{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  protein pulver VS Råt kød
  • #1   26. feb 2009 Hvis du mener alm. kost vs. kostilskud så læs evt: http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=105205

• #2   26. feb 2009 Protein pulver, helt sikkert. Det andet er usundt! For ikke at sige farligt.

• #4   26. feb 2009 råt kød er sku da ikke farligt , men kan sku da få sådan en bøf der er rå kan ikke huske hvad det hedder .

plus indianerne spiste da meget råt kød smiley .

men okay man skal nok ikke lige spise sådan en rå hakke bøf eller sådan noget for det er nok ikke så sundt hehe smiley

• #5   26. feb 2009 Kasper N: Er ret sikker på du ikke kan tåle det når du ikke er van til det. Tartar hedder det du snakker om sikkert?

• #6   26. feb 2009 Altså, jeg spiser nu ikke råt kød generelt (med mindre vi snakker om tartar), men hvis det er mellem proteinpulver og råt kød, så vil jeg da klart sige proteinpulver.

Men som en allerede har nævnt, så er proteinpulver kun ment som tilskud, og skal ikke erstatte daglig kost. Selv spiser jeg rigelig med (stegt) kød, og nupper en proteinshake efter træning som lidt ekstra.

Altså, lad være med at spise råt kød medmindre det er tartar (selvom det heller ikke er 100% godt :p). Og hold dig væk fra rå grise! Steg dem først, ellers ender det nok galt :).

• #7   26. feb 2009 så fik jeg ret endnu engang tak for overbevisningen smiley

• #8   26. feb 2009
    Morten P

jep det var tartar jeg tænkte på smiley det sker der da ikke nået ved at spise ?

• #10   26. feb 2009 ja tun, men der er også tungmetaller i.

Men det er faktisk bevist at protein pulveret kan sætte dine nyrere ud af funktion.
    Det er os kemisk/kunstigt fremstillet. Det afholder stadig ikke mig at drikke 1-2 shakes om dagen.

• #12   26. feb 2009 Ja, dåsetun kan indeholde kviksølv, som så ikke er då sjovt for kroppen at indtage. Får du tilstrækkelig meget af det, så bliver det nok en ret kedelig situation.

• #13   27. feb 2009 der er sku da ikke kvik sølv i dåse tun , tror i så selv de måtte sælge det ?

• #15   27. feb 2009 Det er præcis som Lasse B skriver. Troede ellers snart at alle vidste der var kviksølv i de tun :-).

Men det er ikke sådan at du dør efter at have spist 2 dåser, så bare rolig. Men hvis du spiser det meget så får du nok forgiftning.

• #17   27. feb 2009 Mja, men kroppen var vidst ikke så god til at komme af med kviksølv, så det ligger og hober sig op :). Er dog ikke sikker.

• #18   27. feb 2009 hehe okay , vidste jeg sku ikke ,troede det var røv ulovligt og giftigt det kvik sølv der smiley : selv om min tandlæge ellers bruger det meget haha smiley

• #19   28. feb 2009 Det er også meget giftigt. Men det er jo lidt svært at regulere hvad tunfisk går og propper sig med. Det er bare fordi at havene er så forurenede, ikke fordi at producenterne har tænkte det kunne være sjovt at forgifte kunderne. smiley

• #20   28. feb 2009 det er jo heller ikke sådan at der er flere gram kviksølv i en dåse tun ... det er meget små mængder men det er jo skadeligt i længden.

på færøerne er det blandt andet også blevet frarådet at spise grind pga de høje indhold af tungmetaller.

og råt kød er farligt at spise ja .... og du kan sku ikke sammenligne indianere osv med nutidens kød. Råt kød idag er fyldt med diverse bakterier så som salmonella osv .... det slog 4 mennesker ihjel i DK alene sidste år ...

Kommentér på:
protein pulver VS Råt kød

Annonce