{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  utroskab
  • #1   13. jul 2011 Ja det er du.

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 817
    #2   13. jul 2011 Dunno. At du leger med tanken siger måske lidt om forholdets status.

• #3   13. jul 2011 Jeg synes ikke det er en tanke man "leger" med.
    Det burde slet ikke være noget du tændte på, hvis du har en kæreste du elsker :S

Det ligger meget langt væk fra min verden i alt fald smiley

• #4   13. jul 2011 Enig med Jens og Sara.

• #5   13. jul 2011 Dan J
    Det lyder helt grotesk.
    Så burde man veloverveje, om ens partner er det man søger.
    .

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#6   13. jul 2011 @Dan J: Har du en kilde på det "faktum"?

• #7   13. jul 2011 Men det vel den der tanke om "at gøre det forbudte"?

• #8   13. jul 2011 Ayse: Hvad har det med spørgsmålet at gøre?

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#9   13. jul 2011 Avisnavnet hjælper mig ikke supermeget, men jeg slog selv noget op.

Hvis man bare kigger på folk som er seksuelt aktive, ikke nødvendigvis i forhold, fantaserer langt de fleste om en anden/nogle andre. Både under sexakten og generelt gennem dagen. Det sjove er at de folk der fantaserer mest, faktisk er de mest sexuelt tilfredsstillede. Problemet er bare at folk tror de er mentalt utro.

Fandt noget mere: at fantasere er ret normalt, og det kan faktisk være emotionelt usundt ikke at fantasere fra tid til anden.

@Rasmus J: Fantasér alt det du vil. Så længe du bruger energien på din kæreste.

• #10   13. jul 2011 Gris ...

• #11   13. jul 2011 Dan J - Jeg har hørt det med fantasierne.. og nej, det genere mig ikke ..

• #12   13. jul 2011 det er da helt normalt, og hvis du har den lyst, så er kællingen du har ikke nok for dig

jeg har da selv ofte samme lyst, men det er mest når hun ikke gider dele ud

REELT set er det kvinders egen skyld at fyre er utro, hvis de ikke opfylder mandens behov, jamen så har de selv lavet acceleratoren for det

• #13   13. jul 2011 det samme gælder i øvrigt den anden vej rundt

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#14   13. jul 2011 @Mr. xXx: Det er et pænt ensidet syn du har dér.

• #15   13. jul 2011 jamen sådan fungerer den menneskelige hjerne, får man ikke opfyldt sine behov, så leder man andet sted, det jo helt tilbage fra urmennesket

fik man ikke mad nok, så jagede man mere.

• #16   13. jul 2011 Ja jeg tænker på det hele tiden .

• #17   13. jul 2011 Hvis man ikke får nok, må man tage en snak med sin partner. Hvis denne partner siger at han/hun ikke har lyst, så må man jo enten acceptere det eller slå op. Man skal fandme ikke være utro.

• #21   13. jul 2011 Jeg fantaserer ikke om at være min forlovede utro, men jeg kan da godt drømme, at jeg har sex med andre mænd? Og det ved min kæreste godt, for han kan da også drømme om, at han har sex med andre kvinder?
    Så længe at man blot drømmer om det, og ikke direkte om at være utro, så ser jeg ikke noget galt i det. Kun hvis det er sådan, at man ikke kan have sex med hinanden uden den ene part fantaserer om en anden.

• #23   13. jul 2011 HALLO har ikke tænke mig at være hende utro det er nogen af DET VÆRDESTE man kan gøre
    Men selve tanken er da lidt frækt

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#24   13. jul 2011 @Baboom's Haj: Det er jo bare fordi chokolade indeholder dopamin, hvilket er nydelses-stoffet. Der er mange ting der får hjernen til at udskille det stof.

• #25   13. jul 2011 nok nærmere 80 % af alle mænd, alle har da en fantasi om andre kvinder. Dermed ikke sagt at de gør noget ved det.

• #26   13. jul 2011 (link fjernet)

det er ikke kun drengene der er syndere smiley

• #27   13. jul 2011 Alle mænd har lign. tankegang..... tænk rationelt... hvor mange fyre tænker ikke når de ser et godt skår "hold kæft jeg sku da nok lige ordne hende der" .... og efter går en ny hottie forbi "hold nu kæft hun sku ha" ... sådan kører det... smiley Og hurra for storbyer og glade tanker... ha ha

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#28   13. jul 2011 @bo S: Det kommer an på hvad du mener med egnet. Hvis du mener biologisk, så har du ret. For mænd gælder det biologisk set om at sprede sine gener mest muligt.

• #29   13. jul 2011 Men med cortex burde i netop være istand til at styre cerebellum, hvor de urinstinkter ligger
    Så det er ikke en undskyldning mine herrer smiley

• #30   13. jul 2011 Jeg kan ikke finde dem, jeg kan dem udenad
    Bare fordi der er instinkter i lillehjernen, burde i kunne styre dem med hjernebarken, så det er ingen undskyldning
    Og jo, jeg har ret

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#31   13. jul 2011 "Burde" er ikke ensbetydende med "kan". Selvom det ikke er en undskyldning for at mænd begår utroskab, kan det siges at være en medvirkende årsag. Det er generelt ret svært at styre biologiske tendenser.

• #32   13. jul 2011 Aalborgpigen C -> Forstår ikke dit grundlag, da nucleus dentatus sørger for at afferente forbindelser kommer udenfor cortex ..... lige gyldigt hvad så vil vores urinstinker få signal til at køre eftersom vores tankegang/styring sender impulser videre, gennem centralnervesystemet og ud i kroppen , indvendigt og udvendigt på huden.... ...

• #33   13. jul 2011 og hvis din teori skulle det være på grundlag af at mennesket var genetisk perfekt efter de studier der er lavet... sorry honey.. det er vi bare ikke.. :0)

• #34   13. jul 2011 Ja, du har ganske ret - biologien er en stærk kraft, og jeg forstår godt, hvorfor mænd har svært ved at holde sig til en - det er ikke det, jeg siger. Bare at vi har valget da vi fik hjernebarken til forskel fra andre arter.
    Nix, du har ikke ret.
    Mellemhjernen sorterer de impulser, der skal op til barken og dem der ikke skal. Og så har cortex altid det sidste ord at skulle have sagt. Jeg giver dig ret i, at vores urinstinkter (overlevelse, parring, forsvar osv osv) altid lurer, og det er jo også det, der redder os, når vi har brug for akut handling. Men cortex overvåger altid hjernens aktivitet og kan undertrykke de andre impulser.

• #35   13. jul 2011 Gu er vi da ej genetisk perfekt - der lever også mange som ikke ville have overlevet pga deres genetik - så det behøver du ikke at fortælle mig
    Helt ærlig gutter, jeg giver jer jo ret, jeg siger bare, at det at være utro er en BEVIDST handling

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#36   13. jul 2011 @bo S: Istedet for at diskriminere AalborgPigen, burde du nok komme med nogle ordentlige grunde til hvorfor hun tager fejl. Du ligner mere og mere en troll lige nu.

• #37   13. jul 2011 aalborgpigen C du kan jo ikke bare sige SÅDAN er det... det har jeg læst og det står her! ... For herinde har du 80% af chatbefolkning der vil sige til dig at deres instinker og forplantningsevner styrer deres tankegang... Vil du så forsvare dig selv med det er sådan vi tænker når vi er i "flok"

Forklar venligst hvorfor ældre på plejehjem stadig tænder på de unge piger der varetager dem, og rager på dem, imens konen på 85 år står lige ved siden af" .... OM man er ung eller gammel så ligger det stadig til vores instinker, vi nedstammer fra aberne, urtid osv. Det kan du ikke tvinge ud af os..

Helt seriøst. Mennesket er udstyret med noget, som vi kalder cortex og så reptilhjernen.

Reptilhjernen eller det limbiske system er der, hvor alle vores instinkter udgår fra. Dette system påvirkes og handler ofte i situationen uafhængigt af cortex.

Cortex er til for bl.a. at styre de signaler, som udgår fra reptilhjernen. Man kunne næsten gætte på, at jo bedre en cortex funktion man har, jo mindre utro vil man være. Men så enkelt er det alligevel ikke.

Sandheden er imidlertid, at der ikke er ét eneste menneske på den her planet, som ikke i tankerne et eller andet sted er utro. Vores instinkter er simpelthen ikke monogame på nogen som helst måde. Derimod er vores morallære og etik bygget op omkring monogami, hvilket betyder, at der er en masse konflikt imellem vores instinkter og vores cortexfunktion i og med at vi selv bliver opdraget til at være monogame - samtidig med at der findes et udefra kommende pres i form af forventninger om, at vi skal være monogame.

Men hvad sker der så, hvis man er vokset op med ikke at være monogam? Eller hvis man kommer ind i et rollemønster i en gruppe, hvor det er helt ok at være sammen med flere?

Jeg vil tro, at der så skubbes alvorligt til det forhold - specielt imens man er teenager.

Nu sidder der sikkert folk her, som er parat til at brænde mig på bålet for at forsvare utroskab, men så har man forstået min pointe meget dårligt. Jeg forsvarer ikke utroskab, men jeg søger efter at forstå, hvordan utroskab opstår og at utroskab - som mange andre faktisk har gjort opmærksom på - er i "the eyes of the beholder".

• #38   13. jul 2011 Jeg har det helt okay med at være en nørd smiley
    Når engang du kommer ind og skal have hjælp af mig, fordi du er syg, tror jeg nu nok, at du værdsætter, at jeg er nørd i det, der "burde" som er bestemt af en "ekspert".

• #39   13. jul 2011 rasmus j du konge man . . hahahahha grinern at se alle hestepigerne blive helt chokeret herinde hhahah

• #40   13. jul 2011 Christiano: Nu skal du lytte til, hvad jeg siger, fordi jeg giver dig jo ret. Jeg siger, at biologien/instinkterne er STÆRKE, fordi de har fået os til at overleve indtil nu. Men jeg siger også, som du selv siger, at vi har cortex, og den kan styre impulserne fra lillehjernen (eller reptilhjernen).
    Og vores morallære indprinter i vores bevidsthed, at det er forkert at være utro.
    Formår hjernen ikke at stoppe det, må man jo konkludere, at det ikke er blevet indprintet godt nok, og så er den ren kemi. Ikke mennesket som der er noget galt med

Og det der med at indrømme tingene kommer i ikke langt med mig, jeg har skrevet længere oppe, at jeg INDRØMMEDE, at jeg drømmer om sex med andre mænd, og at min kæreste gør det samme.
    Altså come on

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#41   13. jul 2011 @bo S: Hvis verdensobservationer var grund nok, ville vi se størstedelen af mænd være utro, hvilket, så vidt jeg ved, ikke er tilfældet. At en procentdel af mænd er utro, er ikke evidens nok til at antage at vi ikke er i stand til at styre os.

Fantasi er heller ikke ligefrem brugbart. Der er normalt ret langt fra fantasi til udførsel.

• #42   13. jul 2011 aalborg fino fino.... blev bare så hidsig af du sagde ingen undskyldning de herrer... smiley ...men glæder mig at du er enig i det jeg skriver smiley !!

• #43   13. jul 2011 Det giver mig da biologisk ret. Jeg påstår, at hjernebarken kan undertrykke instinkter, som også er tilfældet. Jeg påstår derudover også, at det derfor er en bevidst handling. At du mener at "se" noget andet, giver ikke dig mere ret end mig.

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#44   13. jul 2011 @bo S: At de ikke altid er rigtige kan jeg give dig ret i, men naturvidenskabelige tekster, fx artikler om hjernen som vi snakker om, er ikke baseret på mening, men observation og undersøgelser.

• #45   13. jul 2011 De er ikke baseret på 1 persons meninger, men objektive studier foretaget gentagne gange af flere forskellige for at udelukke fejl.
    Du er da også selv igang med en 1 mands mening som lige så godt ikke kunne være rigtige som min anatomi/fysiologilære.
    Skal jeg så også sige, at "nåååh den fod sætter jeg lige af, fordi at det har jeg læst på nettet 1 mand fortælle, man skal", når der kommer en ind med infektion? Eller skal jeg behandle efter objektive, kontrollerede studier?

• #46   13. jul 2011 Lubas .
    "Nej jeg er ikke sådan en der skal have dyre ting for, at der kommer sex. Men jeg skal værdsættes, have opmærksomhed, vide at drengen er vild med mig, elsker min krop og ikke bare er typen, der skal have sex og derefter tager direkte i byen og glor på damer med vennerne.."

du er sgu skør, du vil have at manden tilbeder dig før at du spreder ben? Og når i så er færdige så skal han nusse og tilbede dig resten af natten?

Jeg kan da huske fra mine forhold at hvis damen og mig lige har hygget os lidt inden jeg tager over til vennerne og videre i byen, så er jeg tilfredsstillet og har ingen intentioner om at flirte med andre kvinder. Men hvis min dame er nærig med fissen så kan man jo få den idé at der er noget galt med en og så prøver man lige netop på at få det selvtillidsboost fra andre kvinder i byen

• #47   13. jul 2011 Lubas .
    Det var ikke mig der overdrev det er vist bare dig der stiller for høje krav, selvfølgelig skal pigen ikke ignoreres i forholdet, hun skal have opmærksomhed og komplementer, men det skal manden sgu også

• #48   13. jul 2011 Det var ikke mig der fik det til at lyde som om du skulle tilbedes det gjorde du selv

• #49   13. jul 2011 Der da en perves tankegang at have. Syndt for din ''kæreste'' at du syntes det. Har ondt af hende... JA! du er den eneste.........

• #51   13. jul 2011 At fantasere om en anden er for mig helt OK, jeg gør det også selv..
    Jeg vil bare ikke høre min partner fortælle om det.. smiley

• Jens A
    Jens A Tilmeldt:
    jan 2011

#52   13. jul 2011 @Baboom's Haj: Utroskab anses måske forskelligt fra person til person, men der er en fast definition på utroskab, som lyder "det at have et seksuelt forhold til en anden end sin ægtefælle, samlever el. kæreste".

Jeg kan kun selv finde en undersøgelse nævnt i en avis. Den siger at omkring 20% af mænd har affærer, mens ca. 15% af kvinder har. Tallet hos kvinder kan dog være upræcist, da de åbenbart er bedre til at holde det hemmeligt.

Kommentér på:
utroskab

Annonce