Genre Genre
Hej Baboom - jeg er en pieg på 16, som har beskæftiget mig med musik i omkring 5 år. Jeg plejer som regel at synge, men har også lært at spille lidt klaver og bas, efter jeg er kommet på en efterskole og har valgt musik som mit linjefag.
I august sidste år, begyndte jeg at skrive en sang selv, og blev færdig med teksten i december. Fra midten af januar til slutningen af april, havde jeg travlt med at indspille den, og den havde sit original release 25. april 2015.
Men jeg synes at det er svært at definere hvilken genre min sang tilhører, og ingen som jeg har spurgt, har haft nemt ved at definere den.
Derfor vil jeg høre om nogle af jer, har et bud på hvilken genre den kunne tilhøre.
Her er sangen - https://soundcloud.com/pari-33/why
Mange tak på forhånd ! I må også meget gerne komme med respons, hvis I har nogle. Den måde som jeg synger på i sangen, er den måde jeg foretrækker, men jeg vil gerne udfordre mig selv til andet også. Så hvis I har nogle ideer til hvad jeg kan gøre næste gang jeg laver noget selv, er I meget velkommen til at skrive det. Jeg kunne nemlig godt tænke mig, at skrive noget mere i den nærmeste fremtid
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.932
Anne Linnet, Trille, siger dig nok ikke noget, men for begges vedkommende, sidder de på en stol med en guitar og synger folkemusik, dog på dansk, men jeg synes bestemt at du har talent
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Hvis jeg skulle råde dig så må der gerne være lidt variation i en melodi . Man står nogen gange af hvis ikke der sker noget imellem "versene".
Din stemme er ualmindelig smuk og man kan fornemme at den kan trække meget mere, skal vi kalde det energi.
Rigtig meget held og lykke med det hele, og vend tilbage når der er nyt, jeg vil meget gerne høre det.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Den er hverken værre eller bedre end det jeg ofte ser på morgen tv, så du har da virkelig en chance.
Og du er kun 16.... Ok, du har nok en stor chance.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Husk som minimum at have et "B" tema med, ellers bliver det for kedsommeligt.
Hilsen en efterkommer af Rudolph Bay, der blandt andet skrev "Fred hviler over land og by".
Og som sjovt nok ikke havde et "B" tema.....
Men sådan er der så meget,,,,,,,
jan 2015
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 35
Tusind tak for dine forslag med Anne Linnet og Trille - jeg vil prøve at tage dem til mig. Jeg e rimelig ret vild med enkeltheden mellem et grundindstrument (i dette tilfælde guitar) og så bare en stemme .. ☺️👌🏼
sep 2013
Jeg kan heller ikke andet end at give dig ret i, at min sang godt kunne bruge noget mere variation!
Tusind tak for alt din ros af min stemme - Det hele er noget som jeg vil tage til mig, både gode ting og ting som jeg kan forbedre. Jeg kan også sagtens se hvad du mener med, at min stemme kan holde til meget mere, så jeg godt kan bruge noget mere energi ! ☺️
Jeg vil med glæde sige til, hvis jeg får lavet noget mere musik på et senere tidpunkt, hvilket klart er min plan.
sep 2013
Jeg kan nemt følge dig i, at min sang hverken er værre eller bedre end så meget andet nu til dags.
Dog kan jeg sagtens se hvad du mener med, at have et b-tema med, for at undgå kedsomheden - Det kan jeg kun være enig med dig i !
Jeg håber at min chance er der - faktisk har jeg fået er tilbud om at få min sang afspillet på en lille lokal radiostation, da jeg har en ven der var i praktik som radiovært, og fik til opgave at finde musik, som man eventuelt kunne afspille i radioen - det er ikke fordi det er super stort, men det er en begyndelse og det var stort for mig ☺️
Jeg skal da prøve at høre noget Rudolph Bay - jeg er åben over for at høre forskellige stilarter inden for musik, da jeg tror på, at hver en genre, kan inspirere mig til noget eller i hvert fald lade mig komme på nogle tanker.
Kisser D - Du har ret - En intro ville hjælpe 👍🏼
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.932
jan 2015
Genre