{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Svær tid {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg været sammen med kæresten i 7 måneder og alt går bare som det skal. vi glade for hinanden og alt det. kort sagt udadskillige. problemet er bare det at jeg er startet i lære som mekaniker her i torsdags og hun skal igang med 9. klasse. så vi ser ikk hinanden i hverdagen mere og kun i weekeden. hendes forældre er skilt og hun er hos moderen hver anden weekend. så det vil sige vi kun kan være sammen 2 dage hver 14. dag. Faren vil ikk se hende mere og vil smide hende ud af huset inden længe fordi hun ikk bryger sig om hans nye kone som ikk vil have at hun for noget og spise og drikke. ( så hun sulter faktisk og har været RIMELIG syg af det ) moderen vil ikk have hende boende da de har 5 børn i forvejen med hendes nye mand osv. hendes farfar vil ikk kendes ved hende og mormor har ikk plads til hende. min mor vil ikk hun bor her pga. plads, økonomi osv. så søger lidt råd til hvad man så kan gøre? kan ikk undvære den hende:( hun betyder simpelthen alt og det er bare svært og tænke på hvad hun vil gøre når hun ikk kan være nogen steder og heller ikk ved mig:( håber ikk kan hjælpe:(

Alt useriøst bliver slettet og meldt til admin!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svær tid
  • #1   29. jun 2008 flyt i lejlighed sammen, hvis i er så glade for hinanden. start jeres eget liv

• #2   29. jun 2008 Jeg ved sgu ikke lige hvad I kan gøre, men føler sgu med jer begge to smiley ikke en rar situation.. Men snak med hende, vis at du er der 100 procent for hende.. Og det er umiddelbart det du kan gøre, tror jeg

• #3   29. jun 2008 Vil gøre alt for hende og er der ALTID for hende 1000%! ikk noget der! men man kan bare ikk få en lejlighed når jeg er 16 og hun 15 ( næsten 16 )

• #4   29. jun 2008 gå til kommunen

• #5   29. jun 2008 casper mener jeg faktisk godt man kan.
    jeg kender en pige som flyttede hjemmefra som 16 årig.
    hun fik lejlighed og stytte (kontanthjælp) af komunen.

og med den situation i står så burde i også kunne få det samme.
    det jo stygt. jeg håber i finder ud af noget

• #6   29. jun 2008 hvis hun bliver sultet der hjemme er det da bare med at få kontaktet kommunen... så de går ind i sagen. og måske hun kan komme i en ungdomsbolig inden ret længe så...

• #7   29. jun 2008 Vi har os overvejet og få det ekstra værelse min søster har i hendes lejlighed men hendes far tillader det ikk da han mener han at hans nye kone ikk gør noget forkert (hvilket hun så gør i stor stil!)

• #9   29. jun 2008 Marc det vil hun ikk.

• #10   29. jun 2008 Hun kan få cash af kommunen til en lejlighed

• #11   29. jun 2008 mener hun kan få støtte fra kommunen til at flytte hjemmefra, det fik en gammel veninde jeg havde på 16 godt nok fordi hendes mor flyttede til udlandet, men hun fik lejlighed og penge fra kommunen.

• søde m
    søde m Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 21
    #12   29. jun 2008 Casper aka Snask ! hej jeg ved hvordan det kan være jeg oplevet det bare på en anden måde med at jeg blev smidt på gaden fordi min stefar ikke gad se på min og min mor valgt min stefar selv om han har tæskede mig men nok om det men kommune hjalp mig jeg fik lejlighede og kontant hjælp og husk i kan bare gå på kommune uden i behøver at sige det til hendes forældre de skal nok kontakt dem hvis de har brug for det føler virkelig med din kæreste hun skal væk der fra

• #13   29. jun 2008 jeg kan godt forstå hun ikke vil i plejefamilie, hun har 2-3 år tilbage så flytter hun alligevel nok hjemmefra, og når hun har haft en oplevelse som den, frygter hun jo bare det sker igen. håber hun klare den--

• #14   29. jun 2008 når jeg bliver 18 om 20 måneder så flytter vi os sammen. men det er bare lang tid og vente

• søde m
    søde m Tilmeldt:
    mar 2008

#15   29. jun 2008 man kommer ikke i plejefamilie det gjorder jeg ikke den gang jeg var 16 år da det sket

• #16   29. jun 2008 Hvis hun havde boet i nordjylland måtte hun gerne bo hos mig smiley

• søde m
    søde m Tilmeldt:
    mar 2008

#17   29. jun 2008 jamen der sker det man høre om der er muligheder for at hun kan bo hos nogen og hvis der ikke er det tilbyder man llejliheder men det kommer jo os anpå om de kan sidde i en lejlighed ved jo ikke med penge men hun vil jo få penge men men det jo ikke så meget

• #18   29. jun 2008 hun bor pt hos mig men hun kan ikk komme med nogen busser osv i skole osv. jeg køre jo hjemme fra på scooter kl7 og kommer ikk hjem før 16:30

• #19   29. jun 2008 i kan da sagtens få en lejlighed med støtte og alt muligt pjat ..

det ved jeg da !

har mange venner som har været ude i ballade med lovens lange arm og mor og far der bare smed dem ud , så JO !
    i kan godt få en lejlighed .

• søde m
    søde m Tilmeldt:
    mar 2008

#20   29. jun 2008 ok hvor langt er der fra bussen og ned til dig

• #21   29. jun 2008 der er små 1.2 km til bussen også 20 minutter i bus

• søde m
    søde m Tilmeldt:
    mar 2008

#22   29. jun 2008 men i skal os huske at der skal være penge til det hele

• Lea J
    Lea J Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #23   29. jun 2008 Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men ellers kunne I leje en lejlighed og bo sammen der.

Ellers har hun krav på, at kommunen hjælper hende med at finde noget at bo i mv.

• søde m
    søde m Tilmeldt:
    mar 2008

#24   29. jun 2008 hej Casper aka Snask !
    vil du ikke skrive en pb til mig vil gerne spørger om nået men ikke her syntes jeg

• #25   29. jun 2008 hun har ik noget arbejde for det må hun ikk for hendes far og vi har ingen cykler. jeg har ikk råd til at give hende en cykel så alt er bare noget smader. + at tager hun bussen kommer hun 10 minutter for sent:/

• søde m
    søde m Tilmeldt:
    mar 2008

#26   29. jun 2008 har i ikke prøvet at snakke med skolen om det og de vil helt sikker forstå det

• Helle O
    Helle O Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 69
    #28   29. jun 2008 Gå til den lokale familie værksted (det der forhen hed familie rådgivningen) og bed om hjælp. Der vil straks blive sat en sagsbehandler på sagen, og jeg ved, at hvis ikke der er andre gode muligheder, vil de hjælpe med at finde et sted, hun kan bo. Og samtidig vil de hjælpe hende med at finde noget arbejde og få en uddannelse, så hun kan løsrive sig helt fra forældrene og starte sit eget liv.
    Grunden til, at jeg er så sikker er, at jeg har en god kammerat, der var ude for noget lignende og fik sig en lejlighed som 16-årig. I dag arbejder han samme sted som mig og starter på en videregående uddannelse efter sommeren. Desuden er min mor systemisk familieterapeut og har hjulpet mange i samme situation.

Kommentér på:
Svær tid

Annonce