279 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Stereotyper? Stereotyper?

Ny har jeg tænkt over det her et stykke herinde, hvordan kan det være folk altid ska dele hinanden op i stereotyper?

altså hvis man ikke gør noget ud af sig selv blir man kaldt nørd eller hippie, hvis man gør for meget ud af sig selv så er man prettyboy eller sminkedukke?

hvis man så meget som har en cap eller stort tøj er man wannabe ganstar og jeg ved ikke hvad

jeg siger ikke jeg aldrig selv har sagt nogle af overstående til andre, men jeg kom til at tænke på hvorfor vi her i danmark ( ikke alle men mange ) har en syg trang til at dele folk op i grupper?

hvorfor kan man ikke bare være sig selv uden at skulle være i en gruppe? (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stereotyper?
  • #1   26. feb 2009 synes nu bare man ikke altid kan gøre det, jeg synes tit her på baboom man kan se folk blive kaldt prettyeboys fordi de har taget sol og måske har sat deres hår?

jeg sys der er temmelig stor forskel på det og så at være prettyboy smiley

• #2   26. feb 2009 Det er nemmere at nedgøre andre end at sige noget pænt eller bare holde sin kæft.

• #4   26. feb 2009 Daniel : hvad er så en såkaldt prettbo i dine øjne? et eksempel smiley

• #5   26. feb 2009 D A N I E L !
    sys rent faktisk det er helt sørgeligt at det sådan

hvis man skal kalde folk noget ska man da i det mindste vide hva det betyder.

• #7   26. feb 2009 Daniel : men sådan nogle har vi også herinde, smiley
    oversat betder det jo pæn dreng, så det burde der da næsten heller ikke være noget galt med hehe

• #8   26. feb 2009 Jeg vil nok definere begrebet bredere. Men igen alt er subjektivt. Det er jo moderne at være meteroseksuel - mange vil i mine øjne være "prettyboys" selvom de mener de ikke er. Jeg vil dog aldrig sige det til dem. Det gør jo hverken min eller deres hverdag bedre.

• #9   26. feb 2009 Dr Perle
    sys der er en stor forskel vil sige dem som folk klader pretty boys er drenge der er gået over stregen med at være metroseksuel, altså f.eks tage perler på som hans mor kunne bruge?

• #10   26. feb 2009 Toasted:

Det er jo subjektivt. Vi har vel ret til at synes noget er pænt, grimt, mærkeligt. Uden at nedgøre andre med det.

Personligt synes jeg hængerøvsbukser, pindsvin-hår osv. er usmageligt. Men jeg føler ikke trang til at fortælle folk at jeg synes de er "grimme". Jeg beholder min mening for mig selv og vælger ikke gå ind i deres fotoprofil og nedgøre dem.

• #11   26. feb 2009 Det værste er dog dovne mennesker - de får råt for usødet når de stiller dumme spørgsmål. Man er 2 mm fra google smiley

• #12   26. feb 2009 Dr Perle
    det selvfølgelig rigtigt vi har alle ret til at have vores meninger om ting (:

sådan ska det også være.

Kommentér på:
Stereotyper?

Annonce