Folk Prøver Jo Ikke Engang? {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver nok kørt ned på over det jeg skriver i dette forum-emne, men jeg er et eller andet sted ligeglad for vil gerne have andres meninger i den her sag.
Jeg har igennem det sidste stykke tid, kigget meget inde på "forum-området" herinde på Baboom.dk og andre hjemmesider. Og har fundet et "mønster" som nogle af brugerne laver.
Har lagt mærke til at RIGTIG mange brugere bare opretter forum-emner om småting som de sagtens selv kunne regne ud eller finde svaret på ved f.eks. at bruge www.google.dk , men alligevel er der rigtig mange som vælger og lade være med at gøre noget selv og så bare gå ind og opretter et forum-emne istedet hvori de stiller tåbelige spørgsmål.
Er vi virkelig blevet så dovne at vi ikke engang vil bruge de mest simple søgemaskiner på nettet ?
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 64
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 10 Svar: 274
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 98
Og så alle de latterlige fotoprofiler, hvor folk står og laver trutmund, og får taget modelbilleder, selvom de PÅ INGEN MÅDE ser godt nok ud til at være modeller! Og så stemmer man på hinanden, men alle stemmer 'høj' alligevel, i håbet om at få en 'høj' tilbage, og på den måde få en eller anden bekræftelse, og det er fandeme sørgeligt at folk har brug for det. Og de burde da vide, at det ikke er fordi folk rent faktisk synes de ser godt ud, de har stemt 'høj', men at de kun gør det, for at få en stemme tilbage...
nov 2010
Det er da ikke det samme, det tager da MEGET længere tid, at skrive et emne herinde, og spilde andres tid, og få dem til at google noget, som du kunne have googlet selv på en tiende del af tiden..
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 414
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 513
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
Jep sådan har det været herinde meget længe desværre.. Det kunne have været ret godt, men det bliver det desværre aldrig..
Og jeg tror faktisk at mange har netop den tanke som du og jeg har .. Og jeg tror at det gør det endnu mere useriøst eftersom mange så bare vælger at trolle det hele til herinde .. Må sku nok indrømme at jeg en af dem der gør det..
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 23
der er mange folk der ikke kan finde ud af at søge ordenligt, det bliver set hele tiden over alt, så de vælger at gå ind og oprette forum istedet.
jeg har mange gange haft et såkaldt "Google problem" men hvor jeg ikke har kunne finde svaret, fordi der simpelt hen ikke har været andre der har oprettet forum omkring lige samme problem som mig.
så der ud fra ved jeg mene at folk ikke er dovne men der imod intrasseret i at finde et svar der er skræder syet til lige dem. og hvis man er doven, går man vil heller ikke ind og laver et forum omkring FX. "bedste virus program" istedet for lige at gå ind i Google og skrive "bedste virus program"?
og når det er sagt, så er jeg enig med dig i at der er nogle spørgsmål der simpelt hen er for dumme.
så nemt kan det gøres.
http://lmgtfy.com/?q=bedste+virus+program
nov 2010
Du har ret, hvis det er et GODT spørgsmål, hvor man rent faktisk bliver nødt til at vide noget om emnet, for at kunne svare på det, men de ting der bliver spurgt om herinde, er ofte så banale, at ALLE kan svare på dem, hvis de bare skriver en enkelt sætning på google.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 271
man skal jo huske at vi er ikke alle ens... selvom du og jeg ved noget om et eller andet så er det jo ikke sikkert at andre kan overskue den opgave som de har stillet sig selv.. som fx i dit sli eksempel...
med nogle folks viden er det jo et banalt spørgsmpl som ikke kræver så meget tid at finde ud af... men langt fra alle kan overskue det projekt de nu har givet sig i kast med og går derfor til nogle mennesker som vedkommende regner med at kunne få hjælp...
google er godt men hjælper ingenting hvis man ikke lige er klar over hvad man leder efter...
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 513
Tror du ikke at personen i sidste ende bruger google, hvis ingen skriver?
Og igen, hvorfor skal du bruge google for at give svar i et forum, når der med garanti er mindst 5 personer herinde der ville kende svaret, med sikkerhed, uden at bruge google?
jul 2010
jul 2010
Mac ! er jo ikke bedre end alle de andre,
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.917
nov 2010
Stefan, jeg bruger heller ikke min tid på at google ting for andre? Men ja, jeg bliver irriteret når jeg ser andre, stille spørgsmål som de kunne finde svaret på, på 2 sek..
"Tror du ikke at personen i sidste ende bruger google, hvis ingen skriver?"
Så du synes ikke det burde være omvendt..? Først prøver man at google sig frem til svaret på sit spørgsmål, og hvis det ikke virker, spørger man i et forum? Det er sgu da for dumt at gøre det den anden vej.. -.-
"Og igen, hvorfor skal du bruge google for at give svar i et forum, når der med garanti er mindst 5 personer herinde der ville kende svaret, med sikkerhed, uden at bruge google?"
Jeg tror du misforstår mig, jeg sidder ikke og googler ting for andre, jeg siger bare at det er åndssvagt, at folk spørger om ting i fora, som de selv kunne finde ud af meget hurtigere ved at bruge google.
nov 2010
feb 2007
pointen er bare at vi ikke allesammen er lige intelligente.. "no offence people"...
er jo ligesom at det ikke er alle der kan overskue at skifte hjul på en bil hvor der også findes folk der syns at det er det nemmeste i verden...
og i stedet for at gå på google så spørger man "kvalificeret hjælp" i form af en mekaniker eller i dit sli tilfælde bliver baboom's forum brugt...
feb 2007
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Emner: 28 Svar: 503
Der kommer virkelig mange spørgsmål som kunne klares på google i løbet af 2 sek.
Jeg søger altid google tyndt før jeg spørger på forum, eller hvis jeg (F.eks.. på hundegalleriet) har et spørgsmål som også kan findes på google, men jeg vil hellere høre de erfarne om emnet istedet.
nov 2010
De ting folk spørger om, er tit ting der kan besvares med et enkelt ord, hvor svaret kan findes med en enkelt sætning på google, og den sætning er ofte den samme som folks spørgsmål, så det er helt fjollet de ikke bare sætter den ind i google i stedet.
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 304
Men ja, alt for mange gange kan man så nemt klare den på google.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 23 Svar: 149
Folk Prøver Jo Ikke Engang?