{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Hvad skal hovedretten være :) ? {{forumTopicSubject}}

Hey baboom. Her om en måned står jeg og skal lave en forhåbentlig lækker middag for min kæreste. Har tænkt mig at servere en lækker hjemmelavet tomat suppe til forret & en omgang pandekager med is til dessert .
- Men hvad skal hovedretten være smiley ?
Har i nogen ideer som vil passe til mit valg af forret og dessert?
Hovedretten skal helst ikke være umulig at lave, forståes på den måde at man ikke behøver at være kok for at kunne have en mulighed for at gennemføre retten smiley

Håber i kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal hovedretten være :) ?
  • #1   28. maj 2012 Ned til slagteren og få noget dyreryg/kronhjort. Lav en vild sauce og server med hjemmelavede råstegte kartofler og rodfrugter til.

Drop pandekagerne og lav kandiseret ananas i choko,fløde,Malibu sauce.

Ananas skærer du ud i aflange stykker, putter rørsukker på og griller dem på grillen. Husk at gøre pinden, som du stikker gennem våde;)

Saucen:
    Smelt 200gr smør i vandbad, tilsæt 125ml fløde og ditto malibu.
    Så dypper du de færdige ananas i saucen og spiser det.

• #2   28. maj 2012 Smør, skal så lige erstattes med Chokolade. Det gik bare lidt stærkt smiley

• Mette  M
    Mette M Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 164
    #3   28. maj 2012 Nicolai´s forslag lyder dælme godt! Det hepper jeg også på.. smiley

• #4   28. maj 2012 Det tror jeg så jeg vil kaste mig ud i når tiden kommer smiley
    Det dyreryg/kronhjort, er det bøffer eller ?;s (undskyld jeg er lidt blank)

• #5   28. maj 2012 Nicolaj S : kan/gider du evt skrive en så præcis "opskrift" som muligt så jeg ved hvordan jeg skal bære mig ad smiley ville så nødigt fucke det op smiley

• #6   28. maj 2012 Det er et sikkert hit! smiley

Nej det er en steg eller man kan vel godt lave det som bøffer, men jeg laver det som steg, da man får mere smag og får en fond til saucen ud af saften fra kødet og rodfrugterne, men det koster lidt, men bestemt prisen værd;)

Ellers få et stykke mørt ribeye (bøffer). Men så bliver saucen ikke så god.

• #7   28. maj 2012 Jamen, jeg er frisk til at kaste mig ud i det smiley
    Det gør bestemt ikke noget, at det koster . Resultatet skal bare blive godt smiley

Men klare det nok ikke uden, en præcis fremgangsmåde

• #8   28. maj 2012 Kød:

Lettest er, at du tjekker stegetider på Google (søg på dyreryg eller kronhjort stegetider). Vægten på kødet skal du kende og skaf evt et termometer.

I et fad med kødet og tilsæt lidt rødvin over stegen. Bare et glas ca. Giv det den tid som der anbefales.

Kartoflerne vasker du og skære over. Putter i en frysepose, tilsætter lidt olie, salt,peber, timian, oregano og evt lidt paprika. Massere det hele sammen og lader hvile i 3-4 timer inden du smider dem i ovnen. (40-45min før stegen er færdig) sammen med div rodfrugter (jo flere forskellige jo bedre smag)

Ca 10 min før stegen er færdig tager du den ud og tager væden fra kødet og putter i en gryde, men kødet hviler under sølvpapir)

Tilsæt lidt fløde til væden og lav en meljævning (1 1 1/2 sp mel og en kop vand) og bland LIDT i ad gangen ved jævn varme til den får den rette konsistens. Men pas på, med mængden af væde kontra jævning, det kan komme til at smage af mel. Smag til med salt og peber.

Skær kødet ud, server og nyd maden smiley

• #9   28. maj 2012 Jeg takker mange gange, det vil jeg i hvert fald prøve og håber på det bedste resultat smiley
    Men hvad gør jeg med desserten? Og passer forretten (Hjemmelavet Tomatsuppe) eller skulle man finde på noget andet ?

• #10   28. maj 2012 Det er ret simpelt smiley

Det er smag og behag, men synes det er et udemærket valg, men hjemmelavet tomatsuppe tager tid at lave, før den bliver god og ikke noget jeg er ekspert i. Tomat skal bare simre længe, før det er "grødet" og skal filtreres for kærner osv.
    Jeg er bestemt ikke god til det, så der må du have hjælp fra anden side smiley

Jamen ananas skærer du bare fri for skal og laver 10-15cm lange stykker på 2x2 cm eks og stikker en våd pind gennem. Putter rørsukker på og på grillen til de er let gyldne. Dypper det i den sauce som jeg skrev længere oppe og spiser dem som de er smiley

Saucen laver du bare i en gryde, men det må ikke koge. Så slipper du for vandbadet;)

• #11   28. maj 2012 Hvis du synes hovedretten er for svær (hvilket den på ingen måde er, kræver bare lidt forarbejde og beregning af tid), så kan du erstatte kødet med kyllingebryst, hvor du laver et fint snit halvt gennem kødet på midten, putter en klat Krydderost i og lukker med et stykke kalkunbacon. Og lynsteger begge sider brune og stiller i ovnen i 25-30 min ved 180 grader. Og laver en bretagne sauce.

Det er lidt mere simpelt og koster ikke alverden, men smager også godt:)

• #12   29. maj 2012 Nu slynger jeg lige noget rigtig pis ud.

Stegt flæsk med persillesovs og nye kartofler.
    Og nej jeg tager ikke pis på nogen. Det hele skal altid være så fint og smart, så hvorfor ikke holde det enkelt, og er det lavet rigtigt smager det fantastisk. Jeg kender iøvrigt rigtig mange piger der bliver lige så henrykt for en sådan ret, som så meget andet fint mad, og ikke mindst, så overrasker det.
    Kæresten og jeg skal til sølvbryllup om 14dage, ganske uformelt, uden alt for meget gak og gøgl, og menuen er faktisk stegt flæsk med persille sovs. Og jeg glæder mig bare som et lille barn, netop fordi at det for en gangs skyld ikke er sådan et eller andet fornemt pjat, der egentlig viser og står for noget som man slet ikke er, eller i bund og grund ønsker at være.

Men ja, ellers er dyre ryg osv fantastisk. Der er bare mange piger der ikke kan lide det.

Kommentér på:
Hvad skal hovedretten være :) ?

Annonce