Fordomme {{forumTopicSubject}}
Jeg undre mig gang på gang over de fordomme jeg støder på her inde, og nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre hvad folk her inde har oplevet af fordomme på egen krop. Om det er oplevet her inde, IRL eller på et andet site er underordnet.
Jeg kan jo lægge ud.
Da jeg var 16 mødte jeg min nuværende kæreste, der er 14 år ældre end mig.
I starten sagde jeg det ikke til nogen, grundet fordomme, og da det endelig kom ud, fandt de fleste det også dybt afskyeligt. Jeg kan huske en lærer sagde til mig, i en anden forbindelse, at en voksen mand og en teenager ikke ville kunne sammen, fordi man ikke havde noget til fældes. Han var ca. lige gammel med min kæreste.
Nu er jeg 22 og han 36, men for det første virker det ikke lige så voldsomt på folk som 16 og 30, og for det andet er det lige som om det bliver mere "okay" efter et par år, for så går det op for folk at den ene part ikke er ude på at udnytte den anden part.
Kom glad
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 46 Svar: 563
jeg vil ikke sige at jeg er fordomsfri for der vil altid være et eller andet.. mange gange er det også folks uvidenhed..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 130 Svar: 1.794
Jeg mener personligt også det er afskyeligt. Der er jo ikke langt fra at være sammen med en på 15 eller 14. Kommer an på hvornår i startede med at snakke sammen. Men så ser jeg pedofile tendenser! I don't care. Bliv sur, sig jeg ikke ved noget. Men det gør jeg!
aug 2008
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 512
Men hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg også det er vederstykkeligt, at der er så mange år imellem jer. Der er 15 år mellem mine svigerforældre. Svigermor er 45 og svigerfar er 60. Svigermor er en flot kvinde i sin bedste alder, og svigerfar ligner en, der kunne være hendes far.
Men det skal man ikke dømme. De elsker hinanden, og du elsker også din kæreste. Så kan man snakke om normer, men i gamle dage var det også udbredt, at mændene var ældre. Men normer kan man nu ikke sætte op imod kærlighed.
aug 2008
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 239
Det er jo netop det jeg snakker om, og det er altså en fordom lige meget hvor meget i fornægter det
Folks første tanke er "æv, pædofeli", eller andet i den dur. Man kan jo også sidde og tænke "det der holder ikke, for de har intet til fældes grundet aldersforskellen" igen en fordom. Præcis som den tråd der kører hvor folk mener at langdistance forhold ikke holder.
Det er en lang række af fordomme.
Folk vælger bare at sige til sig selv at det ikke er en fordom, for at retfærdiggøre det.
Jeg har da også selv fordomme, men vælger som udgangspunkt at lade tvivlen komme folk til gode...
jun 2008
Der er også forskel på hvordan folk ældes.
Min far er over 60, og ser bestemt ikke sådan ud.
Han ser en del yngre ud end de jævnaldrende i mine forældres omgangskreds... Faktisk ligner han mere at han er på alder med dem der er en 10 år yngre.
Det er ikke fordi han er min far jeg siger det, det er fordi det er sådan det er.
Han er stadig lyshåret (ikke grå), og har relativt tykt hår, hvilket gør ekstremt meget, og så er der også et par andre ting...
Men hvad er det der er så klamt ved den aldersforskel?
Er der ikke nogen der kan uddybe det?
jun 2008
Sidste ting, det var ikke ham der gik efter mig, det var mig der gik efter ham, og insisterede på noget...
jun 2008
Prøv at læse hvad emnet går ud på, før du udtaler dig
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 512
jun 2008
Det var jo ikke det du skrev.
Og hvis det ikke er en fordom, når folk siger at det tangere pædofeli, hvad er en fordom så?
Jeg ved godt at mange ikke kan forholde sig til det, det har jeg ikke et problem med... Jeg undre mig bare over at folk finder det så afskyeligt, men ikke er villige til at uddybe hvorfor.
Der ud over så var det slet ikke det tråden gik ud på.
Jeg havde mine anelser om at det ville ende ud i sådan noget her, men sådan er det jo. Folk vil hellere kommenterer på andre, end selv prøve at komme med nogle eksempler på hvad de har oplevet...
Desuden vil jeg gerne vide hvor du læser at jeg skal have noget som helst retfærdiggjort...
Det er en ret typisk overspringshandling du har gang i
Du nægter at læse hvad emnet går ud på, du er selv proppet med fordomme, men vil ikke stå ved det, og i stedet bliver det til at det hele er mit problem... -_-
jun 2008
Nå, der fik du sq ondt i røven hva *LOL*
Men helt seriøst, prøv at læse hvad jeg lagde op til.
Jeg er sq da komplet ligeglad med hvad folk her inde mener om mit forhold. Det blev brugt som et eksempel.
Desuden er det ret svært at diskutere med folk når de ikke vil sige hvad det er de finder klamt. Det har jeg spurgt om flere gange, og alligevel bliver du ved med at snakke udenom - det er vist ikke mig der sidder fast i mine holdninger
jun 2008
Hvor ER du dog langt ude...
Ann C:
Not VIP er blondine i sin tankegang, det er du bestemt ikke >_<
jun 2008
Du er sørgelig
Fordomme