{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Mangel på forståelse af verden {{forumTopicSubject}}

Efter at have læst dette emne, er man ved at grine sig selv halvt ihjel!!!
http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=128668

Hvordan kan man påstå at skriftlig korrekthed er vigtigt, når 90% af befolkningen ik aner en skid om hva der foregår i den verden de lever?
Man kunne stille 5 simple spørgsmål op, som er livsnødvendige og de fleste ville ik ane deres levende råd om, hva de skulle svare. Vi kunne lave en sjov test og se hvor mange af de skriftkloge der egentlig har en IQ over 12...

1: Hva er inflation og hvordan opstår den?
2: Hva er FED og hva er deres rolle i verden?
3: Hva er en obligation og hvor mange typer findes der?
4: Hvem er DKs vigstigste eksportmarkeder?
5: Hvorfor findes der Jantelov?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangel på forståelse af verden
  • #1   19. aug 2009 Mr. google.. -jeg fatter ikke og en fis xD

• #2   19. aug 2009 - L'F -
    Du må tilhøre gruppen af skriftlig korrektheds mennesker ;D

• #3   19. aug 2009 Folk lever jo ik i den samme verden..

Derfor nogle folk får 10.000 kr. pr. mdr. og nogle får 1.000.000 kr. pr. mdr.

tænk sig hvis der ik var dumme mennesker, så ville det være frygteligt svært at lave penge.

• #4   19. aug 2009 *Jacock Los Famous* :
    Vi lever vel alle på samme jord... Håber jeg!
    Men du har ret, hvem skulle egentlig købe alle de lorte TV-Shop produkter, hvis alle havde en bare nogenlunde Iq...

• #5   19. aug 2009 Mr. Google. Hm.. godt spørgsmål.

• #6   19. aug 2009 Synes nu ikke dine spørgsmål har meget med IQ at gøre mr. Google.

• #7   19. aug 2009 maate, det gør folk ik nej...

Dem uden uddannelse og shit der går og gør rent, er jo bedøvende ligeglade med hva fanden DKs vigstigste eksportmarkeder er.

Jeg glad for dumme mennesker! dem der ska sørge for jeg blir rig

• #8   19. aug 2009 opmærksomhedssøgende sminket konfirmander er der nok af smiley

• #9   19. aug 2009 hvem er konfi her?

• #10   19. aug 2009 Lasse
    Så kunne du vel svare på dem ;D

*Jacock Los Famous* :
    Ja den enes død, den anden brød... Er det ik sådan man siger ;D

Arrogant !
    Den fik jeg så ik lige fat i? Konfirmand? :S

• #11   19. aug 2009 Casper N
    Ja men hvor tit er det tilfældet?

• #12   19. aug 2009 Du har så evigt ret Mr. Google.. Men man kan jo godt have en høj IQ selvom man ikke kan besvare disse spørgsmål til punkt og prikke?

Jeg kan kun svare på den første med sikkerhed smiley I think..

• #15   19. aug 2009 Claus F
    Jeg udstiller min mangel på skriftlig korrekthed, og ja sorry fejl brug af ordet... Men det ændre stadig ik ved fakta og spørgsmålenes vigtighed...

Allan A
    Sjovt nok er disse 5 spørgsmål nolge som har indflydelse på alles liv hvis de tjener penge, vil købe hus/lejlighed, gøre karriere i livet mm. Det 5. spørgsmål er bare ren provokation, og kender ej selv svaret, men det må bunde i usikkerhed og mangel på omtanke!
    Så hvis du ik mener det er livsvigtige spørgsmål, som alle BURDE kunne svarene på, så ved jeg godt nok ik hva...

• #17   19. aug 2009 Claus F
    Dvs inflation påstår du ik er vigtigt at vide hva er? Det er da absolut en af de vigtigste ting at forstå i et økonomisk baseret samfund, da alt i fremtiden er baseret på dette...

FED måske ik det vigtigste at vide, men det kræver dog alligevel en viden, for at forstå verdenens gang og finurligheder, som f.eks en finanskrise osv...

Obligation er da mega vigtigt at forstå. Det hjælper jo ik man bare lytter til bankSÆLGEREN (bemærk det er ingen rådgiver, da vedkommende sælger et produkt og ofte prøver at sælge det produkt, som banken eller han/hun tjener mest på!!!) da man så bare bliver stavnsbundet som mange i den dag i dag. Fornuft og viden, kunne redde mange mennesker!!!

• #18   19. aug 2009 Claus F
    Jeg vil gerne vide hvordan folk egentlig kan diskutere løn eller andet samfundsmæssigt, hvis man ik forstår begrebet inflation...

Hva hjælper en lønstigning på 4%, hvis det betyder en inflation på 5%?
    Host host host det var jo lige præcist det sygeplejeskerne gjorde for kort tid siden. Totalt til grin, og det viser blot hvordan man med manglende basisviden, kan blive helt til grin og intet få ud af en strejke...
    Glimrende eksempel på hvorfor gramatisk korrekthed, ik er en force men nærmere en farce...

• #20   19. aug 2009 Claus F
    Vil godt anbefale du tjekker op på dine fakta inden jeg svare... Der er en del ukorrektheder, som giver et forkert billed af det hele.

Og desuden kan jeg ik lide din "påvirke" udtalelser. Hvorfor skal man f.eks have valg hvis en enkelt stemme intet betyder. Gu fanden kan man påvirke ting. det er bare et spørgsmål om at nok kan forstå det og gider sætte sig ind i det!!!

• #23   19. aug 2009 Claus
    - Hvem snakker om mekanismer der skaber inflation? Læs nu lige spørgsmålet igen ik...
    - Der er ret mange som forhandler løn selv, men de er sjovt nok ansat i den private sektor, hvilket os vil afspejle sig i, hvem der kan besvare spørgsmålene
    - Læs op på hvor mange der reelt køber et hus/lejlighed bare en gang i deres liv... Det er faktisk stortset alle der er aktive på arbejdsmarkedet. Så gu fanden er det vigtigt.
    - Ingen kan gennemskue et lån, uden at have en reel indsigt. Bare vent til renten stiger, så starter der en lavine af tvangsauktioner og det mener du er fordi folk får rådgivning eller har indsigt. Igen forkert!!!
    - Eksemplet med sygeplejeskerne beviser præcist den problematik der står aller øverst. At grammatisk korrekthed er 0,00% værd, hvis man ik har en basis viden. Ellers fortæl det til dem der fik lavet det forlig, for de var nogle klaphatte...
    - Inflation spiller da en væsentlig rolle på både skoler, sygehuse mm. Hvis inflationen stiger bliver en given pose penge mindre og dermed kan man ik lave det der er budgetteret. Og nu kan man ik diskutere sådan noget uden bare en minimal form for basisviden, som sjovt nok de færreste har. Alle har en holdning, men de aner nul og niks om hva det er de siger eller hvilke konserkvenser det har!!!

Allan A
    Ja du har købt hus og du har sikkert fået hjælp af din bankSÆLGER. Ved du overhovedet hva verdens gang så har af indflydelse på dit huslån eller de penge du tjener?

• #25   19. aug 2009 Allan A
    Ja og hva så hvis de penge på kontoen er værdiløse?

• #28   20. aug 2009 Claus F
    Der er langt fra mekanismerne der får den til at opstå, til at forstå hvordan den opstår og hvilken MEGA indflydelse det har på ens liv.

Tjek nu dem der varetog sygeplejeskerne. De brugte en helveds masse tid på at formidle sig korrekt i pressen og fortælle hvordan alt var. Men det eneste de ik lige kunne, var at regne ud at alt de lavede tabte de på. En meget basal kugleramme ville have vist at det var et hjernedødt og uigennemtænkt projekt der kun kunne tabes på. Alligevel valgte de "kloge" at tømme kasserne på meningsløs spildtid.

Der er grænser for hvor meget man kan diskutere hvis man ik ved hvordan tingene hænger sammen. Ellers kig på Baboom.
    Mere i SU, men ingen forslag til hvor pengene skal komme fra ud over staten. Mere i dagpenge, understøttelse, mere til sygehuse og gamle osv. Men ik en eneste har et reelt forslag til hvordan de penge skal findes, ud over hos trykmaskinen hos Nationalbanken.
    Så hva hjælper en holdning, når man alligevel ik ved hva man mener og vil?

Kommentér på:
Mangel på forståelse af verden

Annonce