Ny i DJ Branchen Ny i DJ Branchen
Hejsa!
Jeg ved ikke hvor mange herinde der beskæftiger sig med musik, udover at lytte til det. Dig prøver jeg alligevel
Jeg har længe meget med Traktor, og i morgen får jeg en MIDI controller hjem.. Jeg vil rigtig gerne i gang med at mixe noget musik. Mainstream, dance, house og hands-up.. Er egentlig ret åben omkring det.
Har set en del guides af forskellige DJ's på youtube. Mit spørgsmål lyder sådan set bare, hvordan er det nemmest at komme igang, og har i nogle tips til det? Skal jo starte et sted
Og evt. nogle der ligger inde med nogle film, som er filmet under et show, altså som viser DJ'ens bevægelser? Det ville jeg i hvert fald sætte stor pris på
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 239
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 224
jan 2013
Vil da klart tage det til mig.. Feedback er jo en klar fordel
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.784
http://www.youtube.com/watch?v=jTPb5bAeOpk
Først og fremmest, skaf dig noget musik. Man kan være nok så dygtig til at mixe, men har man ikke musikken, og ikke nok af det, så flopper det!
Musikken er alfa omega, dernæst kommer det at kunne læse dansegulvet, og så kommer ens teknikker.
Spørg på dit gymnasium, eller det tætteste der nu er, om de ikk lige mangler en DJ til at varme op tidligt på aftenen f.eks.
Jeg plejede at give 500 kr i timen til dem som varmede op, da jeg var i festudvalget på mit gamle gymnasium. Det ikk meget, men det en okay løn når man er helt ny
jan 2013
Ny i DJ Branchen