Føler i jer beklemt? Føler i jer beklemt?
Hjemme da jeg var dreng kom maden i gryder og så kunne man selv forsyne sig, hjemme gør jeg det ikke men præsenterer fra køkkenet for jeg vil ikke have gryder på mit bord.
Jeg kan huske da jeg var i Mellemøsten hos private så blev det serveret som på en restaurant, kvinder vimsede rundt og holdt skarp øje med at ens tallerken ikke manglede noget.
Israel er det lidt blandet, både fra skåle med mad hvor man kunne forsyne sig, til at man fik det serveret fra køkkenet til at man havde store fade og skåle hvor man bare spiste fra.
Men det at ikke skulle røre en finger er nok det værste for mig for jeg er enorm nysgerrig i kogekunst - ja du kan læse dig til det men at stå i et køkken der er meget mere lærende.
En aften skulle vi spise hos Shlomi i ISrael hos hans mor hvor jeg gik ud i køkkenet - her blev jeg straks jaget ud for mænd har intet at gøre i et køkken det var deres domæne, jeg fik forklaret hvorfor jeg gerne vil være der og til sidt fik jeg lov til at stå i et hjørne og kigge på imens datteren og kusinen og moderen knevrede løs og prøvede at besvare mine spørgsmål.
Jeg har altid været imponeret over at man med meget få ingredienser kan trække så meget smag ud men igen det har vi jo set i utallige madprogrammer at det faktisk handler om kemi, syre og base og kende hvad man kan bruge og ikke kan bruge, men nu er jeg som sådan mere til det rustikke køkken som er dansk men det skader jo ikke at hente inspiration udefra.
Jeg elsker madprogrammer for lige at få et fif her og der og sidde og tænke - hov- hvad hvis jeg gør det eller det?
Du kan hente alverdens inspiration fra kogebøger men for mig er det bare som lige at slå op og så gøre det på min måde.
Hvad med dig?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Du er velkommen, selvom jeg har en kæreste hvor vi bor hver for sig så elsker jeg at lave dansk mad fra bunden....er ikke god til det man viser i madprogrammer men min danske mad smager som oldemor lavede det. Jeg sætter en ære i at holde det danske køkken ved lige og har da også undervist i 1 år i dansk mad.
jeg har ikke en wok men der er meget inspiration i det østlige køkken når man skal lave tilbehør.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
løber 2 gange om ugen, ingen topmave 59 år, har lidt fysiologiske problemer efter at blive kørt ned men det kan tiden hele så i bund og grund af at jeg lever et udsvævende liv og ikke gider al det chips lort, og al den sukker så føler jeg mig stadig i live. Ikke for at nedgøre andres måde at leve på for det er jo deres eget ansvar.
Livet skal ikke være kedeligt der skal være plads til at være lidt ulydig en gang i mellem og det har klogskaben jo fastsat at det ikke skader.
Ikke noget MC Shit til mig men Burgerking hvor man får noget som ikke sejler i olie og så er der også andre steder med en dejlig burger hvis man lige er brødflov.
Husk på at dit liv er summen af den du er i dag///citat polysl
dec 2014
Må indrømme har ikke været i et fitness center i de sidste 20 år, dengang var det mere nysgerrighed hvor jeg kom der 1 år. Dengang vejede jeg 76 kg, i dag vejer jeg 83 men stadig en fornuftig vægt ud fra min højde som er 189.
passer på med alkohol da det jo omdannet til fedt og det første sted det sætter sig er på vommen, men når jeg er i Portugal så får den hele armen med portvin hver dag - men det er det som man kan tillade sig når man samtidig er aktiv.
Nu programmere jeg meget så dagen er meget stille siddende så for år tilbage købe jeg et hæve sænkebord så jeg både kan stå og sidde og dermed bruger flere muskler.
Du løber 4 gange om ugen syntes jeg er flot det kan ikke andet give en flot krop og brænde fedt af på de rigtige steder.
Føler i jer beklemt?