Tattoo Betydning - Japansk art. {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg har længe gået og overvejet at få lavet koi fisk på min højre arm da jeg synes symbolikken, motivet og mulighed for farver er vildt flot.
Symbolikken:
Min koi skal svømme op af min arm, det det et et symbol for man er stærk og at man overvinder modgang i ens liv. (en koi der svømmer ned af symbolisere man forsøget og kæmper med at overvinde frygt og andre ting i livet)
Generalt symbolisere fisken mod, beslutsomhed, en føelse af man er ambitiøs og når sine mål.
Fisken er en social fisk der svømmer i grupper, også med andre fisk end den selv som jo kan symbolisere man går ind for at alle er lige og ikke ser ned til nogen.
Derudover skal jeg have besluttet omrking farven på fisken da den jo også har en betydning..
Sort = Far
Orange/rød = Mor
Blå/hvid = Dreng/søn
Lyserød/rød = Datter/pige
Det jeg egentlig er nysgerrig omkring er om planterne og bølgerne omkring fisken også har en betydning (måske igen farver om symboler)? tænkte om nogen her inde var inde i det?
Skal lige nævnes at det først skal laves engang til efteråret/vinter, det bliver lavet af en proff og betaler gerne ekstra for lækkert håndværk.
Jeg er 21 år og har længe tænkt over det.
Det eneste der har holdt mig tilbage er mit job (diverse leverandørmøder, osv) men det høre jo tiden til og de fleste fordomme er døde, samt jeg altid har en langærmet skjorte på og generalt er pæn i tøjet.
Håber i kan hjælpe mig videre i tankerne om mit kunstværk
God sommer.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 56 Svar: 672
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 94 Svar: 281
Det er naturligvis rigitg nok..
om koi er 2012 pigtråd kan diskuretes da det har været ind længe.. og er for mig noget andet en en ligegyldig "tribel" som jeg aldrig har synes om..
Grunden til betydningen er jo at det er lækkert at have styr på inden man får lavet alt muligt uden at kende til symbolerne bag..
For mig er det fedt hvis jeg kan relatere det til noget istedet for det bare er "krops udsmykning" selvom det jo et sted er det,
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 327
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 216
Lotus'en symbolisere oplysning og erkendelse, da den rødder når ned til bunden af vandet (i buddhisme, ihvertfald).
Hvorfor Lotus og koi sammen? Jo, de "lever" begge to i vand og stil arten passer sammen..
Jeg har en lotus i rød og en i blå. For henholdsvis min mor og min far.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 94 Svar: 281
Fed historie bag ved Samtidig er den sikkert vildt flot?
Sven.
Har du mere omkring blomsterne?
Tænker lidt på at have 2 koi fisk for mine forældre.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 327
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 216
Tattoo Betydning - Japansk art.