Det monogame forhold Det monogame forhold
Er det ved at være en by i Gl. Rusland ? Det er ikke længere tabu at nytænke parforhold, der er oceaner af måder, vi kan "leve" sammen på, vi kan leve sammen på den måde, som vores forældre, bedsteforældre mand og kone indtil døden skiller, åbne forhold, hvor vi lever under samme tag og spiser ude, vi kan være kærester og bo sammen eller hver for sig og ja der er sikkert flere måder.
Men ret mange vælger at være single, det siges at vi i DK er 1.6 mill - ikke så lidt - måske er det blevet "indviklet" at være en del af et parforhold, hvis ikke vi er med på det mere moderne.
Og så er der børnene, hvad mon de tænker og har det.
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Mange unge vil heller ikke finde sig i noget der griber ind i deres selv opfattelse. De er nok mere selv centrerede nu om dage end da jeg var ung, der er mange ting der spiller ind, det kan skabe mange problemer hvis man skal behandle hinanden som prinser og prinsesser. Den holder ikke i et hverdags liv, med regnvejr og børn der holder en vågen om natten, der er så meget der blander sig i den hovedkulse forelskelse man "havde" i starten. Hvis man tror at den hjertebanken varer evigt så kommer skuffelsen.
Man skal kæmpe for et forhold og acceptere hinandens fri rum, ikke sidde lårene af hinanden men give plads til at man hver især udvikler sig.
Men heldigvis er der mange det lykkes for.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 267 Svar: 9.968
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 1.797
Tjaeh, jeg er vel en del af den generation der i disse år stifter familier, og jeg ser da mange leve i gode stabile (monogame) forhold i årevis, ligesom jeg også ser mange leve et godt liv som singler
Om folk så også går fra hinanden igen. Ja i mine øjne er der ingen tvivl om at der hersker en anden kultur om det at være i et parforhold. Men er det nødvendigvis skidt? Tidligere blev mange jo i dårlige parforhold/ægteskaber i årevis, fordi det var "kotymen"
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 267 Svar: 9.968
Men mange nye familieformer er dukket op, kvinde/kvinde mand/mand nogle mand/mand/kvinde, åbne forhold og medbragte børn + fællesbørn, ja, der er mange muligheder, og om det er godt eller skidt, det er så et godt spørgsmål.
Det monogame forhold