384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Mit møde med kommunikationseksperter/rådgiver. Mit møde med kommunikationseksperter/rådgiver.

Ja nu ved jeg ikke med jer men jeg har jo et par gange i livet mødt kommunikationseksperter/kommunikationsrådgiver og jeg må sige at deres ekspertviden inden for det at kommunikere er og var ret ensporet og min undren ligger i hvor lidt de enligt som eksperter vil kendes til deres ekspertuddannelse og om de i den sidste ende ikke bare har fået en mundpsykose og jeg sad og læste hvad en kommunikationsekspert havde skrevet og det eneste jeg fik ud af det var en dyb søvn - altså kedeligt og ensporet.
Kender i også sådan nogen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit møde med kommunikationseksperter/rådgiver.
  • #1   5. feb 2022 ja Leon

Kunne huske at jeg var ledig og fik en snak med kommunen om en uddannelse som Microsoft support på teknisk skole.

Fik en lang svada om at det er der ikke brug for, også fordi uddannelsen var for dyr, Så de tilbød mig uddannelsen som datanom. Som i grunden var langt dyrere - med begrundelsen at det er der brug for i fremtiden. Ok tog uddannelsen - men har aldrig i mit liv fået et job som datanom. Datanom er en filosofisk, og teoretisk uddannelse indenfor IT - nok det mest tørre jeg nogen sinde har oplevet. Men pigerne var kønne.

Men hva så kunne man kalde sig akademiker - men kunne så ikke bruge det til en skid.

Så fakta er at konsulenter i kommunen ikke aner en skid om fremtiden, de har ikke pulsen på samfundet. De hænger fast i den tid i 1968 tiden da de tog uddannelsen som et eller andet.

Da jeg selvpensionerede mig fik jeg et kort til en uafhængig socialrådgiver, som hjalp mig igennem hele den sociale jura jungle. Kanon sød og hurtig med tingene. som Husleje tilskud, varmetilskud, briller, osv.. hun var en som en varm kniv som skar igennem det hele.

Så kan man spørge? Har du brug for de tilskud?

Næ - det har jeg ikke, men da jeg har ret til dem så hvorfor ikke. Jeg har stort set ikke være arbejdsløs i mere end 6 mdr. i mit liv, så jeg vil da mene at min belasting har været minimalt for systemet.

• #2   6. feb 2022 Polysl jeg tror også du har været heldig i dit liv og ja ikke alle burde være rådgiver smiley

• #3   6. feb 2022 Leon

Ved ikke om jeg har været heldig....dengang var ting ikke automatiseret og ren Tech, så der var brug for manuelle hænder, og udbuddet var kæmpestort. Jeg kan huske da jeg søgte en stilling på 3 cykelfabrikker på Fyn, så fik jeg ja til alle 3. på det tidspunkt havde jeg ingen teknisk uddannelse bare en teknisk forståelse.

Men dengang i 70'erne var der brug for hænder helt vildt. Man kunne faktisk vælge og vrage - så begyndte man i 80'erne at få robotter og nogen skulle servicere dem, så det var et helt nyt marked - og en masse mistede deres arbejde til botterne. Udviklingen fortsatte så folk måtte nytænke deres fremtid.

• #4   6. feb 2022 Polysl ja det at ku bruge sine hænder er en Guds gave jeg kan også smiley

Kommentér på:
Mit møde med kommunikationseksperter/rådgiver.

Annonce