hund i snor? hund i snor?
hvordan er reglerne for hunde i snor..
sidder og er lidt i tvivl for har så meget styr på min hund at den går plads som det vel hedder under hele gåturen.. får den øje på hunde eller katte siger jeg bare puhaa.. så kikker den en anden vej og går videre.. hvor den så efter får en godbid fordi den er så dygtig.. har gået uden snor gennem 2 måneder.. og den lystre bedre end nogen sinde før..
så her til aften vil jeg ud og løbe en tur da jeg er igang med noget vægt tab.. så tager hunden med mig.. som så mange gange før.. jeg når blot 1 km op til et sving hvor den går plads.. så er der en stor hæk med en glubsk køter inde bag ved som gør og gør.. min hund går stadig plads men holder lige 2 sec for at snuse til blomster.. jeg kalder på den også siger ham manden oppe på terrassen bag hækken.. kan du så får den hund i snor.. opfattede ikke det var mig han snakkede til da jeg troede han snakkede til en evt gut der ejede den sure hund der.. så jeg går videre.. så siger han hører du ikke hvad jeg siger.. få den hund i snor.. jeg fatter nu det er mig han snakker til og siger så.. og hvorfor skulle jeg dog det? han siger så den ender med og blive slået ihjel.. tager det lidt som en trussel da han har en stor hund bag hegnet.. så løber videre og kommer senere hjem .. og tænker lidt over dette..
er det ulovligt og gå med hunden frit når man bor på landet? jeg er godt nok lige kommet ind i begygget område.. men det er aften der er ingen biler på den strækning næsten .. og det er forsvarligt da det er aften koldt og ingen mennesker ude for?
mit spørgsmål til jer.. hva er reglerne for det
og svar hernede.. nej har ikke spurgt på hundegalleri da en bruger koster 59kr og det er dyrt hvis i har mod på at svare mig
forsat god aften mvh. Nord
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 23 Svar: 220
det er en schæefer eller hva det nu hedder
en bette satan på 35 kg, den har aldrig været så lydig som nu hvor jeg er begyndt og gå meget med den, blev bare helt forskrækket da han råber sådan til mig..
jun 2007
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 25 Svar: 407
jun 2007
jeg blev bare godt forskrækket af ham manden der lige pludselig råbte efter mig. så skyndte mig self væk med hunden.. han lød extremt hidsig.. og kendte jo ikke regler så ville jo ikke have noget med anmeldser og gøre eller lign :o..
frk. skumfidus, skal siges at jeg tog den i snor når vi kom ind i byerne på spasere turene pga den netop var i løb, mest for at være sikker, for er ret sikker på den men self i løb ved man aldrig :).
jun 2007
nov 2007
Jeg fik ikke en bøde,...MEN DERFOR ER DET SKU DA IKKE LOVLIGT AT KØRER UDEN SELE.
jun 2007
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Emner: 11 Svar: 789
jun 2007
jun 2007
nov 2007
jun 2007
jun 2007
så den skal være forsvarligt bundet i snor mellem kl 18 om aftenen til og med 6 om morgenen så kan jeg droppe snor igen?
jun 2007
self så længe jeg har fuldt herredømme over den, og hvis reglerne er sådan i mine komune/politikreds?
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 73 Svar: 734
jun 2007
bor ikke i byen men ude på lars tyndskids marker :)..
det var i den by der ligger 1 km væk fra mig
hund i snor?