661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Fordomme Fordomme

Jeg er en fyr som sidder i kørestol. Havde lige en træls oplevelse.
Jeg skrev med en pige her på nettet og så fik jeg hendes nr.
Jeg ville gerne være ærlig overfor hende så jeg sagde jeg sad i kørestol, men så skrev hun bare at det var hyggeligt at skrive med dig så det vil sige hun ikke ville skrive alligevel.
Fatter ikke lige personer som dømmer en uden de kender en.
Skal lige sige at jeg fejler nu ikke så meget. Jeg er født sådan og kan bare ikke støtte på mit venstre ben og har selv min bil som jeg køre.
Men træls nogle personer er sådan.

Skulle bare lige ud med det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordomme
  • #2   23. nov 2008 Fuck hende ? /;
    - sorry . men kan ik tage sådan noget !!!

.

• #5   23. nov 2008 det skal nok komme en dag har os selv en ven der sider i køre stol han har fået en kærste

• #6   23. nov 2008 Mutters mås, ja, men ville du være klar til at indlede noget med en der sad i kørestol?

• #7   23. nov 2008 Ja det er træls sådan noget. Jeg er endda ikke en der fejler så meget. Kan bare ikke rigtig gå. Kan godt gå en lille smule hvis jeg holder ved noget. Men ja det er deres problem.

• #8   23. nov 2008 Jeg er enig med Bowie. Det kræver jo lidt mere end sædvanligt.

• #10   23. nov 2008 Andreas J- Ikke hos mig sådan set. Klare mig selv smiley

• #11   23. nov 2008 .. præsict , hendes tab !!
    jeg er selv født med et handicap , og er deltids kørestolsbruger , så kender alt for godt , det der med at blive dumpet pga et handicap , så hårdt , så ska man tænke , det er hende/ham der taber noget , IKKE MIG !

• #12   23. nov 2008 Kææææft hun er vammel :| smiley

Ej undskyld jeg siger det på den måde, men dt kan man bare ikke gør smiley Forstår ikke at folk kan være sådan smiley

• #14   23. nov 2008 Bowiie < 3 - Mange tak. Ja jeg finder jo nok en angang-

ThomsenBabyeh smiley | Ti amo i miei amici smiley ! - Okay men er det noget du skal leve med resten af dit liv så hvis jeg må spørge med du skal bruge kørestol på deltid?

• #15   23. nov 2008 Ken S:
    Først et kæmpe skulderklap til dig der ikk lader dig hæmme.. HighFive!
    Kan sagtens forstå dine frustrationer, men må også tage staklen i forsvar.
    Hun skal jo også tænke frem ad.. Det er jo hårdt rent mentalet at være i et partnerskab med en som er "ramt" fysisk.
    Jeg ved hvad jeg snakker om her.
    Hvis hun nu leder efter en som hun kan tage med i byen og danse natten lang og gå lange ture på stranden, er du jo desværre ikk manden for hende.
    Men hold stadig hovedet højt.. Du har min fulde respekt for ikk at ha givet op!

Mads

• #17   23. nov 2008 Suada L # Nej det syntes jeg nu heller ikke man kan være men sådan er nogle desværre.

Bowiie < 3 # Det er nok heller ikke så nemt og se jo men det er der jo men han har jo nok også lært og leve med det som mig at jeg sidder i kørestol

• #18   23. nov 2008 Ken S - yees , mit handicap er medfødt , såå ? jaa , er det , men det er mest kun når jeg ska gå langt , såå ?

• #20   23. nov 2008 Bowiie < 3 #
    Har led lidt på lidt forskelllige sider. Men savner nu heller ikke en kæreste hele tiden. Vil bare godt have lidt flere veninder at skrive med smiley

Mads B #
    Tak for det smiley
    Ja kan godt se hvis det er det hun leder efter så er det ikke mig. Men man kan vel godt have en ven i kørestol stadigvæk vel

• #21   23. nov 2008 Der må jeg støtte mig op af de andres ord.. "Hendes tab" smiley

• #22   23. nov 2008 ThomsenBabyeh smiley | Ti amo i miei amici smiley ! #
    Okay kender godt en der har noget lignede "handicap" derfor ser jeg da ikke anderledes på personen. Bare man er sød og snakke med jo smiley

Bowiie < 3 #
    Mange tak. Det haster heller ikke mere end det javer smiley

• #23   23. nov 2008 Ken S - .. lige præsict smiley , plejer at vinde mange charmepoint , når jeg går ibyen xD , fordi jeg er sød og smilende ud af til (: , og hvis jeg så lige går lidt med mine veninder , og de så ser mig gå (fordi jeg også haltet lidt når jeg går) så spørger folk oftest hvorfor , og så svarer jeg , og så fortsætter vi hvor vi slap , super fedt smiley

• René K
    René K Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 38
    #24   23. nov 2008 Kan godt se det er træls det er kun pga dit ben.

Men sådan en type ville bare droppe os andre for noget andet smiley De leder nok efter noget perfekt, fordi de selv tror at de er det...

• #25   23. nov 2008 ThomsenBabyeh smiley | Ti amo i miei amici smiley ! #
    Ja vil jeg gerne tro, du ser nu også meget sød ud.
    Vi kan jo ikke gøre for vi er speciele smiler.
    Gør hvis på samme måde når nogle de spørger mig hvad jeg fejler

• #26   23. nov 2008 René K #
    Ja det er nok rigtig nok. Gider hende heller ikke mere.

Søren S #
    Du har helt ret. Jeg er mig og du er dig. Vi er alle forskellige, Heltigvis for det.

• #27   23. nov 2008 hej Ken

har snakket en del om netop fordomme mod folk i kørestol.. har en´lillebor på snart 19 der i kørestol.. han siger os tøserne afviser på stribe.. ;(

han siger de ikke er besværet værd.. hehe

• #28   23. nov 2008 Fugl. .#
    Han har helt ret, sommetider er det ikke besværet værd hehe.
    Men har heldigvis en rigtig god veninde som kan li mig som jeg er, Bare en skam hun har kæreste hehe

• #29   23. nov 2008 René S & Søren K - rigtigt fornuftigt smiley

Ken S - jo , mange tak smiley , præsict ! vi er bare ikk som alle de andre <i>mainstreams</i> ? what ?
    .. godt smiley , det er jo bedst at være ærlig jo (:

• #30   23. nov 2008 Søren S - akkurat , man må jo tage sine fejl/mangler som en charme smiley

• #31   23. nov 2008 Søren S #
    Ja der er lidt fordele ved det. Skal der også næsten være smiley
    Skal vel nok finde en pige endag smiley Håber jeg

• #32   23. nov 2008 ThomsenBabyeh smiley | Ti amo i miei amici smiley ! #
    Kan se du er blevet 18 så skal du da have sådan en bil som min. Den er nem og komme ind i når man har en kørestol med sig.

Ling til min bil:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=118526

• #33   23. nov 2008 Hov ling staves ikke ling men link hehe

• #34   24. nov 2008 Ken S

kan det passe men har set dig til træf i aalborg ??

• #35   24. nov 2008 martin K -

Ja det kan sagtens passe. Har været derude meget her i sommer.

• #36   24. nov 2008 jeg har os set din bil herude i city syd... men havde travlt med en 6 cyl bmw 525i (min fætters)..

• #37   24. nov 2008 Okay er den også inde på bilgalleri så?

• #38   25. nov 2008 desværre er den stået helt af.. smiley

• #39   27. nov 2008 tror desværre der er mange unge kvinder idag der har de fordomme som du beskriver....det er sku synd, for det er ikke noget i selv vælger. Men tror mange bliver usikre pga den uvished der ligger bag det, de ved slet ikke hvordan de skal gribe det an, og anser måske folk i kørestole som nogen der ikke kan klare sig selv...selv om sandheden er en helt anden.

Kan helt sikkert godt følge dig...det må ikke være særlig rart, men hvis kvinden ikke ikke kan acceptere dig, som du er så er det jo bare et tegn på at hun ikke er moden nok til dig...er dog sikker på det nok skal lykkedes dig af finde en sød kvinde en dag som kan acceptere de forhold du lever under... smiley så kan kun sige held og lykke...og op med humøret smiley

Kommentér på:
Fordomme

Annonce