{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Pædofili {{forumTopicSubject}}

Hej derude ..

Jeg sidder i den situation, at jeg har en meget god veninde, som for nyligt har fundet ud af at hendes far har misbrugt mange af hendes søskende seksuelt.
Situationen er den, at han ikke har dansk statsborgerskab og hun ved ikke hvad der sker hvis hun melder det, da hun er meget bange for at konfrontere ham omkring det personligt, da han kan være meget voldig umiddelbart.
Er der nogen af jer herinde, som har ideer eller ved noget om straffeloven hvad pædofili angår?

Useriøse bemærkninger gider jeg ikke at bruge min tid på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pædofili
  • #1   30. jul 2009 Ja. Også min mening. Men aner ikke hvad der sker, hvis han ikke har dansk statsborgerskab hvad straffeloven angår.
    Og hendes søskende er klar på at vidne mod ham. Men er det nok for at få ham straffet?
    Synes efterhånden at politiet ikke kan håndtere mange situationer alvorligt og forlanger en del.


  • #2   30. jul 2009 det skal meldes til politiet med det samme, at han ikke er dansk statsborger gør da ikke situationen bedre for ham, hvis ikke har har danskstastsborgerskab eller hvad det hedder risikere han at blive forvist ud af landet.

    han kan dømmes for det så fremt dine søskende vil stå frem med det..

    jeg ved desværre ikke nogen om lovene og paragrafferne hvad dette emne angår.. men du kan evt ringe til en politi station imorgen og forhøre dig, ?

    held og lykke


  • #3   30. jul 2009 .."da hun er meget bange for at konfrontere ham omkring det personligt", hvad mener du? Hun behøver da ikke konfrontere ham med det, det skal meldes omgående. Meld det - og så må vi se hvad politiet siger til det. Men hun skal jo selvfølgelig være sikker i sin sag, hun skal vide, at han har misbrugt hendes søskende seksuelt, ellers er det jo bare påstand mod påstand...

    Fy føj!!


  • #4   30. jul 2009 Max + 4 stk 4x108 fransker-stålfælge tilsalg 250,- _

    Haha, kan godt lide, at vi skriver det samme!! Havde ikke set din besked før jeg så min. smiley


  • #5   30. jul 2009 politiet tager pædofili meget alvorligt.

  • #6   30. jul 2009 Christina J:
    Det er ikke mine søskende, skal jeg lige slå fast.
    Men tak for infoen.


  • #7   30. jul 2009 Jonas :
    Jeg mener at hun havde overvejet selv at konfrontere ham med det , så hun ikke skulle indblande politiet og så andre folk ikke får det med hvad der er foregået, da hun skammer sig meget over det.
    Og ja, også min mening at han skal meldes og ud af landet.
    Men hvordan foregår det når politiet har anholdt ham? Han har ingen chance for at kontakte familien igen, vel?

    Og ja. Fy føj!


  • #8   30. jul 2009 han skal da ihvertfald mældes..
    det er bare så ulækkert det der..
    stakkels børn.


  • #9   30. jul 2009 maria I : nå ja sorry, havde jeg lige glemt i farten smiley
    som Max + 4 stk 4x108 fransker-stålfælge tilsalg 250,- _ siger så kan din veninde i første omgang ringe og forhøre sig hos politiet.

    de plejer at tage sådan noget alvorligt, ligesom de gør med voldtægter mv. hvis jeg var din veninde ville jeg ikke tøve et sekund med at få det meldt, også når hendes søskende gerne vil stå frem med det til politiet.

    er moderen til din veninde og søskende klar over dette?


  • #10   30. jul 2009 hvis han bliver anholdt for det, og politiet finder klare beviser, eller klare vidne udsagn, må han ikke kontakte familien på nogen måde, såfremt han kontakter familien alligevel, skal det meldes med det samme, og så kan familien få et politi tilhold på ham. såfremt han overtræder reglerne for polititilholdet risikere han at ryge bag tremmer.
    hvis ikke han allerede er blevet det ved bare anmeldelsen af dette pædofili.

    og i det han ikke har danskstatsborgskab står han i en meget meget dårligt situation for sig selv..
    så jeg tror ikke din veninde skal være bange at melde det


  • #11   30. jul 2009 Christina :
    Ja, hendes lillesøster kom og tilstod det hele for min veninde for ca en uge siden. Derefter indrømmede de andre også hvad der alt var foregået og de har været til stede (nogen af dem) under selve "misbrugelsen" , men har været bange for at reagere på det , da de er blevet truet på livet af deres far.
    Moderen er i chok , som resten af familien ..


  • #12   30. jul 2009 hvis hele familien er bekendt med det, så skal de da på ingen måde tøve med at melde det, det kan godt være han er deres far, men det er ikke ensbetydende med at det er i orden det han gør.

    når de forskellige søskende samtidig har været til stede mens misbrugelsen fandt sted, så har de en meget stærk sag.


  • #13   30. jul 2009 Christina :
    Ja, men de skal bare være sikre på at han ikke kan komme tilbage til Danmark, da han er en der har symptomer på psykopati på flere punkter.


  • #14   30. jul 2009 wasse :
    Tak for de søde ord. Håber også det lykkes at finde en løsning på deres vejne. Det tager meget hårdt hvertfald.


  • #15   30. jul 2009 Men ellers; så google lidt rundt, se hvad du kan finde mht. straffeloven, og hvordan man bliver bortvist. Det er selvfølgelig politiet der tager hånd om det i første omgang, men så har du da lidt bagviden. smiley

    Held og lykke med det!


  • #16   30. jul 2009 maria I - hvis han først er blevet forvist ud af landet, mener jeg at han på ingen måde må sætte sine ben i DK igen..

  • #17   30. jul 2009 Max :
    Han kommer fra et af de arabiske lande. Og moderen er dansker.
    Nogen der ved om hun får hjælp angående støtte og økonomi?


  • #18   30. jul 2009 Takker mange gange for jeres inputs .

  • #19   30. jul 2009 Steffen E:
    Hun tænker over straffen, pga. hun er bange for at han gør det igen eller der sker dem noget. Dermed skal hun være sikret om at familien kan leve et roligt liv UDEN ham nogensinde igen.


  • #20   30. jul 2009 her har jeg fundet lidt der kan gøre nytte :
    (link fjernet)

    håber dette kan give din veninde svar på en masse spørgsmål
    hvis der er noget i ikke forstår i alt dette her, så spørg i bare, så skal jeg forsøge at om formulere det så godt jeg kan

    kan lige skrive en kort briefing :

    Ved udvisning forstås i udlændingeloven en afgørelse, der indebærer, at en udlændings eventuelle ret til ophold her i landet bortfalder, og at udlændingen ikke uden tilladelse på ny må indrejse og opholde sig her (indrejseforbud).

    En udlænding kan udvises af hensyn til statens sikkerhed, som følge af visse ordensmæssige hensyn eller på grund af ulovligt ophold eller arbejde. Endvidere kan der ske udvisning, hvis en udlænding begår strafbart forhold.

    Begår en udlænding kriminalitet, og rejses der straffesag, bliver det domstolene, der efter påstand fra Anklagemyndigheden skal tage stilling til, om udlændingen, hvis han findes skyldig, ved siden af den idømte straf tillige skal udvises af landet, når straffen er afsonet. Afhængigt af kriminalitetens art og straffens størrelse vil det ved en udvisningsdom fastsatte indrejseforbud være på enten 3 år, 5 år, 10 år eller for bestandig. Indrejseforbudet begynder først at løbe fra tidspunktet for udrejsen/udsendelsen.

    Er den udviste udlænding ikke selv fra et Schengen-land eller et EU-land, og er vedkommende udvist med indrejseforbud for mindst 5 år, vil der ske indberetning til Schengen-informationssystemet, således at udvisningen også får den konsekvens, at udlændingen som uønsket ikke vil kunne indrejse i de andre Schengen-lande/EU-lande.

    Har den udviste udlænding tidligere haft flygtningestatus (opholdstilladelse efter udlændingelovens § 7), og ønsker vedkommende sig ikke udsendt til hjemlandet, skal Udlændingestyrelsen forud for udsendelsen tage stilling til, om udsendelsen kan ske eller eventuelt må undlades, fordi udlændingen ellers risikerer dødsstraf eller at blive underkastet tortur eller anden umenneskelig eller nedværdigende behandling, eller i øvrigt risikerer forfølgelse af de i Flygtningekonventionen anførte grunde. Udlændingestyrelsens afgørelse kan indbringes for Flygtningenævnet.


  • #21   30. jul 2009 Scarface:
    Ja, han burde virkelig få en hård straf. Han er bare farlig af type og hun er bange for at han finder på et eller andet. Han er i stand til at gøre ALT og har gjort mange andre grimme ting mod familien førhen. Banket dem og alt muligt og derefter truet dem på livet, hvis de ville komme ud med det til nogen.
    Det er en fucked up situation!


  • #22   30. jul 2009 hvilken land kommer han fra ..

  • #23   30. jul 2009 Hvis det er et problem for dem at leve i fred, er det offentlige selvfølgelig behjælpelige med at leve mere diskret - selvom det selvfølgelig er noget lort også.

Kommentér på:
Pædofili

Annonce