1.303 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Passiv Sub i stedet for Aktiv Passiv Sub i stedet for Aktiv

Hej,

Min nye forstærker har en Mono-udgang til en aktiv subwoofer. Det betyder at subben skal have sin egen forstærker indbygget, men jeg har pt. indtil jeg får samlet nogle penge sammen kun mit gamle højtalersæt fra et surroundanlæg og bassen er ganske simpelt en passiv bass uden noget ekstra og den er forbundet med et PLUS og NEGATIV mens forstærkeren som sagt har en MONO/PHONO indgang.

Hvad gør jeg. Skal jeg bare ud og investere i en aktiv sub? Jeg ved dog ikke hvilket mærke min højtalere bliver og så ville det være ærgeligt at de er forskellige. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passiv Sub i stedet for Aktiv
  • #1   3. okt 2011 Pisss A

Det var jeg også lidt bange for at siden manualen siger den skal være aktiv så må det skyldes sådan noget.

Det må jeg så ud og kigge efter.

Kan man omdanne en passiv sub til aktiv på nogen måde?

Tak for svar

• #2   3. okt 2011 du kan sagtens bygge din egen aktive subwoofer... men resultatet af lydkvaliteten og bundniveauet vil være meget usikkert om det bliver godt eller skidt... der er jo mange faktorer så som kabinet størrelse, afstivning af kabinet, portet/ikke portet kabinet osv...

så som der bliver sagt så er det bedste at tage ud og investere i en ny eller ganske simpelt bare købe en ekstern forstærker til at trække din sub... det kræver dog stadig at du har et filter der passer til forstærkeren da din gamle forstærker som du har haft sat subben til sikkert har haft det indbygget...

• #3   9. nov 2014 Køb eb billig brugt aktiv sub.

Du kan sagtens få en sub forstærker løst.

Men vil gætte på det bliver dyrere. Og langt ringerer løning..

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 24
    #4   10. nov 2014 Amen hvor var det dog vigtigt du lige kunne genoplive en 3 år gammel tråd med din begrænsede viden

• #5   11. nov 2014 Tal dog ordentligt din knold, men jeg stiller da gerne op i paratviden. Klovn.

Kommentér på:
Passiv Sub i stedet for Aktiv

Annonce