{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

arbejde- sige op eller ? {{forumTopicSubject}}

hej bb står i den situation at jeg arbejder på en resturant hver fredag og lørdag. men her den 10 januar skal jeg ud og rejse først til dubai så new zealand og så australien og så tailand, når men jeg skal være væk i 3 måneder. og ved ik helt om jeg skal sige op eller hva jeg skal skrive til min chef. fordi at det er et mega fedt arbejde med fin løn osv.og jeg ved chefen også er godt tilfreds med mig. skal jeg spørge om jeg kan få ferie i 3 måneder eller skal jeg sige op. har selv tænkt på noget i stil med hej chef her fra d 10 januar skal jeg på ferie i 3 måneder, håber jeg kan komme tilbage på arbejde når jeg kommer hjem igen da det er et godt arbejde.
hva syntes i drenge og piger ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  arbejde- sige op eller ?
  • #1   23. nov 2009 tag en snak med din chef.
    Så finder i nok ud af noget.

• #2   23. nov 2009 Ta' en snak med ham i stedet for at skrive et brev til ham. Og bare sig du gerne kunne tænke dig at komme tilbage når du kommer hjem.

• kim b
    kim b Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 85
    #3   23. nov 2009 Snak med chefen.

• #5   23. nov 2009 Var det ikke en lam besked? Lyder jo som om du er ligeglad med arbejdet. Kontakt ham personligt og forklar ham du skal på en rejse til de forskellige steder, og skal have fri i de næste 3 måneder og forklar ham hvorfor så han, ved hvad han siger ja eller nej til...

• #6   23. nov 2009 hov ja jeg glemte lige at sige at jeg er rimlig genert så jeg er ik den der lige sådan spørger om jeg kan få fri. så jeg vil sende en sms, så ved han det jo også med det samme og kan finde en ny, eller en bare til den periode

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #7   23. nov 2009 poul O >> Drop ideen med sms. Det er en meget dårlig ide.
    Det giver ikke et godt ry for dig selv.

Du gør klogest i at snakke direkte med din chef. Det bedste du kunne gøre var faktisk at spørge om du kunne få fri INDEN du bestilte en ferie.
    Alternativt nu du har fået ferie, så går du til din chef, snakker med ham stille og roligt og siger at du gerne vil have ferie i 3 måneder fra den 10. januar, du kan så forklare ham at du er meget interesseret i at fortsætte arbejdet, så du håber det kan lade sig gøre.

• #8   23. nov 2009 du skal da ikk skrive det i en sms

• Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 937
    #9   23. nov 2009 Selvom du er genert, så sig til ham du lige vil snakke og udfordre dig selv lidt på den måde, i stedet for bare at sende ham en besked.. Forklar ham situationen stille og roligt og fortæl ham at du er glad for arbejdet og gerne vil fortsætte hvis det er muligt. Derefter er det jo så op til ham at tage en beslutning.. Og sig det hellere så hurtigt som muligt, så er der større chance for at han finder en afløser i de 3 mdr du er væk, i stedet for bare at finde en der kan erstatte dig permanent.

• #10   23. nov 2009 okay så snakker jeg med ham på fredag når jeg skal arbejde igen ;D men skal jeg spørge om jeg kan få fri. syntes bare det lyder dumt, at spørge om fri i 3 måneder. og jeg er 16 så det er ik mig der har bestilt og bestemt rejsen!

• #11   23. nov 2009 nej det er 1 uge siden ca.

• #12   23. nov 2009 hmm tror det er bedre at vente og sige det direkte på fredag, for der ved jeg han er der. og der er jo 1,5 måned til, og jeg ved han har andre der måske kan tage over så det gårr nok ;D

• #13   23. nov 2009 Du er sq da ikke for klog hva? Har du ikke nogen forældre der kan tage dig i ørene og sætte dig igang?
    Tænk dig om, han har jo endnu mere han skal forberede end dig, da han muligvis skal finde en afløser for de 3 måneder.. Du må sq da til at komme lidt igang, sådan fungere det bare ikke ude på arbejdsmarkedet om du er 15 eller 16 eller 32 år gammel. Hvad er der i vejen med at spørge om du må få fri i 3 måneder?
    Det er da ikke mere anderledes end alle andre..

• #14   23. nov 2009 gør hva du synes er bedst. vi gider ikk træffe dine valg.

• #15   24. nov 2009 sig til ham inden for nærmere fremtid (hurtigs muligt) at du skal ud og rejse i 3 mådner, og sig du er glad for jobbet så du håber på at du stadig må forsætte bagefter... synes personligt det ville være latterligt at sige op hvis du er glad for det ihverfald... jo dumt hvis han godt ville beholde dig alligevel...

• #16   24. nov 2009 du skal ihverflad ikke skrive en sms... er dybt useriøst i sådan tilfælde ihverfad. han vil helt sikkert blive glad for du kommer og siger det personligt, og ikke alle mulige undskyldniger om det ikke er dig der har bestilt rejsen osv. for så kan man jo lige så godt sige så ku du bare blive hjemme. så sig da dine forældre har planlagt en fed rejse i 3 mådner du gerne vil med på, men at du os gerne vil beholde dit job når du kommer hjem... ihverflad min mening smiley

pøj pøj med det ihverflad.... og god tur smiley slet ikke skide misundelig....

Kommentér på:
arbejde- sige op eller ?

Annonce