544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hund i snor? hund i snor?

hvordan er reglerne for hunde i snor..

sidder og er lidt i tvivl for har så meget styr på min hund at den går plads som det vel hedder under hele gåturen.. får den øje på hunde eller katte siger jeg bare puhaa.. så kikker den en anden vej og går videre.. hvor den så efter får en godbid fordi den er så dygtig.. har gået uden snor gennem 2 måneder.. og den lystre bedre end nogen sinde før..

så her til aften vil jeg ud og løbe en tur da jeg er igang med noget vægt tab.. så tager hunden med mig.. som så mange gange før.. jeg når blot 1 km op til et sving hvor den går plads.. så er der en stor hæk med en glubsk køter inde bag ved som gør og gør.. min hund går stadig plads men holder lige 2 sec for at snuse til blomster.. jeg kalder på den også siger ham manden oppe på terrassen bag hækken.. kan du så får den hund i snor.. opfattede ikke det var mig han snakkede til da jeg troede han snakkede til en evt gut der ejede den sure hund der.. så jeg går videre.. så siger han hører du ikke hvad jeg siger.. få den hund i snor.. jeg fatter nu det er mig han snakker til og siger så.. og hvorfor skulle jeg dog det? han siger så den ender med og blive slået ihjel.. tager det lidt som en trussel da han har en stor hund bag hegnet.. så løber videre og kommer senere hjem .. og tænker lidt over dette..

er det ulovligt og gå med hunden frit når man bor på landet? jeg er godt nok lige kommet ind i begygget område.. men det er aften der er ingen biler på den strækning næsten .. og det er forsvarligt da det er aften koldt og ingen mennesker ude for?

mit spørgsmål til jer.. hva er reglerne for det

og svar hernede.. nej har ikke spurgt på hundegalleri da en bruger koster 59kr og det er dyrt hvis i har mod på at svare mig smiley

forsat god aften mvh. Nord

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund i snor?
  • #1   6. okt 2008 okay.. blev bare lidt forskrækket, mente heller ikke der var noget så længe man har fuld kontrol over den :)..

det er en schæefer eller hva det nu hedder smiley
    en bette satan på 35 kg, den har aldrig været så lydig som nu hvor jeg er begyndt og gå meget med den, blev bare helt forskrækket da han råber sådan til mig.. smiley

• #2   6. okt 2008 frk. Skumfidus, det er en tæve, den var i løb som du kalder det for en måneds tid siden det var lidt sværre men jo den gik skam fint :).. dem blev bedre og bedre for hver dag jeg gik med den smiley

• #3   6. okt 2008 ulovligt, hund skal være i snor,uanset hvor godt den er opdraget.

• #4   6. okt 2008 honningveske .
    jeg blev bare godt forskrækket af ham manden der lige pludselig råbte efter mig. så skyndte mig self væk med hunden.. han lød extremt hidsig.. og kendte jo ikke regler så ville jo ikke have noget med anmeldser og gøre eller lign :o..

frk. skumfidus, skal siges at jeg tog den i snor når vi kom ind i byerne på spasere turene pga den netop var i løb, mest for at være sikker, for er ret sikker på den men self i løb ved man aldrig :).

• #5   6. okt 2008 søren S det der står der er totalt blank fra min side af, med andre ord er i tvivl om hva de forsøger og sige til mig smiley

• #6   6. okt 2008 sviske...forleden dag holdt jeg i t-kryds i bil uden sele, motorcykel betjent kørte forbi..jeg tog selen på, han stoppede mig...sagde jeg er sku ikke på provation lønnet så jeg sku lige glad med det klip jeg kan give dig..men tag selen på, jeg har set mange folk komme ud genmen forruden...
    Jeg fik ikke en bøde,...MEN DERFOR ER DET SKU DA IKKE LOVLIGT AT KØRER UDEN SELE.

• #7   6. okt 2008 altså hunde skal i snor på strande skove parker osv, men så længe den er under fuld kontrol af ejeren skulle der ikke være noget selv i bebygget områder?

• #8   6. okt 2008 Ville da spørge den lokale politigård,da der kan være lokale vedtægter.bl.a. vedr. hunde.

• #9   6. okt 2008 hmm kunne godt være man skulle prøve det smiley

• #10   6. okt 2008 ja i skove osv er der jo skilte med hunde i snor.. men ikke i byer osv?

• #11   6. okt 2008 -

• #12   6. okt 2008 det må være svar nok tak til jer alle, vil lige ringe til politiet imorgen og forhøre mig nærmere for en sikkerheds skyld.. så vil jeg melde tilbage med svar :).. tak tak

• #13   6. okt 2008 okay, har fuldt herredømme over den, men den går ind under schæferhunde når det er en schæferhund :p..

så den skal være forsvarligt bundet i snor mellem kl 18 om aftenen til og med 6 om morgenen så kan jeg droppe snor igen?

• #14   6. okt 2008 undskyld spam..

self så længe jeg har fuldt herredømme over den, og hvis reglerne er sådan i mine komune/politikreds?

• #15   6. okt 2008 PUHaaaaaaa! PUHaaaaa

• #16   6. okt 2008 Okay takker søren S..
    bor ikke i byen men ude på lars tyndskids marker :)..

det var i den by der ligger 1 km væk fra mig smiley

Kommentér på:
hund i snor?

Annonce