609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Det monogame forhold Det monogame forhold

Er det ved at være en by i Gl. Rusland ? Det er ikke længere tabu at nytænke parforhold, der er oceaner af måder, vi kan "leve" sammen på, vi kan leve sammen på den måde, som vores forældre, bedsteforældre mand og kone indtil døden skiller, åbne forhold, hvor vi lever under samme tag og spiser ude, vi kan være kærester og bo sammen eller hver for sig og ja der er sikkert flere måder.

Men ret mange vælger at være single, det siges at vi i DK er 1.6 mill - ikke så lidt - måske er det blevet "indviklet" at være en del af et parforhold, hvis ikke vi er med på det mere moderne.

Og så er der børnene, hvad mon de tænker og har det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det monogame forhold
  • #1   5. feb 2016 Det var godt nok mange singler, må man sige. Jeg ved ikke om det er fordi det er for let at blive skilt nu om dage, 5 minutter og 900 kroner og så er det forhold slut. Nogen gør det i arrigskab og uden at tænke det rigtigt igennem.
    Mange unge vil heller ikke finde sig i noget der griber ind i deres selv opfattelse. De er nok mere selv centrerede nu om dage end da jeg var ung, der er mange ting der spiller ind, det kan skabe mange problemer hvis man skal behandle hinanden som prinser og prinsesser. Den holder ikke i et hverdags liv, med regnvejr og børn der holder en vågen om natten, der er så meget der blander sig i den hovedkulse forelskelse man "havde" i starten. Hvis man tror at den hjertebanken varer evigt så kommer skuffelsen.
    Man skal kæmpe for et forhold og acceptere hinandens fri rum, ikke sidde lårene af hinanden men give plads til at man hver især udvikler sig.
    Men heldigvis er der mange det lykkes for. smiley

• #3   5. feb 2016 Singlelivet lykkes også ofte, Kisser. Udmærket livsform, man kan sagtens dele sit liv med sit nære netværk, herunder kærester :-).

• #5   6. feb 2016 Denise, det kan godt være, at det er sådan, det er jo ikke til at vide, men det er nymodens måske, jeg ved det ikke og så alligevel ikke - for det at have en kæreste anno 2016 er vel det samme som at have en kone/mand eller er det kun, når vi er gift på papir - det lyder mere smart at sige, man har en kæreste - jeg havde en kæreste, da jeg blev konfirmeret, han var med til festen smiley - men holda op, hvor var vi kærester.

• #6   6. feb 2016 Teknisk set er det vel 1,6 mio. vi snakker om smiley

Tjaeh, jeg er vel en del af den generation der i disse år stifter familier, og jeg ser da mange leve i gode stabile (monogame) forhold i årevis, ligesom jeg også ser mange leve et godt liv som singler smiley Det gode er vel at der er plads til alle nu om dage smiley At man ikke er en "sørgelig" gammelmø eller pebersvend fordi man ikke har fundet sin partner i livet smiley

Om folk så også går fra hinanden igen. Ja i mine øjne er der ingen tvivl om at der hersker en anden kultur om det at være i et parforhold. Men er det nødvendigvis skidt? Tidligere blev mange jo i dårlige parforhold/ægteskaber i årevis, fordi det var "kotymen" smiley

• #7   6. feb 2016 Eva, jeg synes det er skønt at mange godt kan leve i stabile monogame forhold i årevis og hvis der også er børn, så er det godt og trygt for børnene - og rigtigt, at singlerne ikke får prædikat af det ene og andet, gammelmø pebersvend.

Men mange nye familieformer er dukket op, kvinde/kvinde mand/mand nogle mand/mand/kvinde, åbne forhold og medbragte børn + fællesbørn, ja, der er mange muligheder, og om det er godt eller skidt, det er så et godt spørgsmål.

Kommentér på:
Det monogame forhold

Annonce