

Jeg er en 18 årig fyr der de sidste mange år. Faktisk så længe jeg har kunne huske været fuldstændig ligeglad med mig selv og mit udseende. Gennem hele min folkeskoletid var jeg typisk nørden der ville tage hjem efter skole for at spille computer.
Det har egentligt heller ikke været et problem indtil for et års tid siden. Jeg er vel blevet mere moden med årene, og i takt med at jeg skiftede skolebænken ud med arbejdsmarkedet mistede jeg lysten til at spille computer. Det er et dilemma fordi hele min identitet gennem alle mine teenage år har været bygget op på det her grundlag, jeg har på den måde altså mistet en del af mig selv.. Jeg tænkte så at jeg måtte gøre noget ved det, og har siden da skiftet frisure, tabt mig 15 kg til igen at være slank, og skiftet tøjstilen ud. Det har givet mig et kæmpe boost, men alligevel har jeg svært ved at finde mig selv.
Fra tidligere at have været den asociale, indelukkede type der egentlig ikke gad udfolde sig, har jeg lige pludselig fået et ekstremt behov for at være social, og komme ud og møde nye mennesker. Jeg har åbnet mig, og erfaret at jeg faktisk sagtens kan fører samtaler, og sagtens kan være midtpunkt. Det skal selvfølgelig ikke opfattes arrogant, jeg kender mine grænser. Men det er et stort skridt at tage når man tidligere ville dryppe af sved hvis man var midtpunkt.

Jeg er faktisk kommet så langt i processen at jeg det sidste stykke tid har gået og tænkt over mit næste skridt. Jeg savner virkelig at være forelsket... At kunne have det forhold til et andet menneske, hvor jeg kan åbne mig fuldstændig, og give noget af mig selv. En der vil dele de små og store oplevelser i livet, og på den måde udfolde sig.
Problemet ligger i at jeg efter folkeskolen valgte en uddannelsesvej, der gør at jeg ikke har det her klasse fællesskab som alle mine venner har i gymnasiet. Alle deres sociale aktiviteter i weekenden forgår altid med deres klasser, og derfor har jeg ikke den mulighed for at komme ud og møde nye mennesker hvormindre jeg tog i byen alene, hvilket jeg ikke er særlig stor fan af.
Jeg har bl.a. forsøgt mig med datingsider, men kan ofte kun finde få piger som jeg egentlig finder interessant, og rent faktisk gider lærer at kende. Desværre har jeg erfaret at der er så mange drenge kontra piger på de her sider, at man ofte bare bliver smidt i bunken af beskeder, og derfor har jeg heller intet fået ud af konceptet.

Nogen vil mene at jeg lyder desperat, det mener jeg bestemt ikke selv. Jeg er ikke ude i at, jeg bare vælger ud og masse-udsender beskeder. Tværtimod har jeg kun forsøgt at tage kontakt til piger, som jeg selv kunne se mig sammen med. Jeg er godt klar over at jeg ikke er en 10'er, derfor sender jeg heller ikke beskeder til Anna på 19 år som arbejder som model. Jeg vælger udfra profiltekst og selvfølgelig udseende, men vælger selvfølgelig kun ud fra hvad jeg selv mener er realistisk.

Da jeg intet held har haft, med overhovedet at få svar tilbage har jeg ligesom lagt netdating på hylden, men har brug for los i røven, og nogle råd til hvordan jeg kommer på rette bane. Jeg ved at den rette sidder derude et sted, men aner ikke hvordan jeg skal finde hende.

På forhånd. Tusind tak for hjælpen!

Mvh.
Jens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Identitetsændrig & Forhold
  • #2   13. mar 2013 Thomas Helmig skrev engang en sang - Don't look for love, don't look for love, 'cause love will look for you..

Tror ikke du skal gå direkte efter at finde kærligheden, og sjældent finder man sin eneste ene i byen, stander stiv.. smiley

Jeg ville bare komme ud, være med i fællesskabet og så være dig selv..

Jeg har selv haft svært ved at finde ud af, hvem jeg var engang, og har det også lidt sådan nu af flere årsager, men tror du skal lære dig selv at kende, find ud af, hvem du er, og lær at elske dig selv, når man hviler i sig selv, så skaber man ro og tryghed ved modparten..

Men kom ud og mor dig, hyg dig med dem du kender, og en dag, vil du møde en måske helt tilfældigt, eller måske en du i forvejen kender, eller ved hvem er..

Livet er hvad man gør det til.. Håber det har givet lidt stof til eftertanke.. smiley

Held og lykke

• #3   13. mar 2013 Og lige pludselig er du gift og har ingen identitet igen smiley :D smiley Så falder du tilbage til computeren :)))))))))

• Jens H
    Jens H Tilmeldt:
    mar 2013

#4   13. mar 2013 Hej Julie

Tak smiley
    Jeg har faktisk op til flere gange forsøgt at tage ud med nogle venner og deres klasse. Det er desværre bare endt op med at være rigtig akavet eftersom alle har et eller andet forhold til hinanden eftersom de ser hinanden dagligt, og det kan jeg ikke rigtigt være med i. Efter de første bare drinks ender det med at jeg delvist bliver glemt, og laller lidt rundt og snakker her og der uden rigtigt at få noget ud af det.

Jeg har faktisk rigeligt med fritidsaktiviteter, og dyrker både sport og andre interesser. Desværre har jeg ikke rigtigt haft mulighed for at deltage i noget holdsport. Det er faktisk ikke mere end et par måneder siden at jeg kiggede på mulighederne for at spille lidt fodbold, men alle klubber i mit område har trænings tider der ligger på eftermiddagen hvor jeg ikke kan nå at gennemføre en arbejdsdag og efterfølgende pendle hjem i tide.
    Jeg har også masser af venner gennem mine aktiviteter, men når vi ses er det ofte i forbindelse med disse aktiviteter, da disse også har deres sociale aktiviteter med klasser..

• Jens H
    Jens H Tilmeldt:
    mar 2013

#5   13. mar 2013 Hold op jeg må være langsom til at skrive smiley

Hej Danni & Perle, og tak for jeres input smiley Den der med at lade være med at lede efter kærlighed, men kærlighed finder dig har jeg også hørt gang på gang. Set fra en anden synsvinkel kommer det jo ikke flyvende ned fra himlen og rammer mig i hovedet. Jeg bliver selv nød til at yde en indsats og komme ud. Der vil aldrig ske noget så længe jeg bruger alle mine weekend aftener hjemme på sofaen.

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #6   14. mar 2013 Begynd til noget sport, tag med de nye venner i byen og så begynder det at gå stærkt!

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #7   14. mar 2013 Med henhold til; hvorvidt kærligheden bare kommer til een eller ej, er jeg også på din side Jens. Jeg har erfaret at den godt kan falde ned fra himlen, men gør mig en aktiv indsats, vil den opleves hyppigere, end hvis man blot lader den komme af sig selv.

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 18
    #8   14. mar 2013 Hej smiley
    Har selv siddet i en lignende båd med hensyn til omgangskredsen. Og min er stadig virkelig ikk den største kontra mange af mine rigtig gode venner.

Det er så også fordi jeg er en meget lukket person, nok om det.

Jeg har næsten altid fundet 1 eller 2 der hvor jeg har arbejdet som jeg er begyndt at hænge med, og fundet fælles interesser. Og på mit sidste arbejde fandt jeg en meget social sport, som jeg nu bruger de fleste af mine weekender på og har mødt en masse mennesker.

En dag jeg var i byen med nogle fra et tidligere arbejde (dem kan man jo også drikke en øl med) mødte jeg tilfældigvis en veninde jeg ikke havde set i mange år.
    Det ledte til mange samtaler, og et par byture med hende, hvor jeg så mødte nogle af hendes veninder, og fandt faktisk min daværende kæreste der.

Bare som et eksempel at det lige pludselig ud af ingenting, faktisk kan gå ret stærkt.
    Hva jeg har opfanget efterhånden, hvilket for mig kan være skræmmende da jeg ikke kan lide at føle jeg er en belastning, men det er at foreslå tingene selv, foreslå at få den øl, foreslå at gå med ham til det boksning ham gutten fra arbejde snakker om, eller hva det nu skulle være. De kommer sjældent selv og spørg, men siger garanteret ikke nej!

Man bliver nød til at gå til noget socialt aktivt, det er den bedste måde at komme ud og møde folk på, og om man så må "force" det lidt, er hvad det er smiley

• #10   14. mar 2013 Jeg kendte engang en enorm gut i folkeskolen som vejede på den forkerte side af 100kg. I folkeskolen var han en som smuttede hjem og spillede WoW og synes det var enormt fedt. Han spillede også diablo og andre mærkelige spil.
    Men efter folkeskolen der ændrede han sig rigtig meget. Den dag idag har han haft så mange korte forhold med piger at du ikke engang kan tælle det på dine hænder og dine fødder. I folkeskolen var han den generte store tykke gut som bare var der, men jeg tror han gjorde en indsats og gik til fester og fik nye venner på den måde, at det så gjorde det muligt for ham at han også kunne møde piger.

Og det med at det ikke er i byen man finder sin kæreste....... hvor henne skulle man ellers lede? Man kan jo ikke bare blive hjemme i sofaen foran fjernsynet og vente på at drømmekæresten kommer og banker på døren smiley
    Ej, men eller skan man uden tvivl få nye venner i byen, og igennem de nye venner, der er så muligvis for at møde helt andre mennesker som ens nye venner, jo så har kendt længe. Og den vej kan man måske sættes i forbindelse med drømmekæresten (who know?)

• #11   14. mar 2013 Skaf dig en wingman, lær dine historier, og kom i byen og kak!

Kommentér på:
Identitetsændrig & Forhold

Annonce