{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Vedr. at bo hjemme, 18 år & lav SU? {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg går på HHX, har ingen job, da jeg ikke længere får nogle timer på det gamle arbejde længere, grundet jeg er for dyr i timen nu.
Jeg går på 3. år og får selvfølgelig SU. Men får kun 1146 kr. pr. måned smiley
Men jeg kan virkelig ikke magte at bo hjemme hos mine forældre længere. De brokker sig konstant over alt muligt, men de vil sku ikke smide mig ud hjemmefra = man ikke kan smutte på kommunen og sige man er blevet smidt ud hjemmefra.
Er der noget jeg kan gøre for at komme væk hjemmefra, bo i egen lejlighed, (behøver ikke være noget vildt, der sætter jeg sku ingen krav) og samtidig fortsætte min uddannelse på HHX, og stadig ikke have et arbejde? smiley

Håber på noget seriøst hjælp.

/Stefan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. at bo hjemme, 18 år & lav SU?
  • #1   27. sep 2009 USERIØSE KOMMENTARER DER IKKE VEDRØRER ELLER LIGN. = Udstemme!

• #2   27. sep 2009 Spørg din uu-vejleder, hvis der er sådan en på den hhx du går på (:
    de har hjulpet et par stykker i min klasse på gym (:

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #3   27. sep 2009 Tja, din SU er da umiddelbart ikke lav - forestil dig at få 700 kroner udbetalt, som nogle får - tværtimod taget i betragtning af at du er hjemmeboende. Ønsker du at flytte hjemmefra, jamen så forvent, at du enten bliver nødsaget til at tage SU-lån eller find dig et arbejde, så du får en eller anden form for indtægt - sværere er det altså heller ikke.

Jeg klarer mig fint på hjemmeboende SU (2500 + indtægter fra arbejde) - også selvom jeg går i 2G. Det kan hænge sammen, hvis man prioritere sine ting. smiley

• #5   27. sep 2009 hvis du flytter hjemmefra, skal du bo x-antal kilometer væk fra dine forældre for at få udebonede (Mener det er 20 km, men er ikke helt sikker)

Ellers kan du prøve at finde en ungdomsbolig, dem må man bo i så længe man studere, og så kan man jo tage den derfra.

Men husk, det koster penge at flytte hjemmefra, mange penge, du skal både betale indskud, møbler osv, og du skal selv står for alle regninger medmindre du finder en at bo med istedet for

• #6   27. sep 2009 Skolehjem og kollegie kunne også være en mulighed, hvis du gerne vil flytte hjemmefra, men ik har ret mange penge at gøre med.

• #7   27. sep 2009 Altså den udeboende su bliver nok et problem, hvis du flytter hjemmefra.
    Der er karv til den. Du skal opfylde et af disse krav:
    - Den normale transportvej er 20 km eller derover mellem din skole og dine forældres bopæl.
    - Transporttiden med offentlig transportmidler mellem din skole og dine forældres bopæl er mere end 75 min.
    - At du kan dokumentere, at du har været udeboende uafbrudt i mindst 12 måneder.

Så den bliver nok lidt svær med det at få flere penge..

• #8   27. sep 2009 Søg et nyt job, eller få penge fra mor og far til at skride.

• #9   27. sep 2009 Kommunen vil gerne give dig et lån uden renter eller noget som skal betales efter 5 år.
    Men du skal tjene under 95.000 om året for at kommunen gør sådan =)

• #10   27. sep 2009 Maibrit G

Hun får den laveste SU sats, der er? At der er nogen, som har mindre udbetalt, er da bare fordi de prioriterer deres brug af skattefradrag anderledes!

BTT - Find dig et job, tjen nogle penge, og flyt smiley

• #11   28. sep 2009 Jack N

hvis hun er under 20 år og kan opfylde et af de krav jeg skrev, så kan hun, men kan hun ikke opfylde et af dem, så kan hunikke få det..

• #12   28. sep 2009 Jeg får udboende Su. Som er 4000 om måneden. Du får udeboende SU fra den måned du flytter ud og er alene

• #13   28. sep 2009 Jack n - jeg havde da ingen problemer?

• #14   29. sep 2009 nice, prøver jeg malene.

• #16   30. sep 2009 Kan sku ikke droppe ud af min HHX uddannelse, når jeg går på 3. år, og kun har 7 mdr. tilbage. Og den ene af den måned skal jeg sku opholde mig i Kina!

• #18   30. sep 2009 Okay, super, så forstår jeg.. For kommunen må da også være intra i man færdiggøre sig, i og med, at det jo "gælder landets fremtid"...

• #20   30. sep 2009 Det var nemlig det jeg regnede ud smiley

Kommentér på:
Vedr. at bo hjemme, 18 år & lav SU?

Annonce